ps. Daar staat dat de teller na die datum ook bij nacht goed afleesbaar moet zijn. Er staat niet dat je daarvoor geen teller nodiig hebtTeller
Artikel 5.4.15
Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Honda Z50ak3
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda Z50ak3
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda Z50ak3
Nee, zie het dikgedrukte hierboven. Hij moet er vanaf die datum niet alleen op zitten, hij moet ook nog verlicht zijn. Voor die tijd hoeft er geen op te zitten en indien er toch 1 op zit, boeie of ie verlicht is.nielspbr schreef:ps. Daar staat dat de teller na die datum ook bij nacht goed afleesbaar moet zijn. Er staat niet dat je daarvoor geen teller nodiig hebtTeller
Artikel 5.4.15
Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3
Ik denk dat het wel duidelijk is dat de regels anders zijn als wat moeders 'verstandig' zou vinden. Ik ben het op de meeste punten ook o.a. met Mano eens.
Echter zoals ik al zei; deze fiets heeft geen toeterknop, geen remlichtaansluiting, geen tellerbevestiging/gat en geen dim-/grootlichtschakelaar.
Uiteraard zou ik alles erop kunnen beunen, maar ik wil de motor eerst keuren. Een mooie oplossing verzinnen voor bepaalde functies kan altijd nog.
- remlicht via een Dax-remkabel bijvoorbeeld (die met schakelaar)
- digitale teller of tenminste digitaal aangestuurd via CDI (viesbah, ik weet het)
Grootlicht vind ik een overbodige luxe. En een knijptoeter is inderdaad een hele goede Niek! Misstaat ook zeker niet op zo'n dinkytoy-brommert. Halfords kan me daar vast wel aan helpen.
Gisteren (23/09/2012) heb ik me laten verleiden tot een Over Racing Down Black en Lifan 150-blok van fourstroker (hier op 't forum). Het liefst wilde ik de aap met 150cc gaan keuren. Staat toch leuk op de papiertjes. Maaarrrrrrr, de originele uitlaat past niet door het koppeling-op-de-bak-gebeuren. De Over uitlaat zal met DB-killer waarschijnlijk alsnog teveel herrie produceren voor de keuring. Toen wilde ik dus het Z50AE motortje klaar maken. Blijkt er een gaatje in te zitten t.h.v. linkermiddencarter achterkant. Ik zal straks even foto's uploaden.
**UPDATE**
Hierbij de foto's van het kapotte Z50AE cartertje, ik heb er voor de duidelijkheid even een schroevendraaiertje ingestoken. Kneedbaar aluminium een ideetje!?
En het blokje met uitlaat die er uiteindelijk denk wel opkomen
Echter zoals ik al zei; deze fiets heeft geen toeterknop, geen remlichtaansluiting, geen tellerbevestiging/gat en geen dim-/grootlichtschakelaar.
Uiteraard zou ik alles erop kunnen beunen, maar ik wil de motor eerst keuren. Een mooie oplossing verzinnen voor bepaalde functies kan altijd nog.
- remlicht via een Dax-remkabel bijvoorbeeld (die met schakelaar)
- digitale teller of tenminste digitaal aangestuurd via CDI (viesbah, ik weet het)
Grootlicht vind ik een overbodige luxe. En een knijptoeter is inderdaad een hele goede Niek! Misstaat ook zeker niet op zo'n dinkytoy-brommert. Halfords kan me daar vast wel aan helpen.
Gisteren (23/09/2012) heb ik me laten verleiden tot een Over Racing Down Black en Lifan 150-blok van fourstroker (hier op 't forum). Het liefst wilde ik de aap met 150cc gaan keuren. Staat toch leuk op de papiertjes. Maaarrrrrrr, de originele uitlaat past niet door het koppeling-op-de-bak-gebeuren. De Over uitlaat zal met DB-killer waarschijnlijk alsnog teveel herrie produceren voor de keuring. Toen wilde ik dus het Z50AE motortje klaar maken. Blijkt er een gaatje in te zitten t.h.v. linkermiddencarter achterkant. Ik zal straks even foto's uploaden.
**UPDATE**
Hierbij de foto's van het kapotte Z50AE cartertje, ik heb er voor de duidelijkheid even een schroevendraaiertje ingestoken. Kneedbaar aluminium een ideetje!?
En het blokje met uitlaat die er uiteindelijk denk wel opkomen
Re: Honda Z50ak3
Snelheidsmeter via de cdi?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda Z50ak3
Lijkt mij dat dat niet gaat lukken, misschien dat ie een magnetische pickup bedoelt zoals bij een fietsteller. (heb je ook met verlichting voor motorfietsgebruik)
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3
Ja, excuus. Ik zag ooit Kitaco tellertjes voorbij komen die volledig digitaal werkte. Dacht dat ze iets met de pulsen die de CDI ontvangt deden.
Weet iemand of de spruit/carburateur die bij een YX150 van motomonkeys zit onder een Monkey met Lifan 150 past? In verband met de tank en frame.
Weet iemand of de spruit/carburateur die bij een YX150 van motomonkeys zit onder een Monkey met Lifan 150 past? In verband met de tank en frame.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Honda Z50ak3
Ja, dat klopt. Anders heb je namelijk een mechanische teller en die zijn een stuk duurder.Edo schreef:Ja, excuus. Ik zag ooit Kitaco tellertjes voorbij komen die volledig digitaal werkte. Dacht dat ze iets met de pulsen die de CDI ontvangt deden.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Honda Z50ak3
Ik denk dat Edo in de war is met toerentellers.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3
Nee, het verschil tussen een snelheidsmeter en een toerenteller ben ik nog niet kwijt.
Hier een voorbeeldje van wat ik ooit een keer tegenkwam;
http://www.kitaco.co.jp/english/catalog ... -VOL31.pdf
Ze roepen iets met 'electrical pulse', vandaar dat ik aan de pick-up moest denken. Maar waar het gemonteerd wordt geven ze niet aan. Ik ben bang gewoon in het originele wormwielpunt.
Hier een voorbeeldje van wat ik ooit een keer tegenkwam;
http://www.kitaco.co.jp/english/catalog ... -VOL31.pdf
Ze roepen iets met 'electrical pulse', vandaar dat ik aan de pick-up moest denken. Maar waar het gemonteerd wordt geven ze niet aan. Ik ben bang gewoon in het originele wormwielpunt.
Re: Honda Z50ak3
Zoals Niels al zei, is dat eigenlijk gewoon een fietsteller.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda Z50ak3
Dat staat er helaas niet bij, moet je eerst even de onderkant zien. Ik gok op een magneetje. (12v accu verplicht)
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Honda Z50ak3
Meestal een magneetje die in de remschijf wordt gemonteerd.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3
Ah, dan valt dat af, want dan blijft het beunen, haha.
Gisteren (26/09/2012) heb ik maar even de steppenbalk onder handen genomen. Één of ander stuk onverlaat heeft de jiffy getracht te lassen met een 10mm elektrode geloof ik **knipoog** en daarmee de boel aardig vastgebeund. Zie hier wat ik bedoel;
Zodoende ben ik maar begonnen om dat hoopje ellende eraf te slijpen om te zien wat ik overhield. Dat bleek vrij weinig te zijn. Het stuk profiel wat daadwerkelijk aan de steppenbalk vast zit, zat gelukkig nog vast, echter was het contrastripje waar de jiffy tussen zit wel met twee scheuren aardig afgeschreven. Het haakje van de veer was ook afgebroken. Het was in ieder geval duidelijk dat degene die dit gelast heeft de boel niet AAN elkaar heeft gelast, maar een berg staal bovenop het probleem heeft gelegd.
Eerst maar eens het veerhaakje weer netjes op zijn plek lassen;
Vervolgens zelf een strip gepakt van dezelfde dikte als de andere kant (4mm) en met de slijptol bewerkt totdat ie op het origineel leek. Langs de flank vastlassen en weer de slijptol erlangs;
De jiffy zit er goed strak tussen en heeft geen zware punten. Waarschijnlijk gaat hij weer als de brandweer met een likkie vet, maar ik moet hem eerst nog even in de lak zetten. Het eindresultaat;
Gisteren (26/09/2012) heb ik maar even de steppenbalk onder handen genomen. Één of ander stuk onverlaat heeft de jiffy getracht te lassen met een 10mm elektrode geloof ik **knipoog** en daarmee de boel aardig vastgebeund. Zie hier wat ik bedoel;
Zodoende ben ik maar begonnen om dat hoopje ellende eraf te slijpen om te zien wat ik overhield. Dat bleek vrij weinig te zijn. Het stuk profiel wat daadwerkelijk aan de steppenbalk vast zit, zat gelukkig nog vast, echter was het contrastripje waar de jiffy tussen zit wel met twee scheuren aardig afgeschreven. Het haakje van de veer was ook afgebroken. Het was in ieder geval duidelijk dat degene die dit gelast heeft de boel niet AAN elkaar heeft gelast, maar een berg staal bovenop het probleem heeft gelegd.
Eerst maar eens het veerhaakje weer netjes op zijn plek lassen;
Vervolgens zelf een strip gepakt van dezelfde dikte als de andere kant (4mm) en met de slijptol bewerkt totdat ie op het origineel leek. Langs de flank vastlassen en weer de slijptol erlangs;
De jiffy zit er goed strak tussen en heeft geen zware punten. Waarschijnlijk gaat hij weer als de brandweer met een likkie vet, maar ik moet hem eerst nog even in de lak zetten. Het eindresultaat;
Laatst gewijzigd door Edo op 23 nov 2012 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda Z50ak3
Goedzo knul! Altijd mooi om te zien hoe iemand iets fixt in plaats van om een smetteloos NOS te gaan zitten schreeuwen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3
Als je moeder 40 jaar oud is reanimeer je der ook als ze een hartaanval krijgt; dus dit steppenbalkje krijgt ook nog een 2e leven.