Honda Z50A K3 Motormonkey

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

Ondertussen liggen de onderdelen bij de spuiter. Tank, spatborden en zijkappen worden RAL 1028:

Afbeelding

En dan komen deze stickers erop:

Afbeelding

Op de zijkappen komen zelf gemaakte stickers, ook zwart/oranje.

Verder is een nieuw blok binnen, omdat de 124cc niet helemaal lekker werkte. Meteen geupgrade naar 140cc:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lifan 140cc
Slag x Boring: 57 x 56
5 plaats koppeling op de bak
Vervroegend vliegwiel
VM26 erop

Ook is de Yoshimura 2 ondertussen ingekort, zodat deze minder uitsteekt. Scheelt 4 cm tot nu toe, misschien dat hij nog korter wordt.

Hopelijk zit volgende week alles weer in elkaar en kan ik de eerste foto's laten zien.

martijn hage
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:01
Locatie: De Bilt

Bericht door martijn hage »

nou berry ziet er goed uit ben benieuwd

eric123
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 apr 2007 22:28
Locatie: oostvoorne

Bericht door eric123 »

magk vragen waar je dat blok vandaan heb? :)
en de prijs?
plofplof

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

mag ik vragen of je frame die 140cc wel gaat houden (het word steeds gekker: 110cc,125cc, 140cc en zag laatst ook al een 170cc bami blok)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

eric123 schreef:magk vragen waar je dat blok vandaan heb? :)
en de prijs?
Motomonkeys.nl aka Jasper Diepeveen. Hij heeft ze voorlopig niet meer.

Frame houdt het prima. Als een Take fabrieksblok met 20 pk het houdt, waarom een standaard 140cc blok niet...?

Het wordt steeds gekker? Het wordt steeds leuker :twisted:

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

gaaf ding, alleen vind ik een 140 cc op een singa frame wel erg link..

sowieso een snelheid van 100 op een singa vind ik link..

maar dat is persoonlijk :roll:

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

SingaBernd schreef:gaaf ding, alleen vind ik een 140 cc op een singa frame wel erg link..

sowieso een snelheid van 100 op een singa vind ik link..

maar dat is persoonlijk :roll:
is ook geen singa droppie...
TWD for life!

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

ach, honda dan..
( ik dacht dat op pagina 1 stond met standaard jincheng spul.. )

ongeveer even groot, zelfde maat bandjes, remmen die niet geschikt zijn voor een snelheid van 100 km/h...

dus daarom vind ik het link :roll:

martijn hage
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:01
Locatie: De Bilt

Bericht door martijn hage »

SingaBernd schreef:ach, honda dan..
( ik dacht dat op pagina 1 stond met standaard jincheng spul.. )

ongeveer even groot, zelfde maat bandjes, remmen die niet geschikt zijn voor een snelheid van 100 km/h...

dus daarom vind ik het link :roll:
dat standaard spul was alleen voor de keuring
is daarna al zoveel veranderd

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

SingaBernd schreef:ach, honda dan..
( ik dacht dat op pagina 1 stond met standaard jincheng spul.. )

ongeveer even groot, zelfde maat bandjes, remmen die niet geschikt zijn voor een snelheid van 100 km/h...

dus daarom vind ik het link :roll:
Dit ding is ook levensgevaarlijk. Het is klein en daarom slecht zichtbaar. De remmen zijn klein, banden zijn klein, alles is klein. En het gaat hard zo laag bij de grond.

Een gewone motor is ook gevaarlijk. Als jij 250 rijdt en je wil remmen sta je ook niet snel stil met je Hayabusha. Als je tegen een boom of auto rijdt ben je dood.

Maakt dus weinig uit allemaal. Wat belangrijk is, is dat je er verantwoord mee om gaat. En dat je plezier in je hobby hebt... :D

SBP
4T-MSB regular
Berichten: 261
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Rotterdam

Bericht door SBP »

Berry schreef:
SingaBernd schreef:ach, honda dan..
( ik dacht dat op pagina 1 stond met standaard jincheng spul.. )

ongeveer even groot, zelfde maat bandjes, remmen die niet geschikt zijn voor een snelheid van 100 km/h...

dus daarom vind ik het link :roll:
Dit ding is ook levensgevaarlijk. Het is klein en daarom slecht zichtbaar. De remmen zijn klein, banden zijn klein, alles is klein. En het gaat hard zo laag bij de grond.

Een gewone motor is ook gevaarlijk. Als jij 250 rijdt en je wil remmen sta je ook niet snel stil met je Hayabusha. Als je tegen een boom of auto rijdt ben je dood.

Maakt dus weinig uit allemaal. Wat belangrijk is, is dat je er verantwoord mee om gaat. En dat je plezier in je hobby hebt... :D
je moet ook niet 250 rijden

het leven is gevaarlijk, voor je het weet heb je een T4N2M1 carcinoom en heb je nog maar paar weken te leven
pwoap pwoap pwaaaap

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

ja of de waardes van Hb, MCV en erythrocyten zijn verlaagd, dat wijst juist op microcytaire enemie.. dan kun je wel 'n oesofago-gastro-duodensoscopie verrichten maar voorkomen is beter dan genezen









we zijn hier niet om met medische termen te strooien(en ja, m'n zus heeft wat notulen op m'n kamer laten liggen.)
Afbeelding

SBP
4T-MSB regular
Berichten: 261
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Rotterdam

Bericht door SBP »

BasC50 schreef:ja of de waardes van Hb, MCV en erythrocyten zijn verlaagd, dat wijst juist op microcytaire enemie.. dan kun je wel 'n oesofago-gastro-duodensoscopie verrichten maar voorkomen is beter dan genezen









we zijn hier niet om met medische termen te strooien(en ja, m'n zus heeft wat notulen op m'n kamer laten liggen.)
moet je wel anemie schrijven he

maar het ging er gewoon om dat het gezeik is dat het gevaarlijk is.. tuurlijk is het gevaarlijk, maar het ligt eraan wanneer je je gas opentrekt etc
pwoap pwoap pwaaaap

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

jep, je hebt wel gelijk.

en ik denk toch niet dat je met 'n motomonkey over de autobaan gaat blazen naar je vakantiebestemming.
het is meer 'n legale opgevoerde brommer en zo moet je je ook voelen.
op je hoede
Afbeelding

sjeiko
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 09:39
Locatie: Delden

Bericht door sjeiko »

ja dat klopt, je moet altijd op je hoede passen, en als je niet op je tellen let ga je dood, en iedereen zal zeggen dat het je eigen schuld is als je dubbelgevouwen door de voorruit vliegt, pas maar op en wees voorzichtig want als je zometeen achter je pc weggaat kom je in de wereld van gevaren, voor je het weet wordt je van je brommer af getrokken door een enge junk, dus pas op, allemaal, ookal rij je op een c50 met een spiegel, er kunnen zoveel linke dingen gebeuren,

kijk uit !

Plaats reactie