honda geschiedenis tot nu toe

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

honda geschiedenis tot nu toe

Bericht door San »

In de kleine 3 jaar dat ik met de honda's bezig ben heb ik erg eigenlijk al redelijk wat gehad. Hieronder een klein overzicht hoe het allemaal begon.

Ik zat al een klein halfjaar op het oude board en vond de techniek van deze fietsen schitterend. Alles zit goed inelkaar, er is over nagedacht en als het eenmaal rijd blijft het ook goed rijden.

Ik wilde eerst een beetje leren sleutelen en marktplaats maar eens afgezocht. In bergen op zoom stonden twee stoterstangen fietsen gebroederlijk in een weiland te koop aangeboden. Het was een C310 S en een C320 S TS50. Voor een bedrag van ik dacht 70 euro mocht ik deze komen ophalen. Daan had veel intresse in de C310 S dus die ging naar hem en ik had eindelijk mijn eerste bromfiets. Ofja wat heet, eigenlijk een wrak.

Afbeelding

Afbeelding

Deze eens goed bekeken hoe alles nu inelkaar en uitelkaar moet.

Toen kwam mijn eerst rijdende brommer. Een SS50 K1, geheel orgineel, eigenlijk alles klopte aan deze fiets. Deze heb ik gekocht van Sander de Leeuw op dit board. Verzekering geregeld, met de trein naar Goes gegaan en vanuit daar terug met de SS50 naar Maarheeze. Had nog nooit geschakeld dus dat ging nog even niet zonder slag en stoot.

Afbeelding

Het mooie van deze SS50 was, dat 2 dagen na de aanschaf hondag dag was in Utrecht 2005 en ik gelijk de orginaliteits prijs won op de preparty.

Hierna kwamen enkele stoterstangen frame's met wat andere onderdelen zoals een paar voorvorken enz van Sander de Leeuw. De bedoeling was dit geheel te restaureren maar mijn sport nam toe en de honda's rakate iets wat in de slop.

Afbeelding

Meeste heb ik verkocht maar, heb nog wel een paar bakken vol met stoterstangen spul staan, van teurs tot voorvorken tot een frame met blok.

Toen kochten Paul en ik onze eerste CB samen in Duitsland. Dit is weer een heel verhaal apart maar we dachten dat het betalen was en omdraaien terug nara huis met dat ding. Niet dus, de brommer liep niet en we hebben daar toch wel even gestaan om alles in orde te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Deze is toen dor verkocht aan een helmonder nadat wij hem klaar hadden gemaakt. Best een leuk ding, zat een uitlaat onder van een 4-4 uitlaat systeem van een CB.

Hierna kwam een SS50 K1 projectje uit Enschede en zijn we die kant opgereden omdat op te gaan halen:

Afbeelding

De bedoeling was om deze geheel nieuwstaat op te bouwen, maar iemand deed er een mooi bod op en ach ik kom wel weer wat anders tegen dacht ik bij mezelf.

Hierna kwam ik samen met Paul en Erik een C320 S TT50 tegen op Vehikel en daar een leuk praatje gemaakt met deze verkopers. Hij stond al iets van 20 jaar lang stil in een oude schuur en zij hebben hem eruit getrokken voor verkoop. Blok was technisch in uitmuntende staat, vonkte zelfs nog. Geen deuken in de tank, wel roest op de spatborden maarja je kan niet alles hebben. Na vehikel gebeld met deze mensen en hij was niet verkocht dus een week ernaar met ons pa naar hun gereden met de aanhangwagen.

Afbeelding

Afbeelding

De TT50 thuis neergezet en even alles goed nagekeken. CMS had intresse in deze TT50 omdat deze ook geheel orgineel was en niet versleuteld was. Dus in eigen persoon samen met zijn vriendin de TT50 opgehaald vanuit Flevoland. Normaal vloog hij ze altijd in aldus Mike.

Ik kreeg enkele dagen geleden een mailtje van hem, dat de TT50 nu geheel gerestaureerd is en in de winkel een plaatsje krijgt ter display. Toch eens een keer lans komen.

Na een tijdje niks meer gekocht te hebben, kreeg ik weer ergens zin in en dat werd een andere SS50 K1 project. Stond te koop op msb van Ivo Bokeloh en Paul is deze voor mij met de 343 opwezen halen. Dat was in de winter dacht ik toen het even stormde en gelijk heel Nederland plat lag met de trein.

Kan even de foto's niet vinden maar ze staan op de site hotmail 4stroke page dacht ik.

Deze is toch weer verkocht aan Henk Jan (NIX) voor zijn neefje.

Hierna kwam een C50. Deze in het midden van het land opgehaald met wonderbaarlijk genoeg een best hard frame. met C70 blokje in nette staat.

Afbeelding

Dit frame gaat binnenkort even naar Henk Jan toe om het af te lassen en dan moet ik eens kijken wat ik ermee ga doen. Denk verkoop, is een rolling frame want het blok hangt nu ergens anders onder.

Op het laatst nog twee C50 Nl frames laten schouwen paar dagen voor de einddatum. Iemand uit Ede had nog een gratis frame voor me liggen, Daan was zo aardig om het even bij die man op te halen en ik ben een dag daarna met de trein naar Ede geboemeld om de C50 K te schouwen samen met zijn witte C320S.

Afbeelding

Echt een schitterend bouwval, heb nog nooit zo'n rot frame gezien maarja wel NL.

Het andere Nl frame deze wel geschouwed in Maarheeze/Budel.

Afbeelding

1 frame heb ik iemand anders blij kunnen maken en dat andere frame heb ik goed kunnen gebruiken.

Toen kwam een vriendin de hoek om kijken en vond dat 4takt gebeuren wel leuk dus, opzoek gegaan voor een CB50 voor haar. Uiteindelijk zijn we naar twee CB's gaan kijken en de laatste werd het. Een volledig orginele CB50 J met 5600 km op de teller. Alles was aanwezig en blok loopt en schakelt erg mooi.

Foto's komen nog.

De andere CB50 J die het niet werd hebben Paul en ik maar opgehaald, hier lag het topend vanaf vanwege een lekker koppaking dus even alles doorgespoeld, nieuwe pakkingen erop en monteren maar. 1 keer kicken en het liep eigenlijk, wonderbaarlijk.

Cbtje is een paar dagen geleden opgehaald door Arnold:

Afbeelding

De orginele SS50 K1 was ondertussen al verkocht aan een persoon uit Urk. Zijn vader had vroeger precies dezelfde en wilde hem graag overnemen.

Nu had ik geen rijdend vervoer even, dus een C50 K gekocht uit Groningen van Ricardo aka Avus van het oude board. Geheel nieuw gespoten, nieuwe velgen enz. Dus opgehaald en toen maar eens goed nageken en dat viel soms wel wat tegen. Er klopte zeker niet alles, zoals geen fittingen, kroonsteentjes en dergelijke maar dat was goed te verhelpen. Heb er een nieuwe draadboom in de C gelegd en dat hielp. Ander blok ( dat C70 blok) eronder gezet samen met de teur. fittingen overal erin gezet, stekkertjes gesoldeerd, gelijkrichter vervangen enz.

Afbeelding

Op deze foto is die nog niet klaar, maar nu is die bijna af. Alleen nog een grotere sproeier erin, NOS ulo erop, grijze kabels voorop, claxon erin zetten, misschien andere carburator en nog wat kleine dingen.

En een paar dagen geleden is er een C50 AT bijgekomen. Nog geen foto's van, maar erg leuk ding met leuke gadgets. Zoals carburator verwarming dus nooit meer problemen in de winter, parking brake, remhendle voor achterrem, CDI Nippon Denso, 12 volt. Is uit de schuur getroken maar de man die hem bracht kon me vertellen dat in 1993 nog in de UK ermee gereden is. Heb de kentekenplaat dus kan er eventueel een V5 bijgaan krijgen. Misschien toch doen. Een TT frame vind ik ook wel wat hebben.
Zo niet, dan heb ik nog een C50 K frame liggen die ik op de beurs in rosmalen heb gekocht voor 15 euro.

Verder ben ik nu heel rustig bezig met een SS50 ZB2, heb de orginele schijfrem voorvork compleet met spatbord, klauw enz. NOS wielen gevonden, dus alles nieuw, ook naaf disc enz. Binnenkort als het goed is een SS50 motor frame en een K1 tankje en dan kan ik langzaam eens beginnen met een SS50 op te bouwen.

Dit was hem ongeveer. Misschien vergeet ik nog wel een brommer maar dat vul ik dan wel bij.

Groeten,
San
Laatst gewijzigd door San op 15 jul 2007 14:55, 4 keer totaal gewijzigd.

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

heb je een kenteken op die c? :)
engels toch?

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

mooie bromss!!

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

BasC50 schreef:heb je een kenteken op die c? :)
engels toch?
Ja de twee SS50k1's hebben allebei een plaat en de twee Cee's ook gelukkig.

Zo net een belletje van Ivo Arink waar de volledig orginele SS50 K1 staat, aan de man die ik hem eerst had verkocht zei dat het blok helemaal kapot was. Nou even naar Ivo en goh belde net op, distributie is perfect sander, ook geen bigend eruit ( wat een gebruiker op dit board zei... ), even stellen en klaar. Het blokje liep perfect volgens hem. Zo toch mooi dat ik gelijk had over die hele onzin.

rittenorganisatie

Bericht door rittenorganisatie »

dat is toch een c70?

vreemd dat je een kenteken hebt..

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

leuk SS'je
jammer van de trappers :P
rittenorganisatie schreef:dat is toch een c70?

vreemd dat je een kenteken hebt..
Ik denk dat het gewoon een Rood gespoten C50 is.. Heb je daar al aan gedacht? :wink:

Timon de Klein
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Werkhoven

Bericht door Timon de Klein »

Marinus84 schreef:leuk SS'je
jammer van de trappers :P
rittenorganisatie schreef:dat is toch een c70?

vreemd dat je een kenteken hebt..
Ik denk dat het gewoon een Rood gespoten C50 is.. Heb je daar al aan gedacht? :wink:
Het is wel een c70 frame, waarschijnlijk staat er een ander nummer in.

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

hmm.. mensen, een c70 met kenteken en met knalhard kontje 'waar nog wat aan gelast moet worden'

volgens mij wil sander écht z'n balhoofd niet gaan dichtlassen ofzo :wink:
Net pindakaas gegeten dus.

rittenorganisatie

Bericht door rittenorganisatie »

hey marinus. dit is hoogstwaarschijnlijk een c70 frame, dat kun je zien aan de manier waarop de achterveren gemonteerd zijn. die zitten namlijk aan de buitenzijde van de achterbrug. ipv binnen (aan de wielkant)

ook zit er vanaf de tank een naad in het frame die zorgt voor versteveging. het lijkt het alsof er een c50 tank opgezet is. maar ik kan met enige zekerheid concluderen dat dit een c70 frame is gweest van origine.

groeten

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Is een frame wat Henk Jan voor mij met een groot engelse C heeft gerestaureerd, haha

Zie:
NIX schreef:Gewoon een NL frame dat met een flink stuk Engels gerstaureerd is.
Laatst gewijzigd door San op 29 mar 2007 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Gewoon een NL frame dat met een flink stuk Engels gerstaureerd is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

rittenorganisatie

Bericht door rittenorganisatie »

het is dus een c70 frame met een nederlands ingeslagen framenummer, begrjip je NIX?

oke bedankt.

Timon de Klein
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Werkhoven

Bericht door Timon de Klein »

San schreef:Is een orgineel C70 frame klopt met een mooi Nl nummer erin. Een omlassen je moet wat of niet dan.

Beide niet gestolen fietsen, nou moet kunnen dan toch
Gelijk heb je hoor Sander!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Nix begrijpt het helemaal.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 mar 2007 10:55
Locatie: Baarn
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

Mooie ss, ik krijg een beetje de indruk dat de mijne oorspronkelijk ook een k1 geweest is, mijn frame had ooit dezelfde kleur, en ik heb een K1 zadel erop zitten.

Plaats reactie