honda ss50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: honda ss50

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:max. ongeveer 12,5k

edit: Verklaard ook gelijk de vermogenskromme op de doos van mijn 85cc kitje.
niels je gaat me toch niet zeggen dat je de bajaja heb op gevoerd. vorig jaar was je nog zo bang om te hard te rijden met dat ding.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: honda ss50

Bericht door koen 50 »

misschien is het nuttig om toe te voegen dat we nog lang niet van plan zijn ermee te gaan racen o.i.d. dat duurt nog wel een halfjaar. als 't nie langer is.
dus die koppeling wordt vast nog wel vervangen door takkiewakkie meuk. denk dat we ermee blijven rijden totdat het stuk gaat.
jeuj!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: honda ss50

Bericht door nielspbr »

butt head schreef:
nielspbr schreef:max. ongeveer 12,5k

edit: Verklaard ook gelijk de vermogenskromme op de doos van mijn 85cc kitje.
niels je gaat me toch niet zeggen dat je de bajaja heb op gevoerd. vorig jaar was je nog zo bang om te hard te rijden met dat ding.
Nog niet, ben nog op zoek naar een 12v accu die ik ergens onder de bajakappen kan verstoppen voor de motorkeuring.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: honda ss50

Bericht door ReezYard »

koen 50 schreef:misschien is het nuttig om toe te voegen dat we nog lang niet van plan zijn ermee te gaan racen o.i.d. dat duurt nog wel een halfjaar. als 't nie langer is.
Wat ben je dan allemaal nog van plan te doen aan de fiets?
Bij welke organisatie c.q. onder welke reglementen ga je racen?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: honda ss50

Bericht door koen 50 »

ReezYard schreef:
koen 50 schreef:misschien is het nuttig om toe te voegen dat we nog lang niet van plan zijn ermee te gaan racen o.i.d. dat duurt nog wel een halfjaar. als 't nie langer is.
Wat ben je dan allemaal nog van plan te doen aan de fiets?
Bij welke organisatie c.q. onder welke reglementen ga je racen?

in ieder geval een 4 of 5 bak. denk dat we beginnen met een 4bak, als deze koppeling slecht blijft functioneren nemen we een andere (waarschijnlijk dan gelijk op de bak) en injectie als dat gaat lukken naast school.
verder een goeie voorrem en dat was het wel. verder lijkt het me genoeg.
waren nog niet gelijk van plan om er een high-budget projekt van te maken voordat we hebben uitgezocht of het wat lijkt, dat racen.

er zit overigens al een tzr-50 voorvork en stuur op + takegawa achterveren.

organisatie? ik heb wel van de SOBW gehoord, maar mijn pa en ik wilden graag de 4 uren van croix rijden komend jaar. achterin september ergens.


@reezyard: jij racet toch ook? wat heb jij zoal aan je fiets veranderd dan voordat je begon met racen?
jeuj!

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: honda ss50

Bericht door ReezYard »

koen 50 schreef: ik heb wel van de SOBW gehoord, maar mijn pa en ik wilden graag de 4 uren van croix rijden komend jaar. achterin september ergens.


@reezyard: jij racet toch ook? wat heb jij zoal aan je fiets veranderd dan voordat je begon met racen?
Ons devies was: "Om te racen moet je rijden!"
Dus hadden we een SS-je conform het technisch reglement van de SOBW klaar gemaakt voor de Sportklasse en zijn gaan racen.
Dat kwam in feite neer op een 70cc kitje, 19mm carb, een S65 nokkenas en wat kleine rijwieltechnische aanpassingen. That's it!
Verder kwam/komt 't aan op goed sturen en een groot hart om je tussen al die - veel snellere - tweetaktjes staande te houden.
Voordeel daarbij is dat de viertakt het vermogen al in de lagere toeren heeft. Op bochtige circuits hebben de tweetakts nl. moeite
om uit de bocht weer op snelheid te komen.
Hoe dat zich verder - technisch - ontwikkelde kun je zien en lezen op: http://members.chello.nl/ardjuna/index.htm

Ik adviseer je (als je echt wilt racen) om:
* niet te veel tijd te besteden aan "sleutelen"
* een SOBW race te bezoeken (en dan niet gefustreerd te raken van de snelheid van de 2-takten) ;-)
* de reglementen van de SOBW op te vragen

Cheers en succes!
Richard.
P.S. Wie organiseert die 4-uurs race in La Croix?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Plaats reactie