Honda CB50J

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 mar 2007 10:55
Locatie: Baarn
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

chaly-dude schreef:
N00bDaan schreef:
Quinten schreef:Mooi ding, maar ik vind die koektrommel die je achterlicht voor moet stellen wel een beetje groot uitgevallen, kan denk ik veel netter en beter bij de brommer passend.
dat zwart/witte striping staat ehm goed!
Achterlicht is gewoon origineel... Er is een originele buddy met kontje en speciaal achterspatbord met het bijhorende achterlicht. Alleen erg zeldzaam en duur dus dit was mijn oplossing... Misschien kom ik ooit nog eens de originele versie tegen en heb ik het geld. :D
Dat achterlicht is idd het lelijkste van de hele brommer...
Koop dan gewoon een ander model van Honda, bijvoorbeeld deze:
Afbeelding
die past misschien wat beter erbij :P
maar het is natuurlijk ook weer een kwestie van smaak.. :roll:
Of iets kortere buddy, geen achterspatbord, en dan zo'n een achterlicht met kenteken aan elkaar - die zo vlak boven het achterwiel staat :wink:

Over de papieren: Die kan je toch ook bij Honda Nederland vragen? En klopt het, dat je een aankoopsbewijs moet hebben?

N00bDaan
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 apr 2007 16:51
Locatie: Leiden

Bericht door N00bDaan »

Vehikel schreef:
chaly-dude schreef:
N00bDaan schreef:
Quinten schreef:Mooi ding, maar ik vind die koektrommel die je achterlicht voor moet stellen wel een beetje groot uitgevallen, kan denk ik veel netter en beter bij de brommer passend.
dat zwart/witte striping staat ehm goed!
Achterlicht is gewoon origineel... Er is een originele buddy met kontje en speciaal achterspatbord met het bijhorende achterlicht. Alleen erg zeldzaam en duur dus dit was mijn oplossing... Misschien kom ik ooit nog eens de originele versie tegen en heb ik het geld. :D
Dat achterlicht is idd het lelijkste van de hele brommer...
Koop dan gewoon een ander model van Honda, bijvoorbeeld deze:
Afbeelding
die past misschien wat beter erbij :P
maar het is natuurlijk ook weer een kwestie van smaak.. :roll:
Of iets kortere buddy, geen achterspatbord, en dan zo'n een achterlicht met kenteken aan elkaar - die zo vlak boven het achterwiel staat :wink:

Over de papieren: Die kan je toch ook bij Honda Nederland vragen? En klopt het, dat je een aankoopsbewijs moet hebben?
Dat over Honda Nederland staat me wel iets van mij, maar is volgens mij wel vrij lastig hoewel ik 't niet precies weet... De betriebserlaubnis is overgens geen aankoopbewijs...

Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 mar 2007 10:55
Locatie: Baarn
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

N00bDaan schreef:
Vehikel schreef:
chaly-dude schreef:
N00bDaan schreef:
Quinten schreef:Mooi ding, maar ik vind die koektrommel die je achterlicht voor moet stellen wel een beetje groot uitgevallen, kan denk ik veel netter en beter bij de brommer passend.
dat zwart/witte striping staat ehm goed!
Achterlicht is gewoon origineel... Er is een originele buddy met kontje en speciaal achterspatbord met het bijhorende achterlicht. Alleen erg zeldzaam en duur dus dit was mijn oplossing... Misschien kom ik ooit nog eens de originele versie tegen en heb ik het geld. :D
Dat achterlicht is idd het lelijkste van de hele brommer...
Koop dan gewoon een ander model van Honda, bijvoorbeeld deze:
Afbeelding
die past misschien wat beter erbij :P
maar het is natuurlijk ook weer een kwestie van smaak.. :roll:
Of iets kortere buddy, geen achterspatbord, en dan zo'n een achterlicht met kenteken aan elkaar - die zo vlak boven het achterwiel staat :wink:

Over de papieren: Die kan je toch ook bij Honda Nederland vragen? En klopt het, dat je een aankoopsbewijs moet hebben?
Dat over Honda Nederland staat me wel iets van mij, maar is volgens mij wel vrij lastig hoewel ik 't niet precies weet... De betriebserlaubnis is overgens geen aankoopbewijs...
Oké, het ging me er meer om of ik een aankoopsbewijs nodig had, daar is lastig aan te komen denk ik.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Vehikel schreef:Oké, het ging me er meer om of ik een aankoopsbewijs nodig had, daar is lastig aan te komen denk ik.
Aankoopsbewijs heb je niet nodig, je moet alleen de juiste papieren bij je CB50 zien te vinden. Dus eerst moet je uitzoeken uit welk land die komt, en dan kun je daar je papieren op vragen. Volgens mij komen de meeste CB50's hier in Nederland uit Duitsland, dus dan moet je daar aan een Betriebslaubnis zien te komen. Hoe je dat precies moet doen weet ik niet, dat heb ik nog nooit gedaan, maar hier op het board zullen vast mensen zitten die dat al wel eens hebben gedaan.

Als je dan je papieren hebt kun je met je CB50 naar de RDW om hem te laten keuren voor 130euro ofzo, maar dan moet je wel zorgen dat ie helemaal in orde is. Dus netjes 45Km/h loopt, dat de remmen goed werken, dat de verlichting werkt enz.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Iceburn
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mar 2007 09:51
Bezit: Honda CB50
Honda C50
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Iceburn »

allerlelijkste honda ooit gemaakt

Waar slaat dat op?

Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 mar 2007 10:55
Locatie: Baarn
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

Brommert schreef:
Vehikel schreef:Oké, het ging me er meer om of ik een aankoopsbewijs nodig had, daar is lastig aan te komen denk ik.
Aankoopsbewijs heb je niet nodig, je moet alleen de juiste papieren bij je CB50 zien te vinden. Dus eerst moet je uitzoeken uit welk land die komt, en dan kun je daar je papieren op vragen. Volgens mij komen de meeste CB50's hier in Nederland uit Duitsland, dus dan moet je daar aan een Betriebslaubnis zien te komen. Hoe je dat precies moet doen weet ik niet, dat heb ik nog nooit gedaan, maar hier op het board zullen vast mensen zitten die dat al wel eens hebben gedaan.

Als je dan je papieren hebt kun je met je CB50 naar de RDW om hem te laten keuren voor 130euro ofzo, maar dan moet je wel zorgen dat ie helemaal in orde is. Dus netjes 45Km/h loopt, dat de remmen goed werken, dat de verlichting werkt enz.
Die betriebslaubnis zit er meestal wel bij, volgens mij kan je 'm ook aanvragen bij Honda Nederland. Maar ik zie op het moment een mooie te koop met Nederlands kenteken, van het weekend dan maar actie ondernemen denk ik :P

N00bDaan
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 apr 2007 16:51
Locatie: Leiden

Bericht door N00bDaan »

Vehikel schreef:
Brommert schreef:
Vehikel schreef:Oké, het ging me er meer om of ik een aankoopsbewijs nodig had, daar is lastig aan te komen denk ik.
Aankoopsbewijs heb je niet nodig, je moet alleen de juiste papieren bij je CB50 zien te vinden. Dus eerst moet je uitzoeken uit welk land die komt, en dan kun je daar je papieren op vragen. Volgens mij komen de meeste CB50's hier in Nederland uit Duitsland, dus dan moet je daar aan een Betriebslaubnis zien te komen. Hoe je dat precies moet doen weet ik niet, dat heb ik nog nooit gedaan, maar hier op het board zullen vast mensen zitten die dat al wel eens hebben gedaan.

Als je dan je papieren hebt kun je met je CB50 naar de RDW om hem te laten keuren voor 130euro ofzo, maar dan moet je wel zorgen dat ie helemaal in orde is. Dus netjes 45Km/h loopt, dat de remmen goed werken, dat de verlichting werkt enz.
Die betriebslaubnis zit er meestal wel bij, volgens mij kan je 'm ook aanvragen bij Honda Nederland. Maar ik zie op het moment een mooie te koop met Nederlands kenteken, van het weekend dan maar actie ondernemen denk ik :P
Ik heb het ongeveer een jaar geleden geprobeerd, die papieren aanvragen via Honda Nederland en ook via de Duitse Honda Organistatie wat niets opleverde... Misschien is er ondertussen wat veranderd, maar volgens mij gaat het niet zo gemakkelijk.

Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 mar 2007 10:55
Locatie: Baarn
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

N00bDaan schreef:
Vehikel schreef:
Brommert schreef:
Vehikel schreef:Oké, het ging me er meer om of ik een aankoopsbewijs nodig had, daar is lastig aan te komen denk ik.
Aankoopsbewijs heb je niet nodig, je moet alleen de juiste papieren bij je CB50 zien te vinden. Dus eerst moet je uitzoeken uit welk land die komt, en dan kun je daar je papieren op vragen. Volgens mij komen de meeste CB50's hier in Nederland uit Duitsland, dus dan moet je daar aan een Betriebslaubnis zien te komen. Hoe je dat precies moet doen weet ik niet, dat heb ik nog nooit gedaan, maar hier op het board zullen vast mensen zitten die dat al wel eens hebben gedaan.

Als je dan je papieren hebt kun je met je CB50 naar de RDW om hem te laten keuren voor 130euro ofzo, maar dan moet je wel zorgen dat ie helemaal in orde is. Dus netjes 45Km/h loopt, dat de remmen goed werken, dat de verlichting werkt enz.
Die betriebslaubnis zit er meestal wel bij, volgens mij kan je 'm ook aanvragen bij Honda Nederland. Maar ik zie op het moment een mooie te koop met Nederlands kenteken, van het weekend dan maar actie ondernemen denk ik :P
Ik heb het ongeveer een jaar geleden geprobeerd, die papieren aanvragen via Honda Nederland en ook via de Duitse Honda Organistatie wat niets opleverde... Misschien is er ondertussen wat veranderd, maar volgens mij gaat het niet zo gemakkelijk.
Is het mogelijk om de betriebslaubnis van iemand anders te gebruiken? Of zijn die papieren uniek?
*Echt bale dat de RDW zo moeilijk moet doen.

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

Iceburn schreef:allerlelijkste honda ooit gemaakt

Waar slaat dat op?
ik vind dit origineel, zoals die groene. heeel erg lelijk.

maar die zwarte niet.
Afbeelding

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

BasC50 schreef:
Iceburn schreef:allerlelijkste honda ooit gemaakt

Waar slaat dat op?
ik vind dit origineel, zoals die groene. heeel erg lelijk.

maar die zwarte niet.
De vorm van de gehele brommer is gewoon lelijk :? sorry dat ik het zeg maar bas heeft wel gelijk . Maar ja dat ding is verder wel netjes .

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

Willem-Jan- schreef:
BasC50 schreef:
Iceburn schreef:allerlelijkste honda ooit gemaakt

Waar slaat dat op?
ik vind dit origineel, zoals die groene. heeel erg lelijk.

maar die zwarte niet.
De vorm van de gehele brommer is gewoon lelijk :? sorry dat ik het zeg maar bas heeft wel gelijk . Maar ja dat ding is verder wel netjes .
vind ik ook, zoals bij die groene, de achterkant loopt raar, maar de eigenaar van deze heeft absoluut smaak en het beste ervan gemaakt.
Afbeelding

Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 mar 2007 10:55
Locatie: Baarn
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

BasC50 schreef:
Willem-Jan- schreef:
BasC50 schreef:
Iceburn schreef:allerlelijkste honda ooit gemaakt

Waar slaat dat op?
ik vind dit origineel, zoals die groene. heeel erg lelijk.

maar die zwarte niet.
De vorm van de gehele brommer is gewoon lelijk :? sorry dat ik het zeg maar bas heeft wel gelijk . Maar ja dat ding is verder wel netjes .
vind ik ook, zoals bij die groene, de achterkant loopt raar, maar de eigenaar van deze heeft absoluut smaak en het beste ervan gemaakt.
Daar ben ik het mee eens. Cb50 origineel vind ik niet echt mooi, maar he heeft wel een aantal hele mooie kenmerken: Het heeft een mooi buizenframpje, chrome voorvork met schijf en het heeft eenr echt opstaand 4takt blok, dus je kan er de mooiste brommers mee maken.

Honda CB

Bericht door Honda CB »

tsss, 't gaat wel erg offtopic maar ik antwoord toch maar ff op iemand's vraag:
De betriebserlaubnis van 'n cb is uniek- dat zijn de duitse papieren met de motorgegevens enz. (en niet te vergeten HET FRAMENUMMER) dat moet overeenkomen met je frame.
dan kan je keuren.

en mensen: NIX tegen 'n cb ;)

CB's zijn vet;)

ook 'n nette cb hoor ;) :wink:

Grüß

Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 mar 2007 10:55
Locatie: Baarn
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

Honda CB schreef:tsss, 't gaat wel erg offtopic maar ik antwoord toch maar ff op iemand's vraag:
De betriebserlaubnis van 'n cb is uniek- dat zijn de duitse papieren met de motorgegevens enz. (en niet te vergeten HET FRAMENUMMER) dat moet overeenkomen met je frame.
dan kan je keuren.
Dat is jammer, dan kan het erg moeilijk worden - denk ik. Maar ik ga van het weekend bellen voor een Cb MET kenteken, tenminste als het me financieel meezit :P (ik wil al 1 jaar lang een Cb kopen, dus nu doe ik het gewoon :D )

Plaats reactie