Mijn C50 ot... en het vervolg
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Allen, bedankt voor de reacties. Op CMS zag ik inderdaad die boutjes op de latere types zitten. Grappig, altijd weer nieuwe dingen zien.
Nu ff e.e.a aan het verzamelen aan materiaal om het blokje, zoals die nu is, te laten lopen. Wil eerst weten of de technische staat in orde is zover dat gaat. Daarna ombouwen naar 70cc. Nog druk met Novio maar tussendoor doen we wel wat.
Carburateur voor 70cc opknappen, origineel Keihin.
Komt een partijtje troep uit. Het carburateurhuis gaat de ultrasoon bak in, knapttie van op.
Nog een bobine regelen 6V en dan zou ik ff een opstelling kunnen maken om het blokje te kunnen proefdraaien. Heb nog een Keihin carb. voor 49cc liggen die er dan tijdelijk op gaat.
Als ik mij goed heb ingelezen kan ik straks een setje aanschaffen 'NT' type bij de bekende leverancier. Omdat dit blokje een tussentype is valttie qua info buiten de boot. Mogelijk is het zuigertje van zo'n OT type fractioneel lager waardoor minder compressie. Minimalen maar toch. Uiteraard kan ik dat straks beter bepalen/zien als de boel los ligt.
Zijn er mensen met zo'n tussentype blok waarop 70cc zit gemonteerd. Zou graag de set up willen weten en ervaringen willen horen.
Gemeld wordt dat 49cc kop en een 70cc cilinder afdoende is. Dat klinkt voor de 1e stap prima. Maar geldt dat ook voor zo'n 'tt' blok? En met wat voor carburateur? De originele of een grotere voor 70cc
Voordeel (hou ik gewoon van technisch gezien) is dat zo'n kitje 70cc kop en cil. 'nt' een nokkenas heeft die gelagerd is, een grotere doorlaat en grotere kleppies heeft. Dat met een passende carburateur, nette tandwielverhouding en liefde... 70 a 75 km/h.
Maar goed, we hebben nog niets aangeschaft.
Zoveel vragen... pfff
Nu ff e.e.a aan het verzamelen aan materiaal om het blokje, zoals die nu is, te laten lopen. Wil eerst weten of de technische staat in orde is zover dat gaat. Daarna ombouwen naar 70cc. Nog druk met Novio maar tussendoor doen we wel wat.
Carburateur voor 70cc opknappen, origineel Keihin.
Komt een partijtje troep uit. Het carburateurhuis gaat de ultrasoon bak in, knapttie van op.
Nog een bobine regelen 6V en dan zou ik ff een opstelling kunnen maken om het blokje te kunnen proefdraaien. Heb nog een Keihin carb. voor 49cc liggen die er dan tijdelijk op gaat.
Als ik mij goed heb ingelezen kan ik straks een setje aanschaffen 'NT' type bij de bekende leverancier. Omdat dit blokje een tussentype is valttie qua info buiten de boot. Mogelijk is het zuigertje van zo'n OT type fractioneel lager waardoor minder compressie. Minimalen maar toch. Uiteraard kan ik dat straks beter bepalen/zien als de boel los ligt.
Zijn er mensen met zo'n tussentype blok waarop 70cc zit gemonteerd. Zou graag de set up willen weten en ervaringen willen horen.
Gemeld wordt dat 49cc kop en een 70cc cilinder afdoende is. Dat klinkt voor de 1e stap prima. Maar geldt dat ook voor zo'n 'tt' blok? En met wat voor carburateur? De originele of een grotere voor 70cc
Voordeel (hou ik gewoon van technisch gezien) is dat zo'n kitje 70cc kop en cil. 'nt' een nokkenas heeft die gelagerd is, een grotere doorlaat en grotere kleppies heeft. Dat met een passende carburateur, nette tandwielverhouding en liefde... 70 a 75 km/h.
Maar goed, we hebben nog niets aangeschaft.
Zoveel vragen... pfff
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Maar wel een andere drijfstang of gewoon ot topend?
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
ik heb een tussentype c50 uit '81 en die heeft 6v en cdi en zeskantboutjes. (ik meld het maar even)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Lange drijfstang, als je deze wil opvoeren moet je voor het topend nt spul gebruiken.
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Gaat een NT 70cc cheap setje worden. Reut uit het land v d. rijzende zon... heb een compromis gesloten met mijzelf. Gebruik tegen kwalitatief hoogwaardige spullen zoals Kitaco of Takegawa. Helaas krijg ik van een buitenlandse specialist geen antwoord wat zou passen (Takegawa). En ik wil door, dus cheap. Met mijn 1000 a 1500 km. op jaarbasis een verantwoorde keus. Tijdig olie verversen en goed luisteren naar het blokje, niet mijn ding maar gaat het wel worden.
Stapje 1 de grotere Keihin carburateur, uitelkaar halen. In de ontvetterbak en daarna in de utrasoon (handig die connecties).
De boel wordt echt gigantisch schoon.. maar ook zeer schraal. Nabewerkt met een koper borsteltje en het geheel in de conserveringsolie gezet. Ziet er gelijk een stuk beter uit.
Vergeten om eerst het beruchte voetje te controleren.
Best wel krom, vlakken is goed te doen. Korrel 80 schuurlinnen op een VLAK stuk plakken.
En met gevoel de voet vlakken, niet te hard, niet te snel. Je ziet het resultaat.
En weer de 'lichtdoorlaatbaarheidtest'
Zo vlak als origineel. Wel ff flink schoonblazen met perslucht.
Volgende stap is alles vervangen van de pakking en sproeiers.
Stapje 1 de grotere Keihin carburateur, uitelkaar halen. In de ontvetterbak en daarna in de utrasoon (handig die connecties).
De boel wordt echt gigantisch schoon.. maar ook zeer schraal. Nabewerkt met een koper borsteltje en het geheel in de conserveringsolie gezet. Ziet er gelijk een stuk beter uit.
Vergeten om eerst het beruchte voetje te controleren.
Best wel krom, vlakken is goed te doen. Korrel 80 schuurlinnen op een VLAK stuk plakken.
En met gevoel de voet vlakken, niet te hard, niet te snel. Je ziet het resultaat.
En weer de 'lichtdoorlaatbaarheidtest'
Zo vlak als origineel. Wel ff flink schoonblazen met perslucht.
Volgende stap is alles vervangen van de pakking en sproeiers.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Dit is echt de wonderbare genezing voor valstroomcarbs. Ik vlak ze allemaal en ze werken allemaal altijd prima.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Klopt, absoluut een grote winst pakker is dit.
Vraagje NIX of andere techneuten m.b.t. de valstroomcarb. De chokeklep heeft minimale, maar voelbare, speling. Niet daar waar het handeltje zit maar de 'loze' kant zeg maar. In hoeverre luistert dit kritisch t.a.v. aanzuigen valse lucht en de daardoor mogelijke afstelproblemen? Is het normaal/valt het binnen de toleranties?
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Dit is vóór de gasschuif, dus heeft geen invloed.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
koekoek... je hebt gelijk
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
De carburateur is gereed. Lekker gebubbeld in een ultrsoon badje (3x vloeistof ververst voordat het goedje schoon bleef). Revisiesetje gemonteerd en nadien de buitenkant bewerkt met koperen tolletjes op de dremel. Conserverings olie erover en klaar.
Alleen nog twee verse nylon busjes om het af te toppen
Alleen nog twee verse nylon busjes om het af te toppen
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Mooi.
Nog één keertje nadoen met een viltschijfje en brasso
Dan staat ie me daar toch een partijtje te shinen man.
Gr. Wim.
Nog één keertje nadoen met een viltschijfje en brasso
Dan staat ie me daar toch een partijtje te shinen man.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869