die? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-CB ... ccessoriesCB-viguur schreef:...kijk goed of de bigends nog in orde zijn, is een lastig punt, omdat de pen 1 deel is met de krukwang en onderdelen zijn niet meer te krijgen.
Honda CB77 opknap project
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Honda CB77 opknap project
grote klappen, snel thuis
Re: Honda CB77 opknap project
Zo, vanaf vanmiddag 1300uur tot 1700uur bezig geweest met de tank, duurde iets langer als ik dacht
De tank is nog steeds niet helemaal af, ik moet hem nog in elkaar zetten, en het benzine kraantje nog polijsten.
Hier wat foto's van mijn werk (veel werk, maar ben erg tevreden met het resultaat)
( ik had er niet veel later bij moeten zijn )
Veel werk geweest, maar het resultaat mag er zijn.
De tank is nog steeds niet helemaal af, ik moet hem nog in elkaar zetten, en het benzine kraantje nog polijsten.
Hier wat foto's van mijn werk (veel werk, maar ben erg tevreden met het resultaat)
( ik had er niet veel later bij moeten zijn )
Veel werk geweest, maar het resultaat mag er zijn.
Laatst gewijzigd door bonjour op 16 feb 2014 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
- Ss50fan
- 4T-MSB regular
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 11 aug 2009 20:18
- Bezit: -Honda CD50s Benly 50cc
- Locatie: Bussum
Re: Honda CB77 opknap project
Wat een ontzettend gaaf ding, lekker voor de orginele look gaan wat jij ook zo mooi vind! Wens je veel succes met je project
(Netjes opgepoetst, hoe heb je dat gedaan! )
(Netjes opgepoetst, hoe heb je dat gedaan! )
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Honda CB77 opknap project
die ja, maar wij hebben nog genoeg krukdelen voorlopig, 1 van de cb72's is tekoop met een goede kruk,ildert schreef:die? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-CB ... ccessoriesCB-viguur schreef:...kijk goed of de bigends nog in orde zijn, is een lastig punt, omdat de pen 1 deel is met de krukwang en onderdelen zijn niet meer te krijgen.
de andere hebben we nog 2 complete reserve krukken voor
en de derde racer is een 350 geworden met glijlagers en carillo drijfstangen, die is net zo snel als een 500 manx
maar ben nu een beetje aan het kijken of er misschien andere kooien te krijgen zijn, dat de naalden appart verdeeld zijn, in plaats van 2 bij elkaar, dat is wss de grootste reden dat die oude krukken bij racegebruik steeds kapot lopen.
Re: Honda CB77 opknap project
Grappig dat je het over een Manx hebt.CB-viguur schreef:die ja, maar wij hebben nog genoeg krukdelen voorlopig, 1 van de cb72's is tekoop met een goede kruk,ildert schreef:die? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-CB ... ccessoriesCB-viguur schreef:...kijk goed of de bigends nog in orde zijn, is een lastig punt, omdat de pen 1 deel is met de krukwang en onderdelen zijn niet meer te krijgen.
de andere hebben we nog 2 complete reserve krukken voor
en de derde racer is een 350 geworden met glijlagers en carillo drijfstangen, die is net zo snel als een 500 manx
maar ben nu een beetje aan het kijken of er misschien andere kooien te krijgen zijn, dat de naalden appart verdeeld zijn, in plaats van 2 bij elkaar, dat is wss de grootste reden dat die oude krukken bij racegebruik steeds kapot lopen.
De man van wie ik hem kocht was er 1 compleet aan het reviseren/opknappen/restaureren, prachtig werk wat ie deed, alles was gewoon compleet nieuw, en met een nieuw licht frame (was van een lichter super materiaal, kom even niet op de naam) kwam een grote Isle of Man tank op, maar die moest nog overkomen. Geweldig apparaat
@ SS50 :
Het weg poetsen van het roest aan de binnenkant scherm heeft erg lang geduurt, eerst heel licht met staalwol (niet te hard natuurlijk) , daarna 10x eroverheem met chroompoets met een tijdelijk zere pols als gevolg , de laatste roest plekjes met de dremel te lijf gegaan, en daarna nog eens met chroompoets.
Voordat ze erop gaan zet ik ze denk weer in de blanke tectyl, of even licht in het vet zetten (kogellager vet is perfect daarvoor omdat het niet wegsmelt in de warme zon/hete omhoogstijgende bloklucht, vaseline doet dat wel)
edit :
En oh, die rand die je ziet bij de 2 schermen, links, is helaas wat roest vorming, ik kreeg het niet beter weg.
Het komt uiteindelijk wel onder de rubber tankflap, dus je ziet er niets van.
Komt straks gewoon een laagje vet overheen om het onvermijdelijke zo lang mogenlijk uit te stellen.
Het scheelt dat het Honda staal/blik is, echt roesten wil dat gelukkig nooit
Laatst gewijzigd door bonjour op 07 okt 2009 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Honda CB77 opknap project
Is dat zo? Dus als ik van de winter mn hele brommer met kogellager vet insmeer is dat ook goed? Want daar heb ik nog bakken van liggen.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Re: Honda CB77 opknap project
Zou je kunnen doen
Maar kogellager vet is meest wat lastiger te verwijderen als vaseline.
Voor in de winter/niet warmer als 25graden, zou ik lekker vaseline blijven gebruiken.
Kogellager vet hecht ook minder goed, en is dunner als vaseline.
Vaseline is hard (zeker als het koud is), maar wordt sneller vloeibaar bij warmere tempraturen, kogellager vet is zachter, ook bij koud weer, en blijft langer dezelfde 'vloeibaar' eigenschappen houden ook bij warmer weer.
Kogellager vet zal dus sneller van de ronddraaiende delen (velgen) afslingeren als vaseline.
Allemaal praktijk ervaring toen ik blikjes vet ging verwarmen
Vaseline werd 'ineens' vloeibaar, net zoals kaarsvet zegmaar, terwijl het kogellager vet niet eens ZO vloeibaar kreeg.
Maar het kogellager vet was wel weer 'zachter' ook bij normale tempraturen, terwijl het vaseline dan keihard werd.
Ik dwaal weer eens af geloof ik
Lekker vaseline blijven gebruiken op delen die beschermd moeten worden waar het niet warm wordt.
Maar kogellager vet is meest wat lastiger te verwijderen als vaseline.
Voor in de winter/niet warmer als 25graden, zou ik lekker vaseline blijven gebruiken.
Kogellager vet hecht ook minder goed, en is dunner als vaseline.
Vaseline is hard (zeker als het koud is), maar wordt sneller vloeibaar bij warmere tempraturen, kogellager vet is zachter, ook bij koud weer, en blijft langer dezelfde 'vloeibaar' eigenschappen houden ook bij warmer weer.
Kogellager vet zal dus sneller van de ronddraaiende delen (velgen) afslingeren als vaseline.
Allemaal praktijk ervaring toen ik blikjes vet ging verwarmen
Vaseline werd 'ineens' vloeibaar, net zoals kaarsvet zegmaar, terwijl het kogellager vet niet eens ZO vloeibaar kreeg.
Maar het kogellager vet was wel weer 'zachter' ook bij normale tempraturen, terwijl het vaseline dan keihard werd.
Ik dwaal weer eens af geloof ik
Lekker vaseline blijven gebruiken op delen die beschermd moeten worden waar het niet warm wordt.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Honda CB77 opknap project
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CB ... ccessories
dit is bijvoorbeeld op ebay te vinden, misschien iets voor jouw project?
kwam 'm net toevallig weer tegen.
dit is bijvoorbeeld op ebay te vinden, misschien iets voor jouw project?
kwam 'm net toevallig weer tegen.
Re: Honda CB77 opknap project
Ja, heb liever dat zadel wat nog een stukje met de tank meeloopt.
En ik heb geen ervaring met (internationaal) E-Bay.
En ik heb geen ervaring met (internationaal) E-Bay.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Honda CB77 opknap project
Kijken of zn feedback meer dan 98% positief is over meer dan 100 reacties, dan weet je genoeg. Eigelijk altijd wel betrouwbaar! Maargoed, dan nog het juiste zadel vinden.bonjour schreef:Ja, heb liever dat zadel wat nog een stukje met de tank meeloopt.
En ik heb geen ervaring met (internationaal) E-Bay.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 31 jan 2007 23:49
- Locatie: BuSSum
Re: Honda CB77 opknap project
jammer dat je 'm gaat restaureren naar ori staat... was vrij uniek fietsje
HVN superhelden team
Re: Honda CB77 opknap project
Ik denk dat een ori fiets unieker is als een licht-aangepaste...
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Honda CB77 opknap project
Weer wat dingetjes gedaan :
Benzine kraantje gepolijst ('snel gepolijst' van dat uber chroom glimmende alluminium hou ik niet van)
Beetje onduidenlijke foto, maar zo was ie voor de behandeling.
En na.
Tank ook weer in elkaar gezet. Ik zat te twijfelen of ik de binnenkant, en achterkant flap in moest spuiten met blanke tectyl of kogellager vet. Gezien het feit de tectyl op was (terwijl ik zou zweren dat we nog een bus hadden staan) heb ik maar kogellager vet gebruikt. Werkt ook prima, en Honda of Yamaha adviseerd altijd om de binnenkant van je luchtfilter box in te smeren met kogellager vet. Dus het blijft wel zitten, ook al wordt het warm.
Tank weer in elkaar, helaas ook niet al te duidenlijke foto's
De 'krasjes' op het chroom valt in het echt wel mee, en komt hier naar voren omdat er nog vet opzat van het kogellager vet.
Dus het is minder dramatisch dan het lijkt
En het stuur netjes gemaakt, zaten wat roest spikkeltjes op (heel weinig hoor), maar die heb ik mooi weg kunnen poetsen.
Volgende aanpak wordt het koplamp huis en de teller.
Toevallig is de broer van mijn baas net van plan om een kleine straal cabine te kopen, en wil hem vooral gebruiken voor het opknappen van motor/brommer onderdelen. Iets wat hij zelf ook graag doet. (heeft laatst een oude Yamaha XS850 3cilinder opgeknapt)
Als dat allemaal een beetje vlot en doorgaat scheelt me dat een hoop werk, en is lekker dichtbij in de buurt
Benzine kraantje gepolijst ('snel gepolijst' van dat uber chroom glimmende alluminium hou ik niet van)
Beetje onduidenlijke foto, maar zo was ie voor de behandeling.
En na.
Tank ook weer in elkaar gezet. Ik zat te twijfelen of ik de binnenkant, en achterkant flap in moest spuiten met blanke tectyl of kogellager vet. Gezien het feit de tectyl op was (terwijl ik zou zweren dat we nog een bus hadden staan) heb ik maar kogellager vet gebruikt. Werkt ook prima, en Honda of Yamaha adviseerd altijd om de binnenkant van je luchtfilter box in te smeren met kogellager vet. Dus het blijft wel zitten, ook al wordt het warm.
Tank weer in elkaar, helaas ook niet al te duidenlijke foto's
De 'krasjes' op het chroom valt in het echt wel mee, en komt hier naar voren omdat er nog vet opzat van het kogellager vet.
Dus het is minder dramatisch dan het lijkt
En het stuur netjes gemaakt, zaten wat roest spikkeltjes op (heel weinig hoor), maar die heb ik mooi weg kunnen poetsen.
Volgende aanpak wordt het koplamp huis en de teller.
Toevallig is de broer van mijn baas net van plan om een kleine straal cabine te kopen, en wil hem vooral gebruiken voor het opknappen van motor/brommer onderdelen. Iets wat hij zelf ook graag doet. (heeft laatst een oude Yamaha XS850 3cilinder opgeknapt)
Als dat allemaal een beetje vlot en doorgaat scheelt me dat een hoop werk, en is lekker dichtbij in de buurt
Laatst gewijzigd door bonjour op 16 feb 2014 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: Honda CB77 opknap project
productief dagje...
ziet er goed uit! nu snel de rest doen...
ziet er goed uit! nu snel de rest doen...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...