Ik heb inmiddels een half jaar terug een verwaarloosde cb50 gekocht.
hij had 20 jaar stil gestaan en zag er aardig slecht uit. De koppeling werkte doormiddel van een flinke lading tape en een stuk touw, er lag een fs1 buddysitje los bovenop want ze hadden nooit de moeite gedaan om hem pas te maken. De verkoper vertelde dat hij alle olie en benzine uit het blok had laten lopen omdat hij dacht dat dat moest, ik was dus erg bang voor een vastgeroest blok. (achteraf zat er gelukkig nog olie in het blok). Ook zat er bijvoorbeeld geen uitlaatdemper meer op want "die was verrot en heb ik hem er destijds maar afgezaagd".
Ik heb hem toen helemaal uit elkaar gehaald, alles opnieuw gespoten en ben hem weer op gaan bouwen. Ik vond de standaard cb50 niet geweldig mooi dus wou hem iets sportiever maken. Hij is inmiddels gekeurd en het is nu alleen nog het wachten op het kenteken.
Zoals hij er nu uitziet:
CB50 klassieke racer
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
CB50 klassieke racer
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: CB50 klassieke racer
Mooi werk! Zelfs al vind ik het chrome achterspatbord niet mooi bij de rest passen. Of voor niet bij achter.
Nieuwsgierig: wat voor uitlaat heb je gebruikt?
Nieuwsgierig: wat voor uitlaat heb je gebruikt?
In the beginning there was nothing, which exploded.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
Re: CB50 klassieke racer
Ik had hem eerst zonder spatbord, zag er naar mijn idee te kaal uit, ik vind dit zelf mooier maar ik snap wat je bedoeld.apae01 schreef:Mooi werk! Zelfs al vind ik het chrome achterspatbord niet mooi bij de rest passen. Of voor niet bij achter.
Nieuwsgierig: wat voor uitlaat heb je gebruikt?
Voor de uitlaat heb ik een oude c50 demper genomen met de cb50 bocht die ik erbij had zitten, ik heb de binnenpijp uit de bocht gehaald, de demper van de c50 bocht afgeslepen, 180 graden omgedraaid zodat de uitsparing voor de achterbrug naar voren komt waardoor de kickstarter er langs kan. En zelf een steuntje gemaakt.
Hij is heel erg stil met het standaard blok, klinkt vergelijkbaar als een standaard c50, heb er een andere nokkenas onder zitten en klinkt hij al een stuk zwaarder van. Moet je een beetje van houden, misschien zet ik er nog een megaton onder, weet ik nog niet zeker.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: CB50 klassieke racer
Je hebt ook de demper van een fluister pijp gepakt die maken ook niet veel kabaal.
Ik vind hem er zo prima uit zien,
Ik vind hem er zo prima uit zien,
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
Re: CB50 klassieke racer
Nee klopt, had ik ook niet anders verwacht, was in eerste instantie voor de keuring maar ik denk dat ik hem er in eerste instantie wel op laat, vind het ook wel wat hebbenbutt head schreef:Je hebt ook de demper van een fluister pijp gepakt die maken ook niet veel kabaal.
Ik vind hem er zo prima uit zien,
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Re: CB50 klassieke racer
Welke kleurcode zit er verbonden aan die rode glans?
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Re: CB50 klassieke racer
mooi hoor !
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/