Ik ben Frank Gerritsen, 17 jaar oud, en woonachtig in Apeldoorn.
Ik ben nu iets meer dan een half jaar in het bezit van een Honda PS50 L (het model met de onderliggende nokkenas) uit 1968.
In de afgelopen tijd ben ik, samen met mijn vader, bezig geweest om de brommer te restaureren.
De brommer is één maand geleden gekeurd bij de RDW.
De brommer is helemaal kaal gemaakt, ontvet, en in een paar lagen grondlak gezet. Daarna is de blauwe metallic lak (de originele kleur van deze Honda) erop gekomen met daaroverheen de blanke lak.
Er zijn nog een aantal dingen die aan de brommer moeten gebeuren:
- De kettingkast moet in een andere kleur wit gespoten worden (het wit dat er nu op zit wijkt te veel af).
- De tankplaten komen over drie weken verchroomd terug en moeten (samen met de emblemen) gemonteerd worden.
- De lichtopbrengst is niet meer optimaal (ligt dit aan de spoel?).
- Er zitten achterveren op die niet origineel zijn waardoor de Honda niet meer goed op zijn standaard staat (ik moet er nu de hele tijd een blokje onder leggen).
- En het olieverbruik is (te) hoog (waarschijnlijk moet de cilinder gehoond worden en moet er een overmaat zuiger op komen?).
Hier wat foto's van de brommer:
Zo zag hij er bij aankoop uit: Nu ziet hij er zo uit: In het begin wist ik niet echt wat ik moest verwachten om een brommer (deels) te restaureren. Vooral de tijd die in het schuurwerk en het spuitwerk zit heb ik onderschat. Maar het resultaat mag er nu wezen en duimpjes van medeweggebruikers staan garant
![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)