Zo het was even graven naar dit topic maar inmiddels is er veel gebeurt aan deze dax.
Om te beginnen heb ik er een tijdje op rondgereden. Alle beunacties werden van kwaad tot erger. Niek had al een passende naam bedacht voor mijn dax.
De baggerbatsdax met zwabberhoepels. Het zwabberen van de wielen viel nog wel mee maar om dat goed te maken heb ik hem maar tegen een afslaande auto aangereden. Toen was de hel compleet. Ik reed met een bamiblok, zwabberhoepels, amper remmen en een onbetrouwbare bedrading. Eigenlijk kwam het er op neer dat ik overal wel een beunoplossing voor had bedacht. (ik kwam er pas achter hoe erg het was toen ik hem uit elkaar ging halen).
Met het geld wat ik van de verzekering kreeg door het ongeluk heb ik een singa gekocht en het blok van de dax hier onder gestopt. Dit was dikke pret want ik had eindelijk een brommer die alles gewoon deed. De dax werd dus vlug in een hoekje geparkeerd en en werd niet echt meer naar omgekeken.
Ik heb hem nooit kunnen verkopen en heb altijd gezegd dat ik hem weer ging opknappen. Hij is zelfs geen moment uit de verzekering geweest.
Nou dit moment mag dan eindelijk zo ver zijn.
Ik heb alles uit elkaar getrokken en ben helemaal overnieuw begonnen. Wat een ellende ik allemaal tegenkwam zal ik jullie besparen.
Ik ben begonnen alles te schuren en te plamuren. Toen ik 15 was had ik blijkbaar niet zon precieze blik en heb ik alles even vlug opgeschuurd voordat ik alles in de lak heb gezet. Als je dus goed keek zag je overal kuiltjes en krasjes. bovendien was het spatbord dubbelgevouwen en het koplamphuis gebroken.
Ik heb er best veel werk aan gehad om alles netjes te plamuren en in de grondlak te zetten. maargoed hier het resultaat:
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=img830.imageshack.us/img830/8598/img0226ps.jpg)
Hier kun je ook het nieuwe buddy'tje zien dat ik op Visë heb gescoord
Toen ik alles in de grondlak had staan vond ik de kleur van de grondlak eigenlijk veel leuker dan de kleur die ik in gedachte had. Gelukkig was de verf nog niet gekocht dus ben ik voor een laag zijdeglans grijs gegaan. Vanmorgen heb ik allles gespoten en in ben zeer tevreden met het resultaat. De kleur is iets glanzender dan ik had verwacht dat het zou worden maar het misstaat niet.
mooie brakke telefoonfoto:
Ondertussen ben ik bezig alle onderdeeltjes een beetje op te knappen. Zo kun je hierboven zien dat de stuurplaat enzo netjes gepoetst is en dat ik de pootjes weer verend heb gemaakt en op een andere manier heb ingekort. De brommer zal dus iets hoger staan maar zal wel rijdbaarder zijn.
Verder had ik een mooie beumethode bedacht om de monkeynaven in de dax te krijgen. overal zaten busjes tussen en het geheel was een hel om te monteren. Er zat een grote sleuf tussen remplaat en naaf. Dat heb ik ook maar meteen aangepakt en netjes gemaakt.
De achternaaf was een hoop werk omdat ik een remplaat van een dax had. Na een dagje werk had ik een soepeldraaiend wiel dat netjes te remmen was.
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=img850.imageshack.us/img850/3884/img0223uty.jpg)
Voor was het makkelijker, daar was ik binnen een uurtje mee klaar dus heb ik ook geen foto's van gemaakt.
Ik heb nepfalconwieltjes besteld dus de zwabberhoepels worden vervangen. De uitlaat blijf voorlopig even de zelfgebeunde dubbele uitlaat totdat er iets leuks op mijn pad komt. Ik vind zon neppe zero rose wel wat eigenlijk. En ik heb een bamiblokje liggen wat ik er ook tijdelijk even onder schroef totdat ik iets anders leuks tegenkom. Ik rij nu met de SD90K0 met een 4bak C90 blok en ben hier eigenlijk wel heel blij mee. Ik denk dat ik Niek maar een keer de opdracht geeft zon c90 blokje van ebay te trekken.
Pfoe wat een verhaal.. Ik hoop dat jullie het in de baas zijn tijd lezen anders is het mooi zonde van je vrije tijd geweest..
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)