die DT150 zit met andere afstand draadstangen. Meer a la 4SM...butt head schreef:hij heeft nog een hele verse daytona 150 kop....
of toch gewoon een +r 4 klappert. voor 700,- even een vers zuigertje er bij en een cilindertje en gaan met die banaan.
Jaime's Dax
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Jaime's 4 taktjes nieuwe dax pg16
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Jaime's 4 taktjes nieuwe dax pg16
ja en?MrSinga schreef:die DT150 zit met andere afstand draadstangen. Meer a la 4SM...butt head schreef:hij heeft nog een hele verse daytona 150 kop....
of toch gewoon een +r 4 klappert. voor 700,- even een vers zuigertje er bij en een cilindertje en gaan met die banaan.
zou niet de 1e kop zijn die we terug bouwen naar ouderwetse tapeind afstanden.
en dan heeft zo'n DT150 nog een leuke layout waardoor je meer kleplift uit je nokkenas haalt
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Jaime's 4 taktjes nieuwe dax pg16
Omdat het toch regent dacht ik even een fototje plaatsen, die een tijdje geleden genomen is.
Er is niet veel veranderd, ik ga in september naar bali en hoop hier nog wat leuk spul te kunnen halen dus wie weet.
Ik wil aankomende winter oa een andere voorvork, schijfrem en klauw vergroten, andere kop op het nice blok en misschien andere wielen.
Er is niet veel veranderd, ik ga in september naar bali en hoop hier nog wat leuk spul te kunnen halen dus wie weet.
Ik wil aankomende winter oa een andere voorvork, schijfrem en klauw vergroten, andere kop op het nice blok en misschien andere wielen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Jaime's 4 taktjes nieuwe dax pg16
Net terug van 2 weekjes vakantie in Bali, ik kon het niet laten om daar wat onderdelen te scoren voor de dax.
Al een tijdje zat er in me gedachten om de dax een heel stuk te verlagen, alleen twijfelde ik of dit zou staan en of dit wel lekker zou rijden en het weg gedrag niet slechter zou worden.
Uiteindelijk in Bali een mooie set yoshimura schroef veren gevonden van 280MM lang en toch besloten de gok te wagen.
Vandaag gelijk bij thuis komst de veren gemonteerd op de dax en nog wat kleine dingetjes en ik moet zeggen ik vond het wel tof staan.
Na het verlagen van de voorvork een stukje gereden en man wat licht de dax nu als een blok op de weg en wat is die nu lekker stug! (moet je van houden natuurlijk! )
Wel mag de voorvork een stukje stugger, eens kijken of ik dit op een of andere manier kan redden binnenkort en er moet een korte jiffy onder komen.
Even een foto bij het verhaal.
Al een tijdje zat er in me gedachten om de dax een heel stuk te verlagen, alleen twijfelde ik of dit zou staan en of dit wel lekker zou rijden en het weg gedrag niet slechter zou worden.
Uiteindelijk in Bali een mooie set yoshimura schroef veren gevonden van 280MM lang en toch besloten de gok te wagen.
Vandaag gelijk bij thuis komst de veren gemonteerd op de dax en nog wat kleine dingetjes en ik moet zeggen ik vond het wel tof staan.
Na het verlagen van de voorvork een stukje gereden en man wat licht de dax nu als een blok op de weg en wat is die nu lekker stug! (moet je van houden natuurlijk! )
Wel mag de voorvork een stukje stugger, eens kijken of ik dit op een of andere manier kan redden binnenkort en er moet een korte jiffy onder komen.
Even een foto bij het verhaal.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Jaime's Dax
Nu nog iets verzinnen voor het achterspatbord?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Jaime's Dax
Daar gaan we ook nog wat aan doen binnenkort, alleen even uitvogelen hoe ik het mooi kan doen en zonder dat de originele spadjes beschadigen.
Voor het voorspatbord heb ik al een takegawa liggen die net over het voorwiel valt.
Alleen ook hier nog steunen voor maken
Voor het voorspatbord heb ik al een takegawa liggen die net over het voorwiel valt.
Alleen ook hier nog steunen voor maken
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Jaime's Dax
Helaas is mijn Nice blok een paar weken geleden kapot gelopen (gescheurde zuiger met als gevolg uitlaatklep krom), omdat ik hem dan toch wil voorzien van een langere krukas besloten om voor nu de dax maar te upgrade naar een 190cc blok met een 5 bak.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Jaime's Dax
Ah, de zs190. Met of zonder e-start?
(Trouwens nooit gedacht dat ik de omvang van een nice blok ooit nog eens zou beschrijven als valt mee. De zs190 estart is best lomp.)
(Trouwens nooit gedacht dat ik de omvang van een nice blok ooit nog eens zou beschrijven als valt mee. De zs190 estart is best lomp.)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 27 mei 2014 19:54
- Bezit: SS
- Locatie: Utrecht
Re: Jaime's Dax
Vet! Heb dat blok nog nooit onder een brommer / motor gezien. Ben benieuwd hoe die het doet
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Jaime's Dax
Met werkende e start Niels, het blok is inderdaad vrij lomp. Hopelijk is dit een rede dat een 5 bak wel heel kan blijven?
@diedekaas dat is 1 van de redenen waarom ik dit blok gekocht heb en inderdaad ben vrij benieuwd naar de prestaties, de eerste 100M was ik verrast van het koppel in de lage toeren (hoge toeren nog niet geprobeerd moet nog inrijden!)
@diedekaas dat is 1 van de redenen waarom ik dit blok gekocht heb en inderdaad ben vrij benieuwd naar de prestaties, de eerste 100M was ik verrast van het koppel in de lage toeren (hoge toeren nog niet geprobeerd moet nog inrijden!)
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Jaime's Dax
Dat heel houden van de bak is de reden dat dit blok een 2V kop heeft.
De bak was eigenlijk voor de anima150F bedoelt. Past niet in het standaard anima150/190carter, Er moest hier en daar een frees langs om ruimte te scheppen. Ik heb online foto's gezien voor zowel de bak als de aangepaste carterhelften. (ik dacht op de daytona fb pagina)
Zover ik weet zijn de anima 150 5-bakken nooit officieel verkocht.
ps. Voor degenen die het nog niet wisten, de anima vierkleppers worden bij zs voor daytona gemaakt.
De bak was eigenlijk voor de anima150F bedoelt. Past niet in het standaard anima150/190carter, Er moest hier en daar een frees langs om ruimte te scheppen. Ik heb online foto's gezien voor zowel de bak als de aangepaste carterhelften. (ik dacht op de daytona fb pagina)
Zover ik weet zijn de anima 150 5-bakken nooit officieel verkocht.
ps. Voor degenen die het nog niet wisten, de anima vierkleppers worden bij zs voor daytona gemaakt.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Jaime's Dax
Niels weet jij toevallig of het inrijden van zo'n blok het zelfde is zoals de daytona? En het service interval?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Jaime's Dax
Geen idee, er zit geen boekje bij die dingen zover ik weet.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Jaime's Dax
Inrijperiode:
Kleppen stellen.
Inloop olie(SAE 20 of 30 SD) er in doen, starten, 10 sec. laten draaien, rustig wegrijden, zeker niet doortrekken in hoge toeren(max.4000 zeer kort) en lekker door de versnellingen gaan.
Gas af en toe even los, snelheid laten terugzakken, zachtjes afremmen op de motor, terugschakelen zover als nodig, niet terugkomen in te hoge toeren, en weer lekker optrekken zoals boven beschreven.
Absoluut niet lang met één constant toerental rijden, met het gas spelen, beetje optrekken en weer laten afzakken, zeker nog steeds niet naar te hoge toeren.
De motor mag niet belast worden met deze olie!
Dit doe je tot 200km.
Peil steeds tussendoor olie, er gaat heel weinig in zo'n blokje dus het niveau kan opeens zeer laag staan.
Peilen zonder de peilstok in te draaien!
Daarna kan je ietsjes verder doortrekken in hogere toeren maar zeker niet te ver(5000 alleen kortstondig).
En nog steeds niet te lang op één toerental rijden. Met gas blijven spelen, afzakken, optrekken zonder het blok te belasten.
Tot 600km. Kleppen stellen.
Olie aftappen, oliefilter er uit.
Nieuw oliefilter er in.
SAE 10w/40 SF mineraal of semi synthetische er in.
Je kan nu het blok ietsjes meer belasten vanwege de iets betere kwaliteit olie.
Vanaf zo'n 1000km kan je af en toe al even kijken "wat ie kan" Heel kort en Niet eerder!
Blijven peilen! Zodat je weet wat ie doet met verbruiken. Hij kan olie verbruiken. Dit is normaal tijdens inrijden.
Bij 1200km, kleppen stellen.
Olie aftappen, oliefilter er uit.
Nieuw oliefilter er in.
De voorgeschreven viscositeit olie er in doen, zeker een vol synthetische olie nemen van een knap merk
en ook geschikt voor motorfietsen met natte koppeling.
Zorg tijdens inrijden dat de motor absoluut niet te arm draait(wit/grijze bougie)
Maar net iets te rijk is beter(donkerbruin), of gewoon goed(koffie met melk bruin)
De verversingsinterval voor de olie daarna zal gewoon als alle andere zijn van dit soort, iedere 1000-1500km olie verversen.
Oliefilter de ene keer wel de andere keer niet vervangen.
Ieder keer is altijd beter maar hoeft niet.
Kijk maar even aan hoe vuil die is.
Gr. Wim.
Kleppen stellen.
Inloop olie(SAE 20 of 30 SD) er in doen, starten, 10 sec. laten draaien, rustig wegrijden, zeker niet doortrekken in hoge toeren(max.4000 zeer kort) en lekker door de versnellingen gaan.
Gas af en toe even los, snelheid laten terugzakken, zachtjes afremmen op de motor, terugschakelen zover als nodig, niet terugkomen in te hoge toeren, en weer lekker optrekken zoals boven beschreven.
Absoluut niet lang met één constant toerental rijden, met het gas spelen, beetje optrekken en weer laten afzakken, zeker nog steeds niet naar te hoge toeren.
De motor mag niet belast worden met deze olie!
Dit doe je tot 200km.
Peil steeds tussendoor olie, er gaat heel weinig in zo'n blokje dus het niveau kan opeens zeer laag staan.
Peilen zonder de peilstok in te draaien!
Daarna kan je ietsjes verder doortrekken in hogere toeren maar zeker niet te ver(5000 alleen kortstondig).
En nog steeds niet te lang op één toerental rijden. Met gas blijven spelen, afzakken, optrekken zonder het blok te belasten.
Tot 600km. Kleppen stellen.
Olie aftappen, oliefilter er uit.
Nieuw oliefilter er in.
SAE 10w/40 SF mineraal of semi synthetische er in.
Je kan nu het blok ietsjes meer belasten vanwege de iets betere kwaliteit olie.
Vanaf zo'n 1000km kan je af en toe al even kijken "wat ie kan" Heel kort en Niet eerder!
Blijven peilen! Zodat je weet wat ie doet met verbruiken. Hij kan olie verbruiken. Dit is normaal tijdens inrijden.
Bij 1200km, kleppen stellen.
Olie aftappen, oliefilter er uit.
Nieuw oliefilter er in.
De voorgeschreven viscositeit olie er in doen, zeker een vol synthetische olie nemen van een knap merk
en ook geschikt voor motorfietsen met natte koppeling.
Zorg tijdens inrijden dat de motor absoluut niet te arm draait(wit/grijze bougie)
Maar net iets te rijk is beter(donkerbruin), of gewoon goed(koffie met melk bruin)
De verversingsinterval voor de olie daarna zal gewoon als alle andere zijn van dit soort, iedere 1000-1500km olie verversen.
Oliefilter de ene keer wel de andere keer niet vervangen.
Ieder keer is altijd beter maar hoeft niet.
Kijk maar even aan hoe vuil die is.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869