Daar ben ik weer met een langer verhaal dan MAND.
Ik ben de afgelopen maanden lekker wezen rommelen aan de cd , ze stond daar maar in de garage onder een kleedje want ik kon er niet meer naar kijken ..die kleur ..dodelijk saai .
Ik probeer mijn gedachte terug te brengen naar de tijd toen ik dacht dat dat een uitmuntende keuze was maar net zoals je ongeïnteresseerd door een boek scrollt kan ik die pagina niet meer terug vinden.
Het was tijd voor actie dus de brommer ging uit elkaar en gevoed door de melancholische heimwee naar de tijd toen het leven nog simpel was en ik alleen mezelf en mn brommer af hoefde te tanken besloot ik dat hij weer “ nooduitgangbordje groen “ moest worden zoals ik hem 30 jaar geleden kocht.
Om het project enigzins simpel te houden en dezelfde sparkle als weleer te geven word het kleurtje met de kwast aangebracht , Brantho korrux 3 in 1 is het goedje wat het doet, daar worden normaal gesproken brugrelingen, slagbomen en ander buitenspul mee geverfd en aan de roze bakfiets van de kleine te zien blijft het goed zitten.
Ik ben gestopt met al die gelikte toplagen want op een of andere manier kan ik dat nooit netjes houden , barnfresh ligt me toch beter.
Nou was ik al een tijdje niet zo tevreden over de voorrem dus ik ging maar eens even de bekende sites in de gaten houden voor een vervangend wiel of naaf.
Uiteindelijk kom ik een wiel tegen van een ss125 , de rem daarvan is aanzienlijk groter , volgens de advertentie waren er een paar kleine aanpassingen nodig om het in een ss /cd te krijgen .
Mijn interesse was gewekt en na wat strijd van wat fictieve figuren op mijn schouders heb ik de aankoop voltooid.
De as van dit wiel is normaal 15 mm dik dus ik heb eerst maar een losse verloop bus gemaakt om het wiel in ieder geval te passen zonder iets bestaands aan de vork om zeep te helpen.
Ik heb het wiel er ingehangen en zie hier het resultaat.
Grandioos , een ruime centimeter uit het midden.
Nou kan ik aan alle kanten wel wat millimeters van de vorkpoot , ankerplaat en zelfs de naaf afhalen maar dan haal je het nog niet en dan ga je consessies aan de sterkte doen en dat ben ik wel ontgroeid in de loop der jaren.
De verkoper die het eerst wel vaker gedaan had kon het zich ineens niet meer zo goed herinneren en had de suggestie om het wiel dan maar wat uit het midden te spaken.
Kortom ik zat door mijn onverklaarbare fascinatie voor afwijkende dingen weer eens opgezadeld met iets wat voornamelijk in aanmerking komt voor doorverkopen of om over 10 jaar weer tegen te komen in de schuur.
Maar Dennoz laat zich nimmer beetnemen door een stuk ijzer en gelukkig is hij op zijn werk de verantwoordelijke voor het fröbelen van onderdelen dus ik heb de eenvoud van het project weer eens gedegradeerd naar toch wat meer werk.
Ik hou wel van mindfucks waarbij je een of twee keer goed moet kijken wat er nu eigenlijk aan de hand is en wilde niet eindigen met een of andere optisch sterk afwijkende crosser vork waar het wiel zo in past.
Ik ben begonnen met het setje balhoofdplaten na te maken met de orginele looks maar dan 2cm breder .
De bovenste heb ik net afgerond , de onderste ga ik binnenkort wel een keer aan beginnen.