Gouden Dax ---> Grijze Dax
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Toen je mij aan de telefoon had hebben we het alleen maar over de koppelingskant gehad, de Ontstekingskap bij dit blok is ook spacy en uberlelijk!!! hou daar rekening mee, vraag allebei de carters er gewoon los bij.RobHonda schreef:nieuw blokje is besteld bij motomonkeys, geen asosiaal veel cc's maar wel 4bak+ handkoppeling. als het goed is kan ik dan het handkoppelingscarter van een ss overzetten zodat hij niet zo uberlelijk is..
dat dus binnenkort op mijn dax. 8) kom ik net wat vlotter vooruit en 4bak handkoppeling is nog altijd leuker dan 3bak semi
Dit account is niet meer in gebruik!!
Van de koppelingskant past wel, mits je er ook een orgineel heveltje bij hebt.RobHonda schreef:kan ik die die ik nu op mn dax heb er niet opzetten dan? of past dat allemaal niet
(En je mist dan 1 bout rechtsboven)
Ontstekingskant past niet, deksel die je nu hebt is voor gewoon vliegwiel, die van motomonkeys heeft CDI ontsteking en daardoor is het deksel breder.
Maar vraag gewoon de goede deksels erbij.
Dit account is niet meer in gebruik!!
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Leuke dax.
btw Het is gouden en niet goude
btw Het is gouden en niet goude
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Re: Gouden Dax ---> Grijze Dax
Zo het was even graven naar dit topic maar inmiddels is er veel gebeurt aan deze dax.
Om te beginnen heb ik er een tijdje op rondgereden. Alle beunacties werden van kwaad tot erger. Niek had al een passende naam bedacht voor mijn dax.
De baggerbatsdax met zwabberhoepels. Het zwabberen van de wielen viel nog wel mee maar om dat goed te maken heb ik hem maar tegen een afslaande auto aangereden. Toen was de hel compleet. Ik reed met een bamiblok, zwabberhoepels, amper remmen en een onbetrouwbare bedrading. Eigenlijk kwam het er op neer dat ik overal wel een beunoplossing voor had bedacht. (ik kwam er pas achter hoe erg het was toen ik hem uit elkaar ging halen).
Met het geld wat ik van de verzekering kreeg door het ongeluk heb ik een singa gekocht en het blok van de dax hier onder gestopt. Dit was dikke pret want ik had eindelijk een brommer die alles gewoon deed. De dax werd dus vlug in een hoekje geparkeerd en en werd niet echt meer naar omgekeken.
Ik heb hem nooit kunnen verkopen en heb altijd gezegd dat ik hem weer ging opknappen. Hij is zelfs geen moment uit de verzekering geweest.
Nou dit moment mag dan eindelijk zo ver zijn.
Ik heb alles uit elkaar getrokken en ben helemaal overnieuw begonnen. Wat een ellende ik allemaal tegenkwam zal ik jullie besparen.
Ik ben begonnen alles te schuren en te plamuren. Toen ik 15 was had ik blijkbaar niet zon precieze blik en heb ik alles even vlug opgeschuurd voordat ik alles in de lak heb gezet. Als je dus goed keek zag je overal kuiltjes en krasjes. bovendien was het spatbord dubbelgevouwen en het koplamphuis gebroken.
Ik heb er best veel werk aan gehad om alles netjes te plamuren en in de grondlak te zetten. maargoed hier het resultaat:
Hier kun je ook het nieuwe buddy'tje zien dat ik op Visë heb gescoord
Toen ik alles in de grondlak had staan vond ik de kleur van de grondlak eigenlijk veel leuker dan de kleur die ik in gedachte had. Gelukkig was de verf nog niet gekocht dus ben ik voor een laag zijdeglans grijs gegaan. Vanmorgen heb ik allles gespoten en in ben zeer tevreden met het resultaat. De kleur is iets glanzender dan ik had verwacht dat het zou worden maar het misstaat niet.
mooie brakke telefoonfoto:
Ondertussen ben ik bezig alle onderdeeltjes een beetje op te knappen. Zo kun je hierboven zien dat de stuurplaat enzo netjes gepoetst is en dat ik de pootjes weer verend heb gemaakt en op een andere manier heb ingekort. De brommer zal dus iets hoger staan maar zal wel rijdbaarder zijn.
Verder had ik een mooie beumethode bedacht om de monkeynaven in de dax te krijgen. overal zaten busjes tussen en het geheel was een hel om te monteren. Er zat een grote sleuf tussen remplaat en naaf. Dat heb ik ook maar meteen aangepakt en netjes gemaakt.
De achternaaf was een hoop werk omdat ik een remplaat van een dax had. Na een dagje werk had ik een soepeldraaiend wiel dat netjes te remmen was.
Voor was het makkelijker, daar was ik binnen een uurtje mee klaar dus heb ik ook geen foto's van gemaakt.
Ik heb nepfalconwieltjes besteld dus de zwabberhoepels worden vervangen. De uitlaat blijf voorlopig even de zelfgebeunde dubbele uitlaat totdat er iets leuks op mijn pad komt. Ik vind zon neppe zero rose wel wat eigenlijk. En ik heb een bamiblokje liggen wat ik er ook tijdelijk even onder schroef totdat ik iets anders leuks tegenkom. Ik rij nu met de SD90K0 met een 4bak C90 blok en ben hier eigenlijk wel heel blij mee. Ik denk dat ik Niek maar een keer de opdracht geeft zon c90 blokje van ebay te trekken.
Pfoe wat een verhaal.. Ik hoop dat jullie het in de baas zijn tijd lezen anders is het mooi zonde van je vrije tijd geweest..
Om te beginnen heb ik er een tijdje op rondgereden. Alle beunacties werden van kwaad tot erger. Niek had al een passende naam bedacht voor mijn dax.
De baggerbatsdax met zwabberhoepels. Het zwabberen van de wielen viel nog wel mee maar om dat goed te maken heb ik hem maar tegen een afslaande auto aangereden. Toen was de hel compleet. Ik reed met een bamiblok, zwabberhoepels, amper remmen en een onbetrouwbare bedrading. Eigenlijk kwam het er op neer dat ik overal wel een beunoplossing voor had bedacht. (ik kwam er pas achter hoe erg het was toen ik hem uit elkaar ging halen).
Met het geld wat ik van de verzekering kreeg door het ongeluk heb ik een singa gekocht en het blok van de dax hier onder gestopt. Dit was dikke pret want ik had eindelijk een brommer die alles gewoon deed. De dax werd dus vlug in een hoekje geparkeerd en en werd niet echt meer naar omgekeken.
Ik heb hem nooit kunnen verkopen en heb altijd gezegd dat ik hem weer ging opknappen. Hij is zelfs geen moment uit de verzekering geweest.
Nou dit moment mag dan eindelijk zo ver zijn.
Ik heb alles uit elkaar getrokken en ben helemaal overnieuw begonnen. Wat een ellende ik allemaal tegenkwam zal ik jullie besparen.
Ik ben begonnen alles te schuren en te plamuren. Toen ik 15 was had ik blijkbaar niet zon precieze blik en heb ik alles even vlug opgeschuurd voordat ik alles in de lak heb gezet. Als je dus goed keek zag je overal kuiltjes en krasjes. bovendien was het spatbord dubbelgevouwen en het koplamphuis gebroken.
Ik heb er best veel werk aan gehad om alles netjes te plamuren en in de grondlak te zetten. maargoed hier het resultaat:
Hier kun je ook het nieuwe buddy'tje zien dat ik op Visë heb gescoord
Toen ik alles in de grondlak had staan vond ik de kleur van de grondlak eigenlijk veel leuker dan de kleur die ik in gedachte had. Gelukkig was de verf nog niet gekocht dus ben ik voor een laag zijdeglans grijs gegaan. Vanmorgen heb ik allles gespoten en in ben zeer tevreden met het resultaat. De kleur is iets glanzender dan ik had verwacht dat het zou worden maar het misstaat niet.
mooie brakke telefoonfoto:
Ondertussen ben ik bezig alle onderdeeltjes een beetje op te knappen. Zo kun je hierboven zien dat de stuurplaat enzo netjes gepoetst is en dat ik de pootjes weer verend heb gemaakt en op een andere manier heb ingekort. De brommer zal dus iets hoger staan maar zal wel rijdbaarder zijn.
Verder had ik een mooie beumethode bedacht om de monkeynaven in de dax te krijgen. overal zaten busjes tussen en het geheel was een hel om te monteren. Er zat een grote sleuf tussen remplaat en naaf. Dat heb ik ook maar meteen aangepakt en netjes gemaakt.
De achternaaf was een hoop werk omdat ik een remplaat van een dax had. Na een dagje werk had ik een soepeldraaiend wiel dat netjes te remmen was.
Voor was het makkelijker, daar was ik binnen een uurtje mee klaar dus heb ik ook geen foto's van gemaakt.
Ik heb nepfalconwieltjes besteld dus de zwabberhoepels worden vervangen. De uitlaat blijf voorlopig even de zelfgebeunde dubbele uitlaat totdat er iets leuks op mijn pad komt. Ik vind zon neppe zero rose wel wat eigenlijk. En ik heb een bamiblokje liggen wat ik er ook tijdelijk even onder schroef totdat ik iets anders leuks tegenkom. Ik rij nu met de SD90K0 met een 4bak C90 blok en ben hier eigenlijk wel heel blij mee. Ik denk dat ik Niek maar een keer de opdracht geeft zon c90 blokje van ebay te trekken.
Pfoe wat een verhaal.. Ik hoop dat jullie het in de baas zijn tijd lezen anders is het mooi zonde van je vrije tijd geweest..
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Gouden Dax ---> Grijze Dax
Goed bezig Rob! Wat een vet zadel trouwens zeg! Voor het eerst dat ik iets goeds uit belgie zie komen, die andere jap lowrider zadels zien er allemaal zo vreselijk lelijk uit!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
- Bezit: Veel roest op drie wielen
- Locatie: Amsterdam
Re: Gouden Dax ---> Grijze Dax
Om maar eens even een 4 jaar na dato update te maken. Damn.
Wel een leuk verhaal en ik vindt dat grijs eigenlijk wel heel vet.
Ik ben benieuwd!
En wat Paul al zei, super vet zadel!
Wel een leuk verhaal en ik vindt dat grijs eigenlijk wel heel vet.
Ik ben benieuwd!
En wat Paul al zei, super vet zadel!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Re: Gouden Dax ---> Grijze Dax
Haha het zadel heb ik dan wel gekocht in België maar het was van een hollander. Dus de vooroordelen over Belgenzadels kunnen blijven Paul.
Er zit iets werk aan het zadelstje, er zit een scheurtje in de bodemplaat en ik moet iets verzinnen dat hij netjes in het slot valt. volgens mij komt dit zadel van een DX of nt Dax af want er zitten allerlij schroefdraden in de bodemplaat waarvan ik zoe zweren dat ze voor een buddyslot o.i.d zijn.
Ondanks dat kon ik hem inderdaad niet laten liggen.
Vandaag weer lekker verder gebeunt aan de dax. Ik kwam er achter dat de remkabel van de monkey afsteund op de voorvork en dus niet op de remplaat. Na een hoop proberen enzo had ik besloten dat de ophanging voor het spatbord de lul waren en hieraan vast heb ik een 'dingetje' gemaakt waarop de kabel mooi kan afsteunen. Eenmaal gemonteerd valt het ding nauwelijks op omdat het netjes achter de vorkpoot en het spatbordbeugeltje valt maar ik ben er toch een avondje zoet mee geweest. Nog even netjes polijsten en dan ben ik weer tevreden.
Volgende week weer verder...
Er zit iets werk aan het zadelstje, er zit een scheurtje in de bodemplaat en ik moet iets verzinnen dat hij netjes in het slot valt. volgens mij komt dit zadel van een DX of nt Dax af want er zitten allerlij schroefdraden in de bodemplaat waarvan ik zoe zweren dat ze voor een buddyslot o.i.d zijn.
Ondanks dat kon ik hem inderdaad niet laten liggen.
Vandaag weer lekker verder gebeunt aan de dax. Ik kwam er achter dat de remkabel van de monkey afsteund op de voorvork en dus niet op de remplaat. Na een hoop proberen enzo had ik besloten dat de ophanging voor het spatbord de lul waren en hieraan vast heb ik een 'dingetje' gemaakt waarop de kabel mooi kan afsteunen. Eenmaal gemonteerd valt het ding nauwelijks op omdat het netjes achter de vorkpoot en het spatbordbeugeltje valt maar ik ben er toch een avondje zoet mee geweest. Nog even netjes polijsten en dan ben ik weer tevreden.
Volgende week weer verder...
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Gouden Dax ---> Grijze Dax
heb je netjes opgelost.
zou het sterk genoeg zijn om een keer vol de rem in te knijpen? ik heb het idee dat je het beugeltje voor het spatbord gelijk krom trekt als je remt. alhoewel bij een monkey is het ook maar een dun plaatje ijzer.
zou het sterk genoeg zijn om een keer vol de rem in te knijpen? ik heb het idee dat je het beugeltje voor het spatbord gelijk krom trekt als je remt. alhoewel bij een monkey is het ook maar een dun plaatje ijzer.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Re: Gouden Dax ---> Grijze Dax
Ik heb het best uitvoerig getest en het plaatje is echt moeilijk te verbuigen op deze manier als de belasting van opzij kwam was het een ander verhaal geweest.
Owja.. en ik ben niet zo sterk.
Owja.. en ik ben niet zo sterk.