Pagina 6 van 9

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 05 okt 2009 09:11
door Jurrien
Dan ben ik wel benieuwd hoe men vroegah het dikkekettingprobleem oplosten met al die dikkeharrie-omgebouwde brommers zoals ss50's.

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 05 okt 2009 09:14
door NIX
Dikke ketting op een dun tandwieltje of een dikkeharrie achter(tand)wiel monteren.
Of er zullen ook wel Dunne tandwieltjes met grote asgaten te krijgen zijn.

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 05 okt 2009 10:50
door lowrider
Jurrien schreef:Dan ben ik wel benieuwd hoe men vroegah het dikkekettingprobleem oplosten met al die dikkeharrie-omgebouwde brommers zoals ss50's.
Het 2cm dikke beversportkampeerschuim staat leuk maar werkt niet. Tenzij je een vederlicht gewicht bent. Seroj had ook last van z'n achterwerk.
Die gele Chaly ligt trouwens op de projecten-hoop..

Kunt op zoek gaan naar een een dun tw voor een dikke bak-as of simpelweg een skyteam Dax naaf nemen waarbij het tw met bouten vast zit. Kun je dus een C90OT tw gebruiken én makkelijk uitvullen indien nodig.
Ik heb in het bovenste blokoog een alu vulpijpje gedaan (10mm naar 8mm vanwege de 8mm blokbout) en er is iets van het uitstekende ophangoog aan de bovenzijde van het blok afgezaagd zodat deze tussen het frame past. Aan de onderzijde moet nog iets fabriekt worden voor de blokbout.
Als je een ATC kopdeksel neemt kun je het blok aan de voorzijde ook nog aan je frame ophangen.

Afbeelding

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 05 okt 2009 12:31
door stoterstangen90
Voor mijn dax met C200 blok heb ik indertijd een bepaald soort Suzukitandwiel gekocht. Dun met een groot asgat.

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 05 okt 2009 17:03
door Jolijn
Jurrien schreef:Stuurhelftjes staan overigens prima voor de zithouding. Ach, rijden wordt toch kut! :D
wat dacht je van een petertje-stuur dan?
goed plan, dacht ik zo.


oja en wat ik nog wilde zeggen: ik vind het altijd jammer dat een verlaagde chaly altijd van die rare verhoudingen krijgt. het is een hele kleine brommer, maar omdat ie verlaagd is, lijkt ie opeens heel lang. op de laatste foto vind ik hem er trouwens wel heel erg tof uit zien. :D

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 08 aug 2010 13:19
door Jurrien
Up!

Nieuwe motor, een Oost-Duits getunede Motor-PBR. :D 100mm bigborekit, 5bak en 5klepskop. Yeah!

Afbeelding

Afbeelding

En de afgelopen tijd bezig geweest met een uitlaatje voor de Chaly:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 08 aug 2010 13:22
door Kippenverver
Ziet er tof uit :D

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 08 aug 2010 14:06
door NIX
Hee, gaaf. Ik ga ook een chaly bouwen. Kunnen we samen chalies rijden.

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 08 aug 2010 19:58
door nielspbr
Apart creatief uitlaatje zo (+lange achterbrug)

De chaly beter even omdraaien, het is op die manier lastig rijden.

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 09 aug 2010 10:29
door Jurrien
Goede tip Niels, ik ga hem onthouden!

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 09 aug 2010 11:22
door NIX
Niet naar Niels luisteren. Zo kun je namlijk veel beter banden plakken.

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 09 aug 2010 12:07
door nielspbr
Ik heb het een paar weken geleden uitgeprobeerd, reed voor geen meter. :(

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 09 aug 2010 12:33
door NIX
Oja, ervaringsdeskundige.

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 09 aug 2010 21:09
door bart beekhuizen
Afbeelding
op deze manier lassen werkt uitstekend, alleen vraag ik mij af hoe jij je uitlaat bij/om je rem pedaal as en frame verstevigings asje hebt laten lopen, ik kan het op de foto net niet zien.
ik heb de pijp er gewoon onderdoor (sƃuɐluǝʌoq) laten lopen.
en dan naar boven. mijn pot zit daar ook maar dan hoger en overdwars. wel cool dat we zonder het van elkaar te weten bijna op het zelfde idee komen. alleen heb ik wel een dikke buis naar achter, tevens achterlicht houder. 8-)

waar ga jij dat zwart-gele overheids-verplichte stuk kut-aluminium laten?
het is echt een hoeren-ding om achterop een mini-motortje ergens uit het zicht te verstoppen, het is makkelijker om een lijkenwagen in een peuterspeelzaal te verstoppen.

Re: Mijn brommergerelateerde succesverhalen.

Geplaatst: 10 aug 2010 08:52
door Jurrien
Mijn uitlaatbuis loopt gaat onderboven het frameverstevigingsasje heen en dwars door de plek waar ooit het rempedaalasje zat. Ik ga geen rempedaal toepassen namelijk, die zou toch alleen maar tegen de grond getrapt worden. 8-) Tja en dat kenteken, nouja, gelukkig zijn we geen Duitsers... Ik schroef em maar gewoon achterop het spatbord..