Honda DAX en honda ZB50 UPDATE ! (p11 !)

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

leuk idee dat ketting vleugeltje

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Bericht door Skypager »

jifu-dax schreef:leuk idee dat ketting vleugeltje
Heeft 'ie volgens mij van jou gepikt, toch? ;)

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Nice, mag ik vragen wat voor polijst spul je hebt?

ZBRRRR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:42

Bericht door ZBRRRR »

Skypager schreef: Heeft 'ie volgens mij van jou gepikt, toch? ;)
Lekker belangrijk...

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

Willem-Jan- schreef:Nice, mag ik vragen wat voor polijst spul je hebt?
zie het wat heb jij vandaag aan je brommer gedaan topic, daar heb ik het hele proces omschreven(wel een paar pagina's terug misschien)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

ZBRRRR schreef:
Skypager schreef: Heeft 'ie volgens mij van jou gepikt, toch? ;)
Lekker belangrijk...
Nu zie ik het ook, dat jij net zoiets hebt... Was me nog niet eerder opgevallen...
Het idee was meer gekomen omdat me pa aan platen allu kon komen en deze kon buigen... En ik had geen kettingvleugel... dus een ori kettingvlegel(van me broer) overgetrokken en uitgezaagd. Dit was een beetje een erg groot vlak dus hem wat bijgewerkt. Toen nog steeds een grote vlakte dus kwam me pa met het idee gaten te maken. Dat gedaan...

En tja over gejat en origineel enz kan je blijven discuseren, maarja wat is nou nog uniek op een daxje... ga er op zoeken en iemand heeft het al :wink:
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

zo inmiddels was het daxje klaar en heb ik er zo'n 1500 km mee gereden, nu heeft ie ontstekingsproblemen(denk je heb je cdi ben je er van af maar nee hoor...) heeft ie al een hele tijd maar moest eerst mijn (niet meer) nieuwe aanwinst klaar maken en keuren...
Deze is nu gekeurd en ga binnenkort het daxje weer op gang helpen :)

De nieuwe aanwinst is een originele NL ss50 K1, toen ik hem kocht, was hij niet lopend enz.. Er had iemand aan het blok geknaaid en wist het niet meer, dus maar weer een beetje in een gezet... zo kon je de kick pook rondjes blijven draaien... Ik dus begonnen met het blok in orde te maken, blok er onder uit en maar loshalen... bleek dat het koppelings huis los er op zat en dat de rest van de inhoud van de koppeling, in een bak. met onderdelen zat die ik er bij kreeg. Dan kopje er af, deze was helemaal netjes... toen bleek er niet eens een zuiger in te zitten.. deze zat ook in de bak met delen en was gewoon goed. De zuigerveren waren minder dus die zijn vervangen... Toen dacht ik wat gaan we aantreffen in de middencarters... Dat viel me mee ! nog nooit opengeweest(fijn die kruiskoppen, die gaan altijd zo lekker makkelijk) Alles bleek in goede staat, op een tandwiel in de versnellingsbak na, die vertrouwde ik niet helemaal... Dus ik wou die vervangen, bleek er in de bak met onderdelen nog een setje midden carters te liggen.. ik die losgehaald, zie ik daar een gereviceerde versnellingsbak met nieuwe lagers enz... Dus die maar overgezet in de originele carters... kickas ook vervangen want die was dol.. blokje weer dichtgebouwd en alles werkte...
Toen proberen te starten, amper vonk.. kapotte condensator, die vervangen en toen starten lopen... Dit is werkelijk waar het blok wat het meest mooi draaid dat ik heb gehoort... het zoemt gewoon echt...

Verder nog een hoop werk aan verricht zoals bokje in orde gemaakt, remhendels vervangen wand die waren afgebroken, band vervangen, ketting vervangen verlichting in orde gemaakt(kompleet helemaal originele draad boom in top staat :D ) K3 ulo vervangen voor een k1 ulo, kabels vervangen(kon helaas geen nos grijze koppelings kabel scoren, dus heb je er een laat het me weten) dx pijp er op voor de keuring enz..
Toen gekeurd en kreeg ie kenteken, wacht nu op de papieren...

Inmiddels zit het k3 ulo'tje er weer op aangezien ik de originele te kwetsbaar vond zonder bagage rek.. Dit met in het achterhoofd in de mei vakantie samen met me broer naar de eivel te toeren..

Plannen, eerst op vakantie gaan, kijken of ie dat overleefd... Daarna lekker zo laten en onderhouden, keertje een CD50 bagage rek er op en de ulo er weer op... evenals knippers ooit scoren en een goed koplamphuis...

Foto's(zijn dus niet recent, heb hem inmiddels ook een keer gepoest :P enz)

gebroederlijk samen
Afbeelding

de ss
Afbeelding

nog een keer, het verzekierings plaatje wat er trouwens op zat was van 89 en op de kop gemonteerd :P
Afbeelding

Afbeelding

en de dax, toen ie heel vies was :lol:

Afbeelding

Afbeelding

gene foto's van het totaal meer, maar kwam er op neer dat ie bruin was geworden. en dat het een omega werk is je bruine uitlaat wweer normaal te krijgen zonder te krassen...
En dat water wat opdroogt op polijst werk hele lastig is, moet me koplamp nog steeds een keer schoonmaken(van een andere keer)
Afbeelding

PS ze waren bijde vies en vet, dus geen glim glim op de foto''s
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

het eindresultaat van de K1

Afbeelding

de k1 geruild tegen een honda zb50, erg veel schik mee..
foto's zijn vers, net samen met me pa over de postbank geknald hij op de ZB en ik op de dax er achter aan.(in de bochten kreeg hij voorsprong op de ruime bochten/rechtere stukken kwam ik weer bij)
En nee ze zijn niet gepoets, dat doen we wel vlak voor de hdd(evenals een groot deel van het dax polijst werk nog eens polijsten want het is een beetje dof aan het worden)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Mooie machines 8)

Rijden die banden op die ZB nou fijn? :?

ReeJee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jan 2007 14:18
Locatie: Epe/Utrecht

Bericht door ReeJee »

waarom niet?:)
yarrrrr

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

voorbandje is leuk, maar achter lijkt me het iets minder..
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

achter rijd inderdaad niet fijn, met droog weer is het goed te doen...
maar vochtigheid, glad als ik weet niet wat...
En als je echt heel scherp stuurt ben je door die noppen op een bepaald punt zo wat al je grip kwijt...

maar ik laat hem er lekker op zitten totdat ie versleten is en vervang hem dan wel...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

ZBRRRR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:42

Bericht door ZBRRRR »

arnold-d schreef:voorbandje is leuk, maar achter lijkt me het iets minder..
Vraag me af hoe de vorige eigenaar bij die combi kwam... Als je dan toch voor aftermarket gaat, waarom dan vooraan te smal en te laag (voorspatbord 'gaapt ' nu enorm) en achteraan veel te grof en te hoog? Dat moet idd wel beroerd rijden ook... Voor die paar tientjes zou ik ze echt meteen vervangen, wordt ie echt meteen stukken mooier en beter van!

Plaats reactie