Mijn topic over het water stof project haal ik wel weg, volkomen zinloos -voorlopig- .
Maar het zou zonde zijn om me CB50~80 topic weg te halen in zijn geheel.
In het verleden heb ik heel veel gezocht naar info en inspiratie voor me CB50/80 (met name het 80cc gebeuren) , het zou handig zijn als ik andere mensen nu van dienst kan zijn met dit project-topic.
Zonde om al die informatie 'weg te doen'
Ik zou dit eigenlijk via inbox moeten doen, maar ik weet niet hoe ik iemand kan inboxen die nog niet in de lijst staat
Mocht een mod. het CB50~80 topic toch weg willen hebben (wat ik zou respecteren, regels zijn regels) , zou ik dat graag nog even willen weten, want dat kopier ik het hele topic, voor mezelf, voor later, brand ik het op een CD.
Zou gewoon zonde zijn om het weg te doen, doet dit forum denk ook geen goed om zulke info maar weg te doen. ( maar das mijn mening )
Afin, ontopic maar weer (ja, ik spam altijd teveel off-topic, maar zo ben ik nu eenmaal)
CB-viguur bedankt voor de info.
1 stepje laat ik inderdaad lassen, hij is nog niet helemaal doorgescheurd maar net een stukje, beetje oppervlakkig laten lassen en daarna afwerken zou goed moeten zijn.
Het is inderdaad een veel voorkomend probleem, zei de vorige eigenaar ook al.
Maar dat komt helemaal goed.
Wat voor'n buddy het precies is weet ik niet, zover ben ik nog niet
Wel vind ik de achterkant niet mooi (plastic) en te 'groot achtig'
Voorlopig moet ik het ermee doen, maar een orginele buddy die een stukje met de tank meeloopt vind ik mooier staan. ( i.c.m. een stok-stuurtje dan )
Mocht ik die ooit nog eens tegenkomen zal die erop gaan, of ik maak hem zelf na.
Kettingschermpje zit er niet bij (waar ik enorm van baal) , ik zal moeten improviseren en hem na moeten maken met behulp van een andere kettingkast. CB400 komt goed in de buurt dacht ik. Zelf wat timmeren, buigen en lassen, moet goed te doen zijn.
Maar zo zijn de dingen nu eenmaal met oude fietsen, een hoop moet je zelf maken.
Heeft niet alleen maar nadeel, want zo krijg je een goede band met de fiets, je hart gaat er echt inzitten, wat ik zelf alleen maar beter vindt. Dus voor mij is de fiets straks onbetaalbaar/onvervangbaar. Echt een stukje 'mij' wordt het.
Schakelaar voor knipperlichten enz. zijn nog gewoon te krijgen, dus dat is geen probleem.
Complete nieuwe orginele rem en koppelings hendels heb ik erbij (in het bakje onderdelen)
Het blok is nog goed en zou prima lopen, of het big-end nog goed is enz. weet ik niet, maar ik ga er wel vanuit. Het blok ga ik voorlopig niet openmaken.
De vorige eigenaar verzekerde me dat, over zulk soort dingen lieg je niet (niet met zo'n fiets) , dus dat zit wel goed
Verder bedankt voor alle reactie's
Ik ga het project goed bijhouden.
Ik wou eigenlijk vandaag beginnen, maar was vergeten dat ik naar het ziekenhuis moest (ivm gebroken poot) , dus morgen dan maar denk.
K'ga beginnen met de tank eraf halen en schoonmaken. Ben vooral benieuwd naar wat er onder de tank zit (frame en bobine's) en de staat daarvan.
Maargoed, daarover later allemaal meer
![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)