Nieuw Honda SS50 project
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
- Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht
Re: Nieuw Honda SS50 project
Ik kocht ze altijd bij Johannes en Coos, de echte honda stekkertjes kosten niets eens zoveel, maar je moet er wel een tang voor kopen waarmee je ze kunt vastmaken, vaak kosten die dingen 40 of 50 euro, maar ik had een hele simpele bij Conrad in Zwolle gekocht, die koste maar 5 euro , werkte prima, heb er een hele draadboom mee gemaakt en alles werkte
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Nieuw Honda SS50 project
ik heb gewoon zoon tang met een x aantal verschillende stekkers en tirips uit de 5 euro grabbel bak ding doet het ook prima je knijpt enkel een keer meer maar je zien het verschil niet met wat in een fabriek er aan geknepen is.Christiaan schreef:Ik kocht ze altijd bij Johannes en Coos, de echte honda stekkertjes kosten niets eens zoveel, maar je moet er wel een tang voor kopen waarmee je ze kunt vastmaken, vaak kosten die dingen 40 of 50 euro, maar ik had een hele simpele bij Conrad in Zwolle gekocht, die koste maar 5 euro , werkte prima, heb er een hele draadboom mee gemaakt en alles werkte
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Nieuw Honda SS50 project
Ik gebruik gewoon de waterpomptang. Speciale tang heb ik ook, maar vind ik niet prettig.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 03 nov 2010 03:56
- Bezit: Honda SS50 K1
- Locatie: Fryslan
Re: Nieuw Honda SS50 project
Hallo alemaal,
Gisteren weer een beetje bezig geweest. Ik wacht op de stekkertjes die ik bij Coos heb besteld, dan kunnen we het electrisch afmaken.
Nog een vraagje:
De veer voor het rempedaal loopt naar de blokbout (bovenste) maar hoe loopt dan het veertje van het remlicht switchje? Hij komt op het het zelfde oog neem ik aan op het rem pedaal als de veer voor het rem pedaal zelf?
Morgen weer verder.
Gisteren weer een beetje bezig geweest. Ik wacht op de stekkertjes die ik bij Coos heb besteld, dan kunnen we het electrisch afmaken.
Nog een vraagje:
De veer voor het rempedaal loopt naar de blokbout (bovenste) maar hoe loopt dan het veertje van het remlicht switchje? Hij komt op het het zelfde oog neem ik aan op het rem pedaal als de veer voor het rem pedaal zelf?
Morgen weer verder.
Re: Nieuw Honda SS50 project
Op on de onderste blokbout en de veer voor de schakelaar gaat door de veer van het pedaal.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 03 nov 2010 03:56
- Bezit: Honda SS50 K1
- Locatie: Fryslan
Re: Nieuw Honda SS50 project
Thnx Eric, zo bedoelde ik het ookEric schreef:Op on de onderste blokbout en de veer voor de schakelaar gaat door de veer van het pedaal.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
- Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht
Re: Nieuw Honda SS50 project
maar dan heb je niet originele honda stekkertjes ^^, voor de restauratie wil ik dat namelijk wel.butt head schreef:ik heb gewoon zoon tang met een x aantal verschillende stekkers en tirips uit de 5 euro grabbel bak ding doet het ook prima je knijpt enkel een keer meer maar je zien het verschil niet met wat in een fabriek er aan geknepen is.Christiaan schreef:Ik kocht ze altijd bij Johannes en Coos, de echte honda stekkertjes kosten niets eens zoveel, maar je moet er wel een tang voor kopen waarmee je ze kunt vastmaken, vaak kosten die dingen 40 of 50 euro, maar ik had een hele simpele bij Conrad in Zwolle gekocht, die koste maar 5 euro , werkte prima, heb er een hele draadboom mee gemaakt en alles werkte
maar je kunt ook gewoon van die geïsoleerde stekkertjes nemen ja.
Re: Nieuw Honda SS50 project
Van die vieze lompe Brezan dingen . Bijna net zo erg als een kroonsteentje..
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
- Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht
Re: Nieuw Honda SS50 project
Daarom gebruikte ik gewoon honda stekkertjes, mooier en het werkt gewoon goed.Eric schreef:Van die vieze lompe Brezan dingen . Bijna net zo erg als een kroonsteentje..
maar die hondastekkertjes moet je wel met zo`n speciale tang daarvoor vastmaken, anders knijp je ze gewoon plat en dan trek je ze zo weer los.
Re: Nieuw Honda SS50 project
Ik trek niet zomaar los... Maar goed, ieder zijn ding.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 03 nov 2010 03:56
- Bezit: Honda SS50 K1
- Locatie: Fryslan
Re: Nieuw Honda SS50 project
Hallo allemaal,
Nou de spaghetti zit weer in mekaar, na een middagje puzzelen en draadjes maken met stekkertjes zit alles in mekaar. Er zaten toch kleine verschillen in een nieuwe draadboom en de oude. Ook niet echt mijn ding dat electrisch.
Poppetje gezien kastje weer dicht. Dus koplamp er weer op.
Daarna de uitlaat maar even wezen poetsen, komt toch mooi te voor schijn. Het hitte schild moet nog even spuiten. Het binnen stuk weer even mat zwart.
Ook het rempedaal geplaatst, ik moet nog even kijken om een aanslag te maken want de oude was afgebroken. Ik denk een m6 draad te tappen en een stut te plaatsen.
En vandaag begonnen om mijn blokje uit mekaar te halen. Kijken of alles nog goed is. Ik ben benieuwd wat ik tegen kom. Heb het blokje des tijds voor een habbekrats gekocht. In ieder geval zag de onsteking er als nieuw uit.
Morgen weer verder met het projectje, nou eerst een pintje.
Nou de spaghetti zit weer in mekaar, na een middagje puzzelen en draadjes maken met stekkertjes zit alles in mekaar. Er zaten toch kleine verschillen in een nieuwe draadboom en de oude. Ook niet echt mijn ding dat electrisch.
Poppetje gezien kastje weer dicht. Dus koplamp er weer op.
Daarna de uitlaat maar even wezen poetsen, komt toch mooi te voor schijn. Het hitte schild moet nog even spuiten. Het binnen stuk weer even mat zwart.
Ook het rempedaal geplaatst, ik moet nog even kijken om een aanslag te maken want de oude was afgebroken. Ik denk een m6 draad te tappen en een stut te plaatsen.
En vandaag begonnen om mijn blokje uit mekaar te halen. Kijken of alles nog goed is. Ik ben benieuwd wat ik tegen kom. Heb het blokje des tijds voor een habbekrats gekocht. In ieder geval zag de onsteking er als nieuw uit.
Morgen weer verder met het projectje, nou eerst een pintje.
Laatst gewijzigd door waldrocker op 13 jan 2012 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw Honda SS50 project
De afgebeelde ontsteking is gewoon een mitsu punten vonker.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 03 nov 2010 03:56
- Bezit: Honda SS50 K1
- Locatie: Fryslan
Re: Nieuw Honda SS50 project
NIX schreef:De afgebeelde ontsteking is gewoon een mitsu punten vonker.
Je hebt gelijk. Oops.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Nieuw Honda SS50 project
immi mitsu punten vonkerNIX schreef:De afgebeelde ontsteking is gewoon een mitsu punten vonker.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 03 nov 2010 03:56
- Bezit: Honda SS50 K1
- Locatie: Fryslan
Re: Nieuw Honda SS50 project
Hello gentlepeople
Nou het blokje is gemakkelijk uit mekaar gekomen, soms met een overwegend tikje van de houten en/of tflon hamer. Ik ben een paar kleine dingetjes tegen gekomen maar mag volgens mij geen naam hebben. Ik zal vanavond wel de bevindingen posten.
Nog een vraagje, ik kan geen rare dingen aan de lagers ontdekken alleen dat het krukas lager heel gemakkelijk uit het huis wou en zelf in het huis kan mee draaien. Maar zouden jullie alle lagers vervangen???? En hoe krijg je de naaldlager uit de carter helften?
Ik hoor weer graag van jullie.
Groeten Hielke
Nou het blokje is gemakkelijk uit mekaar gekomen, soms met een overwegend tikje van de houten en/of tflon hamer. Ik ben een paar kleine dingetjes tegen gekomen maar mag volgens mij geen naam hebben. Ik zal vanavond wel de bevindingen posten.
Nog een vraagje, ik kan geen rare dingen aan de lagers ontdekken alleen dat het krukas lager heel gemakkelijk uit het huis wou en zelf in het huis kan mee draaien. Maar zouden jullie alle lagers vervangen???? En hoe krijg je de naaldlager uit de carter helften?
Ik hoor weer graag van jullie.
Groeten Hielke