I accept ONLY PayPal for payment.
Honda CB77 opknap project
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 16 mei 2007 18:42
- Bezit: 7 wielen, 4 cilinders
- Locatie: Ommen
Re: Honda CB77 opknap project
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:50
- Locatie: Wezemaal (België)
Re: Honda CB77 opknap project
ebay is super handig en veel koopjes op te doen.
net nog 4 NOS tuimelaars gekocht voor mijn CB250 voor 22€.
kosten bij CMS 85.50€ (ex. BTW) per stuk!
net nog 4 NOS tuimelaars gekocht voor mijn CB250 voor 22€.
kosten bij CMS 85.50€ (ex. BTW) per stuk!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Honda CB77 opknap project
die spatborden, zijn die nou zilver/grijs van kleur of heb je ze geschuurd geschuurd?
ziet er allemaal donders mooi uit
en even iets heel anders, waar is je waterstof project gebleven?
ziet er allemaal donders mooi uit
en even iets heel anders, waar is je waterstof project gebleven?
Re: Honda CB77 opknap project
De spatborden zijn grijs/zilver, orgineel zijn ze ook grijs/zilver.
Echter is de lak niet mooi hoor, het zit erop gekwast.
En de binnenkant van beide spatborden vertonen wat roest spikkels (heel oppervlakkig, je haalt het er zo vanaf)
De spatborden laat ik stralen, en daarna gewoon in de juiste orginele kleur laten spuiten.
Kleine deukjes die erin zitten (heel weinig en niet te zien op het 1e gezicht) laat ik zitten, dat geeft wel een mooie classic look vindt ik.
Je mag namelijk best zien dat het oud is, en dat het STAAL! is.
Dus geen gedoe met plamuur, maar gewoon 'trots' zijn op het feit dat het allemaal puur staal is.
De deukjes mogen best gezien worden. Geeft wat meer karakter naar mijn mening
En het waterstof-project-topic moest weg, omdat je volgens de regels maar 1 topic per persoon mag hebben.
Ik ging ermee akkoord (het weg halen) omdat het nog geen enkele toegevoegde waarde had voor het forum. Was gewoon totaal overbodig.
Komt later wel weer als ik er weer mee aan de slag ga.
Echter is de lak niet mooi hoor, het zit erop gekwast.
En de binnenkant van beide spatborden vertonen wat roest spikkels (heel oppervlakkig, je haalt het er zo vanaf)
De spatborden laat ik stralen, en daarna gewoon in de juiste orginele kleur laten spuiten.
Kleine deukjes die erin zitten (heel weinig en niet te zien op het 1e gezicht) laat ik zitten, dat geeft wel een mooie classic look vindt ik.
Je mag namelijk best zien dat het oud is, en dat het STAAL! is.
Dus geen gedoe met plamuur, maar gewoon 'trots' zijn op het feit dat het allemaal puur staal is.
De deukjes mogen best gezien worden. Geeft wat meer karakter naar mijn mening
En het waterstof-project-topic moest weg, omdat je volgens de regels maar 1 topic per persoon mag hebben.
Ik ging ermee akkoord (het weg halen) omdat het nog geen enkele toegevoegde waarde had voor het forum. Was gewoon totaal overbodig.
Komt later wel weer als ik er weer mee aan de slag ga.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Honda CB77 opknap project
Kroonplaat eraf gehaalt en schoon gemaakt.
Ik wist niet dat de kroonplaat van alu was, maar dacht dat ie van chroom was.
Alu is uiteraard beter
Morgen mooi polijsten, had nu geen spullen bij om te polijsten.
En de koplamp oren over-de-voorvork-schuif-dingen worden later ook gestraalt en weer opnieuw gespoten.
Ik wist niet dat de kroonplaat van alu was, maar dacht dat ie van chroom was.
Alu is uiteraard beter
Morgen mooi polijsten, had nu geen spullen bij om te polijsten.
En de koplamp oren over-de-voorvork-schuif-dingen worden later ook gestraalt en weer opnieuw gespoten.
Laatst gewijzigd door bonjour op 16 feb 2014 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda CB77 opknap project
Hee, ingebouwde stuurdemper
Re: Honda CB77 opknap project
Yep
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Honda CB77 opknap project
Serieus hoe polijst jij je dingen zo snel? Ik ben uren bezig met een kopp. deksel.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Re: Honda CB77 opknap project
lol
De boutjes die je ziet zijn chroom
En de kroonplaat is wel van alu, maar beslist niet mooi gepolijst. Op de foto lijkt het waarschijnlijk mooier dan het is
Meestal polijst is een hoop met de dremel (ja echt, werkt prima en snel) met belgum alu.
Maar de kroonplaat is iets te groot om met de dremel te doen om het prettig te doen.
Morgen zo'n polijst schijf op het boormachine doen en in de bankschroef klemmen.
( als dat polijst schijfje tenminste kan vinden )
Maar belgom-alu is toch wel het grootste 'geheim'
Alleen belgom-alu en met de hand is 'perfectie' ook al vrij snel te realiseren.
Busje belgom-alu halen dus, (motorzaak heeft het altijd wel) ben je binnen 10minuten klaar met je koppelings deksel
De boutjes die je ziet zijn chroom
En de kroonplaat is wel van alu, maar beslist niet mooi gepolijst. Op de foto lijkt het waarschijnlijk mooier dan het is
Meestal polijst is een hoop met de dremel (ja echt, werkt prima en snel) met belgum alu.
Maar de kroonplaat is iets te groot om met de dremel te doen om het prettig te doen.
Morgen zo'n polijst schijf op het boormachine doen en in de bankschroef klemmen.
( als dat polijst schijfje tenminste kan vinden )
Maar belgom-alu is toch wel het grootste 'geheim'
Alleen belgom-alu en met de hand is 'perfectie' ook al vrij snel te realiseren.
Busje belgom-alu halen dus, (motorzaak heeft het altijd wel) ben je binnen 10minuten klaar met je koppelings deksel
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Honda CB77 opknap project
Niet zo heel veel gedaan.
Ik wou eigenlijk het achterwiel demonteren om de trommel te polijsten, maar kwam al snel tot de conclusie dat de uitlaten in de weg zaten (precies voor de as) . Beetje jammer omdat Honda's meestal wat logischer en gebruiksvriendelijker in elkaar zitten
Maarja, het is dan ook een oudje, ze waren nog aan het leren..
Dus de uitlaten maar eraf gehaalt, en gepoetst.
De utlaat bochten zijn niet meer te redden, en worden vervangen (of opnieuw verchroomd)
Verder zijn de uitlaten ook niet super netjes meer, maar nog wel 'do-able'
Ik zal ze zoiezo nog een keer monteren, en misschien in de loop dat de motor rijd, dat ik ze toch nog een keer vervang later.
En de slechte bochten waar het chroom er op de meeste plekken echt vanaf is.
Ik wou eigenlijk het achterwiel demonteren om de trommel te polijsten, maar kwam al snel tot de conclusie dat de uitlaten in de weg zaten (precies voor de as) . Beetje jammer omdat Honda's meestal wat logischer en gebruiksvriendelijker in elkaar zitten
Maarja, het is dan ook een oudje, ze waren nog aan het leren..
Dus de uitlaten maar eraf gehaalt, en gepoetst.
De utlaat bochten zijn niet meer te redden, en worden vervangen (of opnieuw verchroomd)
Verder zijn de uitlaten ook niet super netjes meer, maar nog wel 'do-able'
Ik zal ze zoiezo nog een keer monteren, en misschien in de loop dat de motor rijd, dat ik ze toch nog een keer vervang later.
En de slechte bochten waar het chroom er op de meeste plekken echt vanaf is.
Laatst gewijzigd door bonjour op 16 feb 2014 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Honda CB77 opknap project
wel mooi om te zien dat het zo opgeknapt kan worden van een 'beetje' poetswerk.
ga zo door, volgens mij wordt het wel een blingbling machientje.
ga zo door, volgens mij wordt het wel een blingbling machientje.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Honda CB77 opknap project
Meester in het polijsten!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Re: Honda CB77 opknap project
Echt polijsten heb ik nog niet gedaan hoor
Volgens mij alleen de 2 stuur schakelaartjes.
Morgen een polijst schijf halen en dan -eindelijk- de kroonplaat polijsten.
Meeste knap ik zo op door een oud t-shirt, en heel lang boenen met wat chroom poets.
De vorige eigenaar heeft volgens mij ooit wel eens iets zwart gespoten in zijn schuurtje waar het oude beessie stond, overal kleine zwarte verf spikkeltjes op het chroom, bijna alles 1 voor 1 met me nagel weg moeten halen.
Heb nu een nieuwe poets tactiek voor verzonnen , doek in de hand, en de nagel van je duim NET achter het doekje plaatsten, zodat als je een zwart spikkeltjes tegenkomt snel je duim/nagel uit kan steken en zo zachtjes het spikkeltje eraf krast.
( en ja, meestal is het echt verf, dus geen spikkeltjes waar het chroom er vanaf is.. )
Net trouwens nog de voetsteuntjes eraf gehaalt + het schakelsysteem en de voetrem.
Ook nog 2 'uitlaat afdichters' die ik ga ontroesten met electrolyse.
Heb al wat geprobeerd met electrolyse (oude bout) en het ging perfect
Heb morgen avond (denk ik) wel weer wat foto's zodat het wat duidenlijker is wat ik zeg
Volgens mij alleen de 2 stuur schakelaartjes.
Morgen een polijst schijf halen en dan -eindelijk- de kroonplaat polijsten.
Meeste knap ik zo op door een oud t-shirt, en heel lang boenen met wat chroom poets.
De vorige eigenaar heeft volgens mij ooit wel eens iets zwart gespoten in zijn schuurtje waar het oude beessie stond, overal kleine zwarte verf spikkeltjes op het chroom, bijna alles 1 voor 1 met me nagel weg moeten halen.
Heb nu een nieuwe poets tactiek voor verzonnen , doek in de hand, en de nagel van je duim NET achter het doekje plaatsten, zodat als je een zwart spikkeltjes tegenkomt snel je duim/nagel uit kan steken en zo zachtjes het spikkeltje eraf krast.
( en ja, meestal is het echt verf, dus geen spikkeltjes waar het chroom er vanaf is.. )
Net trouwens nog de voetsteuntjes eraf gehaalt + het schakelsysteem en de voetrem.
Ook nog 2 'uitlaat afdichters' die ik ga ontroesten met electrolyse.
Heb al wat geprobeerd met electrolyse (oude bout) en het ging perfect
Heb morgen avond (denk ik) wel weer wat foto's zodat het wat duidenlijker is wat ik zeg
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 28 jan 2007 20:55
- Locatie: Arnhem
Re: Honda CB77 opknap project
zeker mooi project! leuk om te volgen
ben je toevallig lid op het AAP forum? http://www.amerikaanseautopagina.com/fo ... =8&t=36294
lijkt op je avater op dit board
ben je toevallig lid op het AAP forum? http://www.amerikaanseautopagina.com/fo ... =8&t=36294
lijkt op je avater op dit board
BMW Z3 2.8 (1999)
Honda CY50K1 (1979)
Honda Z50AK5 (1974)
Honda CY50K1 (1979)
Honda Z50AK5 (1974)