Mijn expeditievoertuig

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Mijn expeditievoertuig

Bericht door gerbrandicus »

Nogmaals mijn expeditieverslag, nu uitgebreid met expeditiekaarten.
Aangezien dit de plofponyhoek is, gaat het hier dus om het expeditievoertuig :wink:
Een Honda XR50R uit 2002.

Hier het verslag van expeditie gerbrandicus, overgenomen uit de kronieken van ondergetekende.

Kaart van het expeditiegebied.

Afbeelding

Dag 1. Al een aantal kilometer op weg. Het landschap wordt steeds onherbergzamer. Het eerste treffen met een miljoenen jaren oude bergformatie. De machine houdt zich goed, ikzelf heb nog geen last van onderkoelingsverschijnselen.

Afbeelding

Dag 2. Een voetstap! Is het een Yeti? Sasquatch? Is het een Grizzly beer? Het zal niet lang meer duren voordat ik het wezen heb ingehaald, loop ik gevaar?

Afbeelding

Dag 3. Lief dagboek, in dit godverlaten oord krijgt een mens echt de tijd om na te denken. Doe ik er goed aan deze gevaarlijke expeditie voort te zetten? Zal ik het halen? Zal ik doodvriezen?
Ik troost mij met de gedachte dat ik de wetenschap dien, deze onherbergzame gebieden worden dankzij mijn werk in kaart gebracht. Mocht ik het niet halen, dan zullen de wilde dieren zich tegoed doen aan mijn vlees, ze zullen mijn papieren dagboek ongemoeid laten en mijn verhaal zal ooit gevonden worden.
De machine houdt zich goed, de benzine voorraad is nog ruim voldoende. Eerste onderkoelingsverschijnselen dienen zich aan.

Afbeelding

Dag 4. Ik heb de wezens ingehaald! Is het de gevreesde Yeti? Wat verder op de berg is een harig wezen te zien dat op 4 poten liep, het maakte een hard en dreigend geluid, even vreesde ik voor mij leven.
Waarom wendt het oranje wezen zijn gezicht af? Is het bang?
Mysterieus wezen, wat gaat er in jouw hoofd om? Wie ben je?

Afbeelding

Dag 5. Steeds interessanter rotsformaties kom ik tegen. Het oranje wezen achtervolgt me, het lijkt goede bedoelingen te hebben. Probeert het mij te hoeden voor gevaar? Op deze afbeelding laat het zijn gezicht zien, de ogen zijn gericht op mijn expeditievoertuig. Dit zou voor het primitieve wezen heel goed de eerste ervaring kunnen zijn met moderne techniek. In stilte accepteer ik dat onze vriendschap geen woorden behoeft.

Afbeelding

Dag 6. Het wezen is teruggekeerd naar zijn burcht. Tegen deze erbarmelijke omstandigheden kan zelfs zijn warme oranje vacht hem niet beschermen.
Mijn uitrusting houdt mij nog redelijk warm, maar mijn kleine tenen zijn het aan het begeven.
Hevig onder de indruk neem ik een pauze om deze rotsformatie te fotograferen. Het is goed te zien dat gedurende miljoenen jaren de scherpste punten van deze rotspartij zijn geërodeerd.

Afbeelding

Dag 7. Mijn mechanische makker en ik stuiten op een woest kolkende rivier. Door het ijskoude water heen waden zou zeker onze dood betekenen, we moeten springen. Ik zet de machine in zijn vrij, neem hem in mijn armen en ik spring voor alles wat mijn leven waard is.
Veilig aan de overkant zetten we onze reis voort.

Afbeelding
Afbeelding

Dag 8. Mijn kleine tenen zijn zwart en afgestorven en ik besluit ze eraf te knippen. Een klein offer voor de wetenschap. We zijn bijna thuis, de expeditie loopt op zijn eind.

Afbeelding

Dag 9. In zulk prachtig uitgestrekt landschap voelt een mens zich werkelijk nietig. We naderen de thuisbasis, rechts achter de bergketen is de eerste nederzetting al te zien.

Afbeelding

En dan eindelijk thuis. De techniek heeft mij gebracht waar geen mens ooit gegaan was. Nu is het mijn taak mijn bevindingen te delen met de rest van de wereld en om ervoor te zorgen dat de prachtige ongerepte natuur met haar mystieke maar vreedzame bewoners beschermd worden. Ik zeg u: Weest zuinig op den landerijen!

Afbeelding

Dit is de kaart van het gebied waar ik mij op concentreerde, zoals je ziet niet zonder gevaren!

Afbeelding

Gegroet, gerbrandicus.

edit:
Nu staat de wagen op stok, in afwachting van de volgende expeditie :P
Afbeelding
Laatst gewijzigd door gerbrandicus op 26 mar 2007 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Coos
SPONSOR
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:48
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Coos »

:lol:
http://www.4taktwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

vet 8)

Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:18
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Bericht door Cromlech »

Bomb :lol:

arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:24
Bezit: CT70 motodax
Locatie: Utrecht

Bericht door arthur »

respect 8)

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

Dank u dank u :)

Mensen, uw aandacht graag: Ik ben op zoek naar leuke bandjes voor mijn andere XR (ex-tom), het moeten straatbandjes worden, niet te breed, moet er nog wel schattig uitzien natuurlijk! Ik ben op zoek naar de bandjes met de meeste grip op droog wegdek (nat boeit me niet voor deze bak). Ik heb geen ruk verstand van kleine wieltjes en bandjes, en die bandenmaten zeggen me ook niets. Probeer het me niet uit te leggen, want zoveel procent van de dikte/hoogte zegt me ook niets.

Iemand een bandentip? Origineel zit er trouwens 2.5" X 10" onder.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

toen ik hem kocht had ik er echt super noppenbanden op zitten! jammer genoeg slijten ze wel snel, toen ik hem lek reed had ik snel nieuwe banden nodig(want ik zou dat weekend op vakantie gaan met joost) dus heb ik er hele lelijke noppenbanden op gezet van de brommerboer. dat was omdat dat de enige van de 6 zaken was met 10inch noppenbanden op voorraad. ik heb de oude versleten band nog bewaard, omdat ik altijd van plan was zo snel mogelijk die band weer opnieuw te bestellen. jammer genoeg is dat er nooit van gekomen, maar ik kan dus de fabrikant en het model nog voor je opzoeken.
foto:
Afbeelding

of wil je persee echte straatbanden? dan kan je je duro's aanraden, omdat je toch alleen met mooi weer rijd. in de regen rijden met duro's moet je niet doen... anders michelin s1, zeer goede bandjes

op 8inch is er eigelijk maar 1 mooie band, michelin s83!
Afbeelding
8)
TWD for life!

Plaats reactie