Mijn C50+CD50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door stoterstangen90 »

tandwiel gewoon omdraaien
Afbeelding

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 845
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Ronaldo »

Gewoon lekker alles nieuw kopen.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Jurrien schreef: 09 jun 2020 14:23
robertsp schreef: 09 jun 2020 14:05 Bij m'n fiets vervang ik ze altijd ålletwee.
Je moet het zelf weten, maar het hoeft echt niet.
Als je je ketting op tijd vervangt gaan je tandwielen veel langer mee.
En tandwielen zijn meestal naar verhouding duurder dan de ketting, ook bij een fiets.
Bovendien is een ketting vervangen zo gepiept en kost tandwielen wisselen flink wat meer tijd.
Hoeveel km gaat een ketting ongeveer mee? Iig met niet als oud omaatje rijden.
robertsp schreef: 09 jun 2020 14:05 Ja zie zo'n lekje maar te vinden, plus dat ik vaak m'n binnenband sloop met het afhalen of opdoen van die M45 banden.
Ja hey. Welk antwoord had je dan verwacht? :roll:
Ik meende mij te herinneren dat er spul was dat je in je band kon pompen wat dan stolde.
Lucrafc schreef: 09 jun 2020 22:49 Banden er gewoon af wringen, geen ijzers gebruiken.
Als je de band aan één zijde in de velg duwt kan je de andere zijde over de rand duwen.
Mits wat oefenen lukt dat heel goed.
Mijn opa deed dat al ( en ik snapte er niks van) .
Nu ik wat ouder ben snap ik dat je meer verstand en minder kracht moet gebruiken.
In extreme gevallen gebruikte mijn opa een simpele soeplepel.
Nóóit kapotte binnenband.
Om een nieuwe binnenband te zetten moet je hem ook lichtjes oppompen.
Hopelijk helpt deze tip je om in de toekomst makkelijk je band te fixen.
Ook kan een spuitbusje helpen om verder te kunnen.
Met een M45? Ik heb m'n klauwen er al eens aan opengehaald. Rijdt super die band, maar erop en eraf...
Dat laatste weet ik uiteraard, dat is met fietsen ook zo, alleen al om te zorgen dat je band niet gedraaid zit.
Wat bedoel je met spuitbusje?
Dennis schreef: 16 jun 2020 10:43 Altijd eerst controleren of je ventiel niet lekt. Even lekker aan likken, en dan zien of er een bubbeltje komt. Verder niets toe te voegen.
Uiteraard al gedaan, al eens gehad. :)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Ik zit een beetje met een "probleem". Het onderhoud van m'n C begint nogal achter te lopen, maar ivm omstandigheden weinig tot geen tijd om er iets aan te doen.
Probleem 1: De kont staat scheef, hierdoor loopt de band snel aan.
Probleem 2: De remmen. Ze remmen tot nu toe nog steeds genoeg om ongelukken te voorkomen (en al aardig wat gehad afgelopen tijd, en niet eens mijn schuld (ik kan niet hard over drempels, dus het was niet alsof ik de weg over schoot, en eens een lesauto die gewoon de rotonde op rijdt terwijl ik daar in goede vaart overheen ging, knipper naar links en alsnog gaan rijden en instructeur die niet ingreep (rotonde verder hetzelfde, maar dan met een auto), auto's die ineens de weg oprijden, etc etc).
Nu was de trommel van m'n voorwiel jaren geleden op de rand van wat volgens het boekje mag, is dat overdreven wat er staat of kan ik beter een nieuw/tweedehands wiel kopen? Hoe de remblokken zijn geen idee.
Achter weet ik nog niet wat er aan de hand is, of het gewoon de remblokken zijn of meer.
Probleem 3: Ketting/Tandwiel(en).
Probleem 4: Accu is op.
Probleem 5: Hij heeft toch wat moeite met starten als hij koud is, altijd met choke, ook in de zomer. Heeft hij een stuk gereden dan kan ik uren later zonder choke starten.
Probleem 6: Kettingkast. Heb hem er nu maar afgehaald, klote ding liep altijd aan.
Probleem 7: Rechterspiegel, die heeft de verkeerde hoek en krijg ik ook niet echt goed. Nu er toch meer roest op komt en zelfs de zilverlaag loslaat kan ik wel eens met meer geweld gebruiken. Volgens mij gewoon een nepperd in Honda zakje, m'n linkerspiegel is in veel betere staat.
Probleem 8: Steeds meer roest :(
Probleem 9: Geen idee, de vering aan de voorkant ofzo?
Probleem 10: Kijk, een mooi getal. Hier kwam ik net achter en heb het eerder niet gezien, maar weet niet hoe vaak ik daar kijk:
Afbeelding
Wat in hemelsnaam is dat?!?!?! Olie heb ik pas vervangen, maar ik vind het er niet zo uitzien als een olielek. Is het te heet geworden? Aan de andere kant is niets te zien. Ik vind het ook vreemd dat het op de beenkap zit op die manier.

Probleem 1,2,4, 10 vind ik nu het belangrijkst. Nu ja, tien omdat ik geen idee heb wat het is.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Oja, had m'n CD50 willen gebruiken en dan de C opknappen, maar die doet al helemaal niets en lijkt olie te lekken :( M'n schuurvloer is iig nat.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Wdaan »

ik rijd op mijn c zonder accu, deze is ook niet perse nodig naar mijn ervaring. het enige wat het doet is het neutraallampje laten branden wanneer de brommer niet draait voor zover ik weet. kettingkast heb ik ook even mee gevochten maar als die van jou netjes recht is en hij er goed op zit kan het ook aan de lengte van de schroefjes liggen, dat was bij mij het geval. sommige zijn langer dan anderen om hem op zn plek te houden. hoe die olie eruit loopt is mij een raadsel. als het goed is schroeft die namelijk nergens in waar het met olie in contact kan komen. wellicht even onder de kappen checken waar het dan wel vandaan komt, hopelijk een lekke pakking.
nasi is meer mijn ding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door nielspbr »

Wdaan schreef: 05 aug 2020 15:16 ik rijd op mijn c zonder accu, deze is ook niet perse nodig naar mijn ervaring. het enige wat het doet is het neutraallampje laten branden wanneer de brommer niet draait voor zover ik weet. kettingkast heb ik ook even mee gevochten maar als die van jou netjes recht is en hij er goed op zit kan het ook aan de lengte van de schroefjes liggen, dat was bij mij het geval. sommige zijn langer dan anderen om hem op zn plek te houden. hoe die olie eruit loopt is mij een raadsel. als het goed is schroeft die namelijk nergens in waar het met olie in contact kan komen. wellicht even onder de kappen checken waar het dan wel vandaan komt, hopelijk een lekke pakking.
De accu voorkomt ook dat je je lampjes opblaast. Wat dat betreft is een dooie accu beter als geen accu.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door lil »

robertsp schreef: 05 aug 2020 11:08Probleem 10: Kijk, een mooi getal. Hier kwam ik net achter en heb het eerder niet gezien, maar weet niet hoe vaak ik daar kijk:
Afbeelding
Wat in hemelsnaam is dat?!?!?! Olie heb ik pas vervangen, maar ik vind het er niet zo uitzien als een olielek. Is het te heet geworden? Aan de andere kant is niets te zien. Ik vind het ook vreemd dat het op de beenkap zit op die manier.
achter die bout zit een oliekanaal in de cylinder, na de 2e koelrib, misschien was de bout te lang en istie door het kanaal doorgebroken. het lijkt me niet waarschijnlijk want de wanddikte is behoorlijk dik, eerder zal de bout zelf afbreken, maar dit is het enige wat ik kan bedenken.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Ben C50 »

Kijk even om het hoekje van je kap. Spuit het evt schoon met remreiniger en rijd n stukje. Dan zie je waar het lekt. Olie vind een weg naar de gekste plekken. Bij de kop kan van alles lekken

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Wdaan schreef: 05 aug 2020 15:16 ik rijd op mijn c zonder accu, deze is ook niet perse nodig naar mijn ervaring. het enige wat het doet is het neutraallampje laten branden wanneer de brommer niet draait voor zover ik weet. kettingkast heb ik ook even mee gevochten maar als die van jou netjes recht is en hij er goed op zit kan het ook aan de lengte van de schroefjes liggen, dat was bij mij het geval. sommige zijn langer dan anderen om hem op zn plek te houden. hoe die olie eruit loopt is mij een raadsel. als het goed is schroeft die namelijk nergens in waar het met olie in contact kan komen. wellicht even onder de kappen checken waar het dan wel vandaan komt, hopelijk een lekke pakking.
Wat nielspbr zegt.
Maar mijn toeter werkt amper en knippers dito, remlicht vindt wat accu ook wel lekker.

--

Ik zal wel even kijken dan als de temperaturen meer robert-bestendig zijn. De bout is dacht ik een ori bout, maar weet niet zeker, een van de twee was ori, andere niet. Maar ja, het is ook geen ori blok dus dat zegt dan ook weer niets.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Ik vroeg mij af of dit normaal is:
Afbeelding

Afbeelding
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3999
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door wim V8 »

Ik weet 't tegenwoordig niet meer met die vreemde
nieuwe benzines.
Ik vind de zwarte afzetting tegen de kop wat glanzig.
Maar als er geen problemen waren gewoon monteren.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 631
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Dennoz »

Ziet er niet onwijs gezond uit , sluiten je kleppen nog wel af ?
Hop hop gas dr op

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 631
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Dennoz »

wim V8 schreef: 18 jul 2022 19:20 Ik weet 't tegenwoordig niet meer met die vreemde
nieuwe benzines.
Ik vind de zwarte afzetting tegen de kop wat glanzig.
Maar als er geen problemen waren gewoon monteren.

Gr. Wim.
Is trouwens dezelfde glans als dat boutje op zn beenkap…zal eerder een pakking/ rubber probleem zijn..
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Geen idee, het ding meurt nogal. Wilde koppeling nakijken en meteen maar kickstartas fixen dus moest hij toch uit elkaar.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Plaats reactie