Honda Z50ak3
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 20 feb 2009 17:44
- Bezit: Honda ST50B
- Locatie: Leimuiden
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Kijk eens hoe deze belg het oplost Eduard, http://daxboard.be/viewtopic.php?f=8&t=241895
Hij heeft zijn carb netjes weggewerkt en een mooie kentekenplaat houder!
Hij heeft zijn carb netjes weggewerkt en een mooie kentekenplaat houder!
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
@Thom, dat is een J1 en dat achterlichtbeugeltje past geloof ik niet. Is vast wel pas te maken overigens maar dan moet ik een gat boren in mijn achterspatbord. Het spruitstukje wat hij gebruikt is wel ideaal.. zorgt er ook voor dat de carb schuin komt te staan en dus minder "hoog" is.
@nicoscub, ik zou dat spruitje best wel eens willen proberen eigenlijk! Ik heb hier ook een Lifan spruit en dit mikuni spruitje, maar die zijn net iets te hoog waardoor er nog 10mm ruimte is tussen carb en blok, maar boven zit de carburateur tegen de tank en tegen de benzinekraan.. De mikuni spruit heeft sleuven en kun je dus enigszins verdraaien maar ook dat helpt niet echt. Tank en kraan zitten echt laag..
@nicoscub, ik zou dat spruitje best wel eens willen proberen eigenlijk! Ik heb hier ook een Lifan spruit en dit mikuni spruitje, maar die zijn net iets te hoog waardoor er nog 10mm ruimte is tussen carb en blok, maar boven zit de carburateur tegen de tank en tegen de benzinekraan.. De mikuni spruit heeft sleuven en kun je dus enigszins verdraaien maar ook dat helpt niet echt. Tank en kraan zitten echt laag..
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Als je hem wil ophalen, heb ik er geen moeite mee ligt hier toch maar stof te vergaren!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Klein update-tje dan maar ^^
Zoals ik al zei liggen de verse Michelin Pilot Sporty banden op de velgen. De spaakjes zijn een beetje verweerd, maar ach. Low budget project
De onderpootjes van de achterveren zijn van staal en het leek geen RVS te zijn. Dus ik heb ze maar even netjes in de lak gezet. KONI tuning!
Het plan voor de CB is omgeslagen naar Cafe Racer. Dus de zaag gaat in het (verweerde) voorspatbord en ik ben op zoek naar een M-stuurtje. Alle onderdelen die er NIET meer opkomen zitten inmiddels al in een doos (ketting-randje, knippers, tandwielscherm, etc.)
Alleen wel jammer dat alle componenten die achter de carburateurs zitten (accu, regelaar, clignoteur, startrelais, luchtfilter, zekering en een enorme kabelbos) moeilijk weg te werken worden als ik de accu wil behouden voor de ontsteking. Uiteraard kan ik een aantal zaken weghalen, maar het hele "driehoekje" leeg halen lukt nooit. Dus ik denk dat ik alles lekker laat zitten en de originele zijkapjes er weer opzet. Die zijn nog best mooi!
Zoals ik al zei liggen de verse Michelin Pilot Sporty banden op de velgen. De spaakjes zijn een beetje verweerd, maar ach. Low budget project
De onderpootjes van de achterveren zijn van staal en het leek geen RVS te zijn. Dus ik heb ze maar even netjes in de lak gezet. KONI tuning!
Het plan voor de CB is omgeslagen naar Cafe Racer. Dus de zaag gaat in het (verweerde) voorspatbord en ik ben op zoek naar een M-stuurtje. Alle onderdelen die er NIET meer opkomen zitten inmiddels al in een doos (ketting-randje, knippers, tandwielscherm, etc.)
Alleen wel jammer dat alle componenten die achter de carburateurs zitten (accu, regelaar, clignoteur, startrelais, luchtfilter, zekering en een enorme kabelbos) moeilijk weg te werken worden als ik de accu wil behouden voor de ontsteking. Uiteraard kan ik een aantal zaken weghalen, maar het hele "driehoekje" leeg halen lukt nooit. Dus ik denk dat ik alles lekker laat zitten en de originele zijkapjes er weer opzet. Die zijn nog best mooi!
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Dat zijn mooie wieltjes voor m'n amigo
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
je hebt mooie speling vrije wielen!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Leuk ding aan het worden Edo, bijna een cafe racer
Nu nog een cafe
Nu nog een cafe
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Hoi
Je bent weer lekker bezig!
Als je toch de zaag er in aan het zetten bent...
Dan zou je ook kunnen overwegen on die beschadigde bussen bij je voorvork weg te halen.
Staat dat goed,dan laat je het zo en anders gooi je er rubbers op.
Tja en kwa ruimte in de driehoek zal het behelpen zijn of je moet echt alles er uit halen en opnieuw op moeten bouwen...
Als je losse luchtfilters neemt en de draadboom gaat snoeien tot dat je alleen nog maar de draden over hebt die echt nodig zijn krijg je wel een hoop ruimte er bij.
Maar alsnog moet je het overige spul ook weer netjes zien weg te werken.
Ach je hebt nog de hele winter!
Groetjes Ilja
Je bent weer lekker bezig!
Als je toch de zaag er in aan het zetten bent...
Dan zou je ook kunnen overwegen on die beschadigde bussen bij je voorvork weg te halen.
Staat dat goed,dan laat je het zo en anders gooi je er rubbers op.
Tja en kwa ruimte in de driehoek zal het behelpen zijn of je moet echt alles er uit halen en opnieuw op moeten bouwen...
Als je losse luchtfilters neemt en de draadboom gaat snoeien tot dat je alleen nog maar de draden over hebt die echt nodig zijn krijg je wel een hoop ruimte er bij.
Maar alsnog moet je het overige spul ook weer netjes zien weg te werken.
Ach je hebt nog de hele winter!
Groetjes Ilja
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Woei! Accu er aan gehangen en met de shoke starten. Ding slaat in een seconde aan Bruut man zo'n viercilinder! Wat een geweld
De afstelling heeft wel nog wat liefde nodig van het beestje. Naarmate de motor warmer wordt kun je langzaam de choke eraf halen. Hij pakt redelijk gas op tot 4k ongeveer (toerenteller werkt ook!) en dan gaat ie knallen uit de uitlaat. Als je dan gas weer loslaat slaat ie af. Daarna start ze weer in één keer maar ondanks de warme motor wil ze nog niet helemaal zonder choke lopen; hij moet echt een klein tikje op de choke staan.
Ik zal me maar eens verdiepen in het kleppenstellen, ontsteking stellen en misschien de carburateurs er eens afpakken. Ik moet alleen wel de carburateurs op de rails laten zitten, want als ik die loshaal moet ik zeker de boel weer synchroniseren? Dat kan ik niet zelf denk..
De afstelling heeft wel nog wat liefde nodig van het beestje. Naarmate de motor warmer wordt kun je langzaam de choke eraf halen. Hij pakt redelijk gas op tot 4k ongeveer (toerenteller werkt ook!) en dan gaat ie knallen uit de uitlaat. Als je dan gas weer loslaat slaat ie af. Daarna start ze weer in één keer maar ondanks de warme motor wil ze nog niet helemaal zonder choke lopen; hij moet echt een klein tikje op de choke staan.
Ik zal me maar eens verdiepen in het kleppenstellen, ontsteking stellen en misschien de carburateurs er eens afpakken. Ik moet alleen wel de carburateurs op de rails laten zitten, want als ik die loshaal moet ik zeker de boel weer synchroniseren? Dat kan ik niet zelf denk..
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
synchroniseren zal je toch moeten doen wil je dat apparaat straks netjes stationair willen laten lopen. (leve de ééncilinder)
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Kleppenstellen werkt precies hetzelfde als bij de brommer. Puntenstellen is iets anders: je stelt eerst de opening tussen punten af (0,4 mm als ik het goed heb) en verdraait daarna de grondplaat om de juiste timing te krijgen.
Je hebt twee puntjes, eentje voor cilinder 1 en 4 en eentje voor cilinder 2 en 3.
De grondplaat van 1-4 verdraai je eerst, als die goed staat kun je het kleinere grondplaatje van 2 en 3 verdraaien.
Synchroniseren zul je niet aan ontkomen vrees ik, wil je hem netjes laten lopen.
Maar eerst die ontsteking en de kleppen goed zetten, meestal is dat al een hele verbetering.
Je hebt twee puntjes, eentje voor cilinder 1 en 4 en eentje voor cilinder 2 en 3.
De grondplaat van 1-4 verdraai je eerst, als die goed staat kun je het kleinere grondplaatje van 2 en 3 verdraaien.
Synchroniseren zul je niet aan ontkomen vrees ik, wil je hem netjes laten lopen.
Maar eerst die ontsteking en de kleppen goed zetten, meestal is dat al een hele verbetering.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Dank voor de tips!
Klepjes heb ik zojuist gesteld (wat een karwei, 8 stuks). Was echt een regelrechte puinhoop. Sommige hadden wel meer dan een millimeter speling.. Anderen juist weer geen enkele speling. Nu heb ik ze allemaal op 0.07mm gesteld en dat 0.08mm er niet meer tussen past. Motortje liep gelijk nog een stukje stiller (je hoort echt werkelijk NIKS uit dat blok nu) en slaat mooi in één keer aan.
Toen heb ik de ontsteking bekeken. Zag er lekker vers uit en de openingsspeling stonden beide netjes op 0.35mm. Ik zag dat de grondplaat op markeringen gelijk was gezet, dus ik durf er eigenlijk niet aan te komen. Maar het probleem van slecht gasoppakken was nog niet verholpen.
Toen wilde ik de carburateurs eraf halen en terwijl ik de carburateurs in mijn handen had, zag ik dat hij op de choke stond. Terwijl de hendel voor mijn gevoel juist NIET op de choke stond. Wat bleek? De vorige eigenaar dacht waarschijnlijk dat hendeltje omlaag de choke AAN was. Maarja, daar loopt ie natuurlijk niet op. Dus heeft diegene de stationairschroef tot maximaal ingedraait. Ik heb de boel even goed afgesteld nu en wat denkt gij?
Slaat direct aan en bij gasgeven heeft ie een megadikke gasreactie :D:D Hij doet et!
Klepjes heb ik zojuist gesteld (wat een karwei, 8 stuks). Was echt een regelrechte puinhoop. Sommige hadden wel meer dan een millimeter speling.. Anderen juist weer geen enkele speling. Nu heb ik ze allemaal op 0.07mm gesteld en dat 0.08mm er niet meer tussen past. Motortje liep gelijk nog een stukje stiller (je hoort echt werkelijk NIKS uit dat blok nu) en slaat mooi in één keer aan.
Toen heb ik de ontsteking bekeken. Zag er lekker vers uit en de openingsspeling stonden beide netjes op 0.35mm. Ik zag dat de grondplaat op markeringen gelijk was gezet, dus ik durf er eigenlijk niet aan te komen. Maar het probleem van slecht gasoppakken was nog niet verholpen.
Toen wilde ik de carburateurs eraf halen en terwijl ik de carburateurs in mijn handen had, zag ik dat hij op de choke stond. Terwijl de hendel voor mijn gevoel juist NIET op de choke stond. Wat bleek? De vorige eigenaar dacht waarschijnlijk dat hendeltje omlaag de choke AAN was. Maarja, daar loopt ie natuurlijk niet op. Dus heeft diegene de stationairschroef tot maximaal ingedraait. Ik heb de boel even goed afgesteld nu en wat denkt gij?
Slaat direct aan en bij gasgeven heeft ie een megadikke gasreactie :D:D Hij doet et!
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
Ik ben heel erg trots op je, zou er zelf niet aan durven komen namelijk
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Honda Z50ak3 & CB350F
De fiets zit minstens net zo eenvoudig in elkaar als een kleine Honda hoor. En hij werkt ook nog eens hetzelfdeNicoscub schreef:Ik ben heel erg trots op je, zou er zelf niet aan durven komen namelijk