M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

of 'n chromen..
maargoed ik begrijp je wel

ik zou hem niet spuiten, wit is wel vet..
Afbeelding

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Misschien dat ik zo'n metalen houder van Loef haal, dat valt ook al wel wat minder op. Maar ik stoor me er niet echt aan, dus dat staat niet echt bovenaan mijn To-do list :P

Spuiten wordt trouwens ook wel wat duurder, dus ik denk niet dat ik dat ga doen. En vaak blijven dat soort dingen bij mij bij ideeën, dus voorlopig blijft 'ie wel wit :)

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

hoe heb je dat gedaan met die polijst pasta ?

gaan de verkleuringen van de voorbuis dan weg ? :D

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Polijstpasta van een of ander onbekend merk, dat met een poetsdoek (oud T-shirt) goed op de buis wrijven en je ziet het langzaam mooier worden. Binnenkort haal ik hem er weer af en doe ik de rest, de achterkant is nog niet echt goed gepolijst. En ik ga proberen het nog wat glimmender te krijgen met fijner polijstspul zoals Belgom Alu.

En zoals je op eerdere foto's kunt zien was de buis, vooral de voorbocht, eerst heel erg bruin, nu dus bijna chroom.

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Denniss »

MJB schreef:Gisteren heb ik de buis van m'n uitlaat eens wat mooier proberen te maken door middel van wat polijstpasta. Niet met Belgom alu, dat moet ik er nog eens een keer op doen, want ik ben er nog niet helemaal klaar mee. In ieder geval ziet de buis er nu veel en veel beter uit:

Afbeelding

Afbeelding

En dit vond ik ook nog wel een mooie foto:
Afbeelding
bij mijn OVER was hij ook helemaal opgepoetst, nu ongeveer 100km mee gereden en het wordt alweer zo smerig geel :cry: :wink: dus ik denk niet dat het erg veel nut heeft

arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:24
Bezit: CT70 motodax
Locatie: Utrecht

Bericht door arthur »

Denniss schreef:
MJB schreef:Gisteren heb ik de buis van m'n uitlaat eens wat mooier proberen te maken door middel van wat polijstpasta. Niet met Belgom alu, dat moet ik er nog eens een keer op doen, want ik ben er nog niet helemaal klaar mee. In ieder geval ziet de buis er nu veel en veel beter uit:

Afbeelding

Afbeelding

En dit vond ik ook nog wel een mooie foto:
Afbeelding
bij mijn OVER was hij ook helemaal opgepoetst, nu ongeveer 100km mee gereden en het wordt alweer zo smerig geel :cry: :wink: dus ik denk niet dat het erg veel nut heeft

Krijg je met Inox he. Het is geen chrome

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Denniss »

het is alu :wink:

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Daarom moet je het ook een beetje onderhouden. En zo snel verkleurt het nou ook weer niet. Als het echt heel erg glanzend is kan dat wel vrij vlot verdwijnen, maar echt zo bruin als het eerst was wordt het niet zo snel.

En als ik het een beetje onderhoud, zoals de rest van m'n brommer, blijft het er wel goed uitzien, dus het heeft zeker wel nut.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Inox is belgenpraat voor alu. Of was het nou voor RVS? Nouja, stomme belgen ook.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Inox is RVS, dus geen aluminium :)

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Dankje :)

Maar ik ben ook wel benieuwd naar die van jou. Open 'ns een topic :P

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Vandaag mijn enkele Over Carbon omgeruild voor de grotere broer: een Dubbele Over Carbon. Ook een grabbar erop gezet (kreeg ik gratis mee van die kerel). Het zit er nu op (niet helemaal perfect, beetje scheef, maar het zit), maar ik heb nog niet echt goed het nieuwe geluid kunnen horen omdat de buren dat niet helemaal op prijs zullen stellen. Foto's zal ik morgen proberen te maken :D

Hugo
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:20

Bericht door Hugo »

Die Bresjer's tunen der lekker op los. leuk :wink:

Plaats reactie