CB50 racer
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
- Locatie: apeldoorn
- Contacteer:
CB50 racer
hier wat foto's van de door mij gebouwde Cb50J racer
specs:
Model: Honda CB50J
Motortype: SOHC 1 cilinder 4-takt
Cilinderkop Kitaco ultra SE, VE Racing aangepast
Boring/slag: 54mm X 35,6mm
Cilinderinhoud: 82cc
Ontsteking: PVL
Uitlaat: VE Racing/leovince
Max. vermogen: 12,5 Pk @ 14000 rpm
Max. koppel: 9,5Nm @ 10000 rpm
Aantal versnellingen: 4 versnellingen
Voorvork: Aprilia RS50 aangepast
Achtervering: Yss volledig instelbaar
Drooggewicht: 70 Kg
Benzinetoevoer: Dell-Orto PHB-L 24mm
Banden Voor: 100/80-17 Bridgestone BT39SS
Achter: 120/70-17 Bridgestone R20
Remmen Voor: Derbi schijf met Brembo remklauw
Achter: Derbi schijf met minibike remklauw
Topsnelheid +/- 130Km/u
specs:
Model: Honda CB50J
Motortype: SOHC 1 cilinder 4-takt
Cilinderkop Kitaco ultra SE, VE Racing aangepast
Boring/slag: 54mm X 35,6mm
Cilinderinhoud: 82cc
Ontsteking: PVL
Uitlaat: VE Racing/leovince
Max. vermogen: 12,5 Pk @ 14000 rpm
Max. koppel: 9,5Nm @ 10000 rpm
Aantal versnellingen: 4 versnellingen
Voorvork: Aprilia RS50 aangepast
Achtervering: Yss volledig instelbaar
Drooggewicht: 70 Kg
Benzinetoevoer: Dell-Orto PHB-L 24mm
Banden Voor: 100/80-17 Bridgestone BT39SS
Achter: 120/70-17 Bridgestone R20
Remmen Voor: Derbi schijf met Brembo remklauw
Achter: Derbi schijf met minibike remklauw
Topsnelheid +/- 130Km/u
Laatst gewijzigd door racefreak op 20 dec 2012 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: CB50 racer
he super zeg.....54 boring bij std slag, cool :
welke liner heb je in je cylinder gebruikt?
ben met een set 56 boring in 49cc cylinder bezig op basis van cb100 liner, maar wordt erg krap allemaal
ook xr100 kop?
welke liner heb je in je cylinder gebruikt?
ben met een set 56 boring in 49cc cylinder bezig op basis van cb100 liner, maar wordt erg krap allemaal
ook xr100 kop?
grote klappen, snel thuis
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
- Locatie: apeldoorn
- Contacteer:
Re: CB50 racer
dit is gewoon een standaard kitaco cilinder 54 boring
ik eb er wel een 12mm langere drijfstang ingezet en de cilinder 12mm opgehoogd
vanwege de hoge zuigersnelheden bij 15000rpm
maar ik ben ook bezig om een 56mm cilinder te maken maar kan eigenlijk nog geen goede zuiger vinden
ik eb er wel een 12mm langere drijfstang ingezet en de cilinder 12mm opgehoogd
vanwege de hoge zuigersnelheden bij 15000rpm
maar ik ben ook bezig om een 56mm cilinder te maken maar kan eigenlijk nog geen goede zuiger vinden
Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: CB50 racer
ok cool...ik ben met een oor zuigetje begonnen > http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=3402
ik heb kennelijk de laatste gekocht, want is out of stock nou...en ik heb hem net binnen
56mm boring
13mm wrist pin
Pin centre to deck 20mm
Pin Center to crown 22.50mm
zou mooi moeten passen in std cylinder, qua hoogtes
maar kitaco 54mm boring cylinder is wat voor hoogte dan?
ik heb kennelijk de laatste gekocht, want is out of stock nou...en ik heb hem net binnen
56mm boring
13mm wrist pin
Pin centre to deck 20mm
Pin Center to crown 22.50mm
zou mooi moeten passen in std cylinder, qua hoogtes
maar kitaco 54mm boring cylinder is wat voor hoogte dan?
grote klappen, snel thuis
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
- Locatie: apeldoorn
- Contacteer:
Re: CB50 racer
ja die zuiger heb ik ook hier liggen, maar die vind ik te zwaar en is eigenlijk te vlak voor de compressieverhouding die ik wil.
ik zit er aan te denken om een kitaco 57mm zuiger te kopen en die af te draaien naar 56mm
maar kitaco cilinder is gewoon even hoog als cb50.
ik heb de cilinder 12mm hoger geplaatst vanwege de langere drijfstang( is gewoon van een c90) en ik kon daardoor ook een zuigersproeier maken in het carter.
eigenlijk is de cilinder nu even hoog als in een nsf/xr100 met 45slag en kwam ook weer mooi uit met de ketting en de geleiders
ik zit er aan te denken om een kitaco 57mm zuiger te kopen en die af te draaien naar 56mm
maar kitaco cilinder is gewoon even hoog als cb50.
ik heb de cilinder 12mm hoger geplaatst vanwege de langere drijfstang( is gewoon van een c90) en ik kon daardoor ook een zuigersproeier maken in het carter.
eigenlijk is de cilinder nu even hoog als in een nsf/xr100 met 45slag en kwam ook weer mooi uit met de ketting en de geleiders
Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: CB50 racer
dan ga ik daar maar eens naar opzoek, ik was begonnen met een liner van een cb100, maar dat wordt een heel dun wandtje en veel aanpassingen voordat ie past.
compressie komt wel goed, de xr100 kop die ik gebruik is redelijk vlak en past eigenlijk maar net.
kun je dan niet beter gelijk naar 57mm boring gaan? of gaat dat echt niet meer passen?
compressie komt wel goed, de xr100 kop die ik gebruik is redelijk vlak en past eigenlijk maar net.
kun je dan niet beter gelijk naar 57mm boring gaan? of gaat dat echt niet meer passen?
grote klappen, snel thuis
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
- Locatie: Tussen Boutjes en Moeren
Re: CB50 racer
Hé die is van mijn zwager Henk.
Volgens mij in Emmen asfalt onderzoek uitgevoerd!
Volgens mij in Emmen asfalt onderzoek uitgevoerd!
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
- Locatie: apeldoorn
- Contacteer:
Re: CB50 racer
haha klopt is van henk geesink!
ik heb deze machine voor hem gebouwd
ik heb deze machine voor hem gebouwd
Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
- Locatie: Tussen Boutjes en Moeren
Re: CB50 racer
Pracht ding
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 15 apr 2009 14:20
- Locatie: rotterdam regio
Re: CB50 racer
heey wat heb je daar nou allemaal in zitten voor nokken as, cilinderkop en sproeier maat etc
het is echt een ontzettend gave fiets
het is echt een ontzettend gave fiets
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: CB50 racer
Hier het zuigertje wat ik ga gebruiken (geen geld voor een probeersel):ildert schreef:ok cool...ik ben met een oor zuigetje begonnen > http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=3402
ik heb kennelijk de laatste gekocht, want is out of stock nou...en ik heb hem net binnen
56mm boring
13mm wrist pin
Pin centre to deck 20mm
Pin Center to crown 22.50mm
zou mooi moeten passen in std cylinder, qua hoogtes
maar kitaco 54mm boring cylinder is wat voor hoogte dan?
http://www.motorbike-shop.de/index.php?a=2387
Specificaties:
15.00mm vom Kolbendach zur Oberkante Kolbenbolzen.
Der Kolbenbolzen hat 13mm, daher noch die Hälfte dazuzählen.
15.00 + 13/2 = 21.5mm
Der Kolben hat ein Dach von 1.00mm.
Damit wird der Abstand Kolbenbolzenmitte - obere Kolbenkante mit 20.5mm definiert.
Ik heb ooit eens een 54mm bus in mijn cylindertje laten zetten (en dat liep al lekker), en de bus is dik genoeg voor een 56mm.
Ik probeer er nog een XR100 kop voor te vinden, maar die zijn dun gezaaid in goede staat.
Life is too short for lousy coffee.
Re: CB50 racer
mooie machine!
lijkt het nou zou dat de olieleidingen vlak langs de uitlaat lopen?(mss nog een thermostaat tussen )
lijkt het nou zou dat de olieleidingen vlak langs de uitlaat lopen?(mss nog een thermostaat tussen )
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: CB50 racer
Waarom heb je eigenlijk de 4-bak erin gehouden? bij zo'n dik blok past toch best een versnelling meer
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: CB50 racer
De bak gaat sneller kapot ja. (alhoewel, het is natuurlijk geen liggend blok)
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: CB50 racer
xr80/100 bak kan wel wat geweld aan hoor!nielspbr schreef:De bak gaat sneller kapot ja. (alhoewel, het is natuurlijk geen liggend blok)