Thanks voor bevestiging dat het niet uitmaakt qua functie. Scheelt weer 4 tientjes op het project. Het is wel echt iets wat afgebroken is hoe vreemd het er ook inderdaad uit ziet.
Mijn C50 ot... en het vervolg
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
het ziet er idd wel uit als een breukvlak, en een los stukje gietstaal wat door het blok zwerft lijkt me niet echt goed. ik vraag me af hoe dat is afgebroken, zou het terugloopmechaniek zover zijn ingesleten dat zo'n randje ontstaat, wat dan afbreekt? ik kan me niet voorstellen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Inderdaad vreemd, ik zie verder ook echt geen extreme slijtage. Wel wat puin in het hart tegengekomen net bij het reinigen van huis en hart. Preventief spoel ik het carter goed uit in de ontvetterbak om zo goed als zeker te zijn dat er niets achterblijft. Zie de stukjes op onderstaande foto.lil schreef: ↑01 mar 2021 01:07 het ziet er idd wel uit als een breukvlak, en een los stukje gietstaal wat door het blok zwerft lijkt me niet echt goed. ik vraag me af hoe dat is afgebroken, zou het terugloopmechaniek zover zijn ingesleten dat zo'n randje ontstaat, wat dan afbreekt? ik kan me niet voorstellen.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Nou... nader bekeken zit er ook een scheurtje in. Zie foto.
Goed te zien nadat de boel uit de ontvetterbak komt. Dus we gaan maar voor een vers exemplaar. Stuiten we op het volgende vraagstuk. Binnenkant hart is 46 mm. Daarover geen vragen. De welbekende leverancier uit Soest heeft ze. Maar zie onderstaande foto? Waar zijn die nokken gebleven?
Kan 2 dingen betekenen:
1 Door woeste sleutelacties is er ooit een niet kloppend element in gemonteerd... kan... lijkt me sterk... maar het kan wel...
2 Of het element klopt wel, maar die nokken hebben geen functie (die inkepingen uiteraard wel)
Zijn er deskundigen die daar iets over kunnen roepen?
Goed te zien nadat de boel uit de ontvetterbak komt. Dus we gaan maar voor een vers exemplaar. Stuiten we op het volgende vraagstuk. Binnenkant hart is 46 mm. Daarover geen vragen. De welbekende leverancier uit Soest heeft ze. Maar zie onderstaande foto? Waar zijn die nokken gebleven?
Kan 2 dingen betekenen:
1 Door woeste sleutelacties is er ooit een niet kloppend element in gemonteerd... kan... lijkt me sterk... maar het kan wel...
2 Of het element klopt wel, maar die nokken hebben geen functie (die inkepingen uiteraard wel)
Zijn er deskundigen die daar iets over kunnen roepen?
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Van Amsterdam naar Soest en van Soest naar het Gooi. 'Bam' daar ligttie dan. Een vers koppelinghart! In mijn optiek is er ooit een 'fout' exemplaar in gegaan. Een klein onderzoekje op Google leverde eigenlijk ook niets op qua bevestiging wat er nu eigenlijk in hoort.Gooische Honda schreef: ↑02 mar 2021 11:58 Nou... nader bekeken zit er ook een scheurtje in. Zie foto.
Goed te zien nadat de boel uit de ontvetterbak komt. Dus we gaan maar voor een vers exemplaar. Stuiten we op het volgende vraagstuk. Binnenkant hart is 46 mm. Daarover geen vragen. De welbekende leverancier uit Soest heeft ze. Maar zie onderstaande foto? Waar zijn die nokken gebleven?
Kan 2 dingen betekenen:
1 Door woeste sleutelacties is er ooit een niet kloppend element in gemonteerd... kan... lijkt me sterk... maar het kan wel...
2 Of het element klopt wel, maar die nokken hebben geen functie (die inkepingen uiteraard wel)
Zijn er deskundigen die daar iets over kunnen roepen?
M'n andere delen uit Houten moeten nog binnen komen, dan kan de opbouw beginnen. Toch ff de clutch inelkaar gezet met de oude spullies. Moet goed komen. Alleen die dwarsveertjes... is daar een methode voor? Het lukt me maar de kans dat zo'n veertje naar binnen, dus het koppelingshuis in, glipt is groot...
Het alu. koppelingshuis in de grondverf en aflak gezet net, tsja het oog wil ook wat.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Netjes! Velgenspray?
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Volgens mij stelt die scheur niets voor en volgens mij zijn beide harten gewoon bruikbaar en doen ze beiden precies wat ze moeten doen.Gooische Honda schreef: ↑02 mar 2021 21:49
Nou... nader bekeken zit er ook een scheurtje in. Zie foto.
Van Amsterdam naar Soest en van Soest naar het Gooi. 'Bam' daar ligttie dan. Een vers koppelinghart! In mijn optiek is er ooit een 'fout' exemplaar in gegaan. Een klein onderzoekje op Google leverde eigenlijk ook niets op qua bevestiging wat er nu eigenlijk in hoort.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
ik begrijp nu dat de kant waar het stukje is afgebroken helemaal geen functionaliteit heeft. ik vermoed nu dat het stukje is afgesprongen toen de boel scheurde als gevolg van een klap van een van die afgeschuinde nokken van de binnenkern.(waarschijnlijk bij het aanslaan van de motor)
die nokken doen de koppeling aangrijpen wanneer je de brommer vooruit duwt, of op de kickstarter trapt. en wanneer de motor aanslaat haalt het koppelingsdeel de nokken weer in tot ze tegen de eindaanslag slaan. dat is het enige wat ik kan bedenken.
de scheur loopt waarschijnlijk door-en-door, en aangezien je toch al een nieuw koppelingsdeel hebt gekocht zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon die monteren. het ding zal wel niet uit elkaar vliegen, want er zitten altijd nog koppelingsplaten omheen, maar toch.
volgens mij hebben alleen semiautomaatkoppelingen dat mechaniek, klopt dat? of heeft een ss50 dat ook?
die nokken doen de koppeling aangrijpen wanneer je de brommer vooruit duwt, of op de kickstarter trapt. en wanneer de motor aanslaat haalt het koppelingsdeel de nokken weer in tot ze tegen de eindaanslag slaan. dat is het enige wat ik kan bedenken.
de scheur loopt waarschijnlijk door-en-door, en aangezien je toch al een nieuw koppelingsdeel hebt gekocht zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon die monteren. het ding zal wel niet uit elkaar vliegen, want er zitten altijd nog koppelingsplaten omheen, maar toch.
volgens mij hebben alleen semiautomaatkoppelingen dat mechaniek, klopt dat? of heeft een ss50 dat ook?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Normaliter gebruik ik dat inderdaad Oscar. Had nog 1,5 bus hittebestendig motip uit het gulden tijdperk. Heb die maar ff gebruikt om op te maken. Maar velgenspray kan ook prima. Het voorwerk is het belangrijkste. Ontlakt met afbijt, daarna met de dremel schoongemaakt (koper borsteltjes). Ontvet met thinner, primertje van in dit geval ook Motip eroverheen en 24 uur later de hittebestendige lak. Busjes en werkstukje opgewarmd naast de kachel.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Klopt wat je suggereert lil. Denk ook dat het niet al te spannend is qua uitelkaar klappen. Gelukkig is het nog te koop dus nieuwe gebruiken. Ik denk overigens dat die oude ring niet in de C50 hoort. Heb wat interessante YouTube filmpjes bekeken en op sommige filmpjes halen ze ook zo'n ring eruit zonder die nokken.lil schreef: ↑04 mar 2021 18:19 ik begrijp nu dat de kant waar het stukje is afgebroken helemaal geen functionaliteit heeft. ik vermoed nu dat het stukje is afgesprongen toen de boel scheurde als gevolg van een klap van een van die afgeschuinde nokken van de binnenkern.(waarschijnlijk bij het aanslaan van de motor)
die nokken doen de koppeling aangrijpen wanneer je de brommer vooruit duwt, of op de kickstarter trapt. en wanneer de motor aanslaat haalt het koppelingsdeel de nokken weer in tot ze tegen de eindaanslag slaan. dat is het enige wat ik kan bedenken.
de scheur loopt waarschijnlijk door-en-door, en aangezien je toch al een nieuw koppelingsdeel hebt gekocht zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon die monteren. het ding zal wel niet uit elkaar vliegen, want er zitten altijd nog koppelingsplaten omheen, maar toch.
volgens mij hebben alleen semiautomaatkoppelingen dat mechaniek, klopt dat? of heeft een ss50 dat ook?
Ik heb te weinig Honda ervaring mbt de componenten wat waarin gebruikt wordt. Semi automaat heeft alleen de C varianten wat ik weet, m'n SS is een 'echte' schakelbak met het pootje.
Overigens is het echt wennen zo'n semibak..
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Gekozen voor de zwaardere veren... of dit baat heeft... geen flauw idee maar omdat het wat meer vermogen zal hebben en ik wat vaker met een passagier achterop rondtuf vond ik het wel een vorm van technische onderbouwing hebben.
Gelijk alle veertjes vervangen. En met wat gepriegel is dit snel te doen zonder frustratie. Stukje dun traliewerk door het veertje en met gevoel frutten.
De achterste drukplaat vertoonde wat slijtage van die grote borgveer. Had zonder meer teruggeplaatst kunnen worden. Toch maar besteld en vervangen. De tussenplaat kan zonder problemen gebruikt worden als achterste 'opsluitplaat'.
In het pakkingsetje zat ook een pakking die erg overeen kwam met de oliepomp. Dus open met dat miniatuur pompje. Wat een lief klein schattig tandwielpompje zeg. Maar eenmaal schoongemaakt past het pakkinkje voor geen meter. En het kleinde pakkinkje van het pomphuis dekseltje zat er niet bij. Gemiste kans en een goede leer... koop originele setjes.
Overigens past het carterdeel (pakking) wel goed in deze imi uitvoering.
Gelijk alle veertjes vervangen. En met wat gepriegel is dit snel te doen zonder frustratie. Stukje dun traliewerk door het veertje en met gevoel frutten.
De achterste drukplaat vertoonde wat slijtage van die grote borgveer. Had zonder meer teruggeplaatst kunnen worden. Toch maar besteld en vervangen. De tussenplaat kan zonder problemen gebruikt worden als achterste 'opsluitplaat'.
In het pakkingsetje zat ook een pakking die erg overeen kwam met de oliepomp. Dus open met dat miniatuur pompje. Wat een lief klein schattig tandwielpompje zeg. Maar eenmaal schoongemaakt past het pakkinkje voor geen meter. En het kleinde pakkinkje van het pomphuis dekseltje zat er niet bij. Gemiste kans en een goede leer... koop originele setjes.
Overigens past het carterdeel (pakking) wel goed in deze imi uitvoering.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Ik heb een zak van die pomppakkinkjes. Eentje ruilen voor al je versleten delen? Ik zet die veertjes er altijd in door in een uiteinde een platte schroevendraaier te drukken. Oppassen voor wegspringen. De grote zwaardere veren zijn ook fijn voor het aankicken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
deal, ik zal a.s. maandag even kijken in de oud ijzerbak of ze niet te diep liggen en of die bak al niet geleegd is op m'n werk.
Ben op het ogenblik erg 'opruimerig', normaliter bewaar ik alles maar van die eigenaardige eigenschap wil ik eigenlijk af. Dus ik train mijzelf in wegmieteren
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
Voor dit soort zaken maak je een NIX bak.Gooische Honda schreef: ↑05 mar 2021 17:52deal, ik zal a.s. maandag even kijken in de oud ijzerbak of ze niet te diep liggen en of die bak al niet geleegd is op m'n werk.
Ben op het ogenblik erg 'opruimerig', normaliter bewaar ik alles maar van die eigenaardige eigenschap wil ik eigenlijk af. Dus ik train mijzelf in wegmieteren
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Mijn C50 ot... en het vervolg
weggooien is stom. heb je nooit meegemaakt dat je iets nodig had wat je hebt weggegooid? hebben is hebben, krijgen is de kunst.
dit is een natuurwet. gooi alleen en uitsluitend iets weg na ampele overwegingen, en zelfs dan, als je ruimte hebt om te bewaren, bewaar dan zelfs dat wat je nooit ooit weder gebruiken zal, alleen te weggooi om plaats te maken voor iets wat je mogelijkerwijs beter zou kunnen gebruiken.
ik zou dit willen bestempelen als, lil's law, maar waarschijnlijk waren anderen me al voor...
bewaar alles, voorzover je er plek voor hebt
dit is een natuurwet. gooi alleen en uitsluitend iets weg na ampele overwegingen, en zelfs dan, als je ruimte hebt om te bewaren, bewaar dan zelfs dat wat je nooit ooit weder gebruiken zal, alleen te weggooi om plaats te maken voor iets wat je mogelijkerwijs beter zou kunnen gebruiken.
ik zou dit willen bestempelen als, lil's law, maar waarschijnlijk waren anderen me al voor...
bewaar alles, voorzover je er plek voor hebt
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.