SS50 project / cafe racer

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Joepss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:57
Locatie: Diever

SS50 project / cafe racer

Bericht door Joepss50 »

29-04-09

Hallo Kleppensteppers,

Ik zit sinds kort hier op het forum maar rij al bijna 3 jaar ss50. In de loop der tijd heb ik van alles aangepast, je bent jong en je wilt wat he ;)

1 jaar geleden:
Afbeelding

Heb er altijd met plezier op rond gereden maar wil er nu wat anders van maken. Nu ik niet meer van de brommer afhankelijk ben kan ik er lekker rustig mee bezig gaan.

Als eerste heb ik mijn blok aangepast:

-70cc vervangen voor een 85cc aluminium cilinder
-50cc kop vervangen voor een 70cc met 26mm inlaatklep en 24mm uitlaat
-300% takegawa oliepomp erin gezet
-koppeling vervangen voor een 3 plaats takegawa koppeling
-een vervroegend vliegwiel gemonteerd

-vm24 mikuni is onderweg samen met een takegawa luchtfilter

het geheel ziet er nu zo uit, keihin pwk24 even weg denken:
Afbeelding

Toen werd het tijd voor het frame!

De originele voorvork beviel me nooit zo goed, en de voorrem al evenmin. Kwam dus op het idee om er een usd vork in te bouwen.

Hier een poot van ongeveer dezelfde lengte die ik ga gebruiken:
Afbeelding

Ik kwam tot de conclusie dat de balhoofdpen niet helemaal juist is. Hier word op het moment een nieuwe voor gedraaid (duur grapje) Ook heb ik bijna geen ruimte om te sturen, de tank zit in de weg. Deze zal dus naar achter worden geplaats, dat word lassen dus!

hier een foto ter indicatie:
Afbeelding

Vervolgens moest ik nog een achterbrug vinden, want mijn originele was gescheurd! Ik vond het tijd voor wat anders dus, maar wil het liefst geen shark want die heeft iedereen. Ben toen vervolgens op een tourtocht met johannes aan de praat geraakt en die had nog een aluminiun brug voor me liggen! Deze heb ik vandaag opgehaald, ook heb ik ondertussen en setje gazi schokbrekers kunnen kopen voor een leuk prijsje.

Heb het net even "losjes" in elkaar gezet met als resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Heb ook voor een leuk bedrag een takegawa multireflector met een daytona windscreen op de kop kunnen tikken. deze zijn nog onderweg.

Nog te doen lijst:

-Voorvelg incl. schijfrem regelen.
-remsysteem regelen.
-race zitje maken, of een buddy met een kontje regelen.
-steuntjes op het frame verlassen, met oog op de tank.
-achter en voorspatje regelen/maken.
-mooie uitlaat beugel verzinnen voor mijn takegawa new down.
-achterwiel opknappen.

Dit is het eerst wel zon beetje, ik hou jullie op de hoogte.

01-05-09

Hier een foto met de wielen erin, ben nog niet tevreden over de verhoudingen. De vork moet naar mijn mening nog iets "korter"

Afbeelding

05-05-09

Ben even aan het tekenen geweest en zo moet het gaan worden ongeveer:

Afbeelding

Deze kleur moet de tank en het zitje krijgen:

Afbeelding

08-05-09

race zitje is binnen! Het word best een klus om deze mooi pas te maken, maar het gaat vast lukken! Eerst moet ik mijn frame rollend hebben om de positie van de tank en zitje te kunnen bepalen. De vork moet namelijk genoeg ruimte krijgen bij het sturen.

Hier een paar foto's van het zitje los op het frame:

Afbeelding
Afbeelding


25-05-09

Heb eindelijk de goede bolhoofdpen! Ze hadden hem eerst verkeert gedraaid maar erkenden gelukkig hun fout. Heb hem net even gemonteerd op te kijken hoe het gaat worden. Heb even 2 pictures gemaakt. Tank moet nog binnenkomen en voorwiel met schijf ook. Ook vind ik mijn gazi's wat laag en had dit mooier verwacht, misschien moeten het toch langere worden!

Afbeelding
Afbeelding


04-06-09

Heb mijn voorwiel en schijfrem net binnen gekregen en gemonteerd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

04-06-09

Heb de tank binnen gekregen, geplamuurd en in de grondlaag gezet. Steuntjes voor je emblemen weggeplamuurd om er hm wings op te kunnen plakken. Ook wat takegawa shizle binnen gekregen en een originele mikuni vm24. Helaas is bij het aanpassen van een kroonplaat, een stuk afgebroken. Dus daar moet een nieuwe voor komen. Heb trouwens ook de positie van de tank en het zitje bepaald. Hier volgen wat foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Commentaar en advies is altijd welkom hieronder!
Laatst gewijzigd door Joepss50 op 17 jun 2009 22:19, 6 keer totaal gewijzigd.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

ziet er niet slecht uit, ben benieuwd naar 't eindresultaat!
succes.

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

Ben ook benieuwd.
Wat je ook met je tank kunt doen, Is een oude lelijke tank zien te scoren, en netjes een paar deuken er in maken, voor de voor-poten!
Dan hoef je ook niet je tank naar achter te bouwen, en het zal er beter uit zien.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Hmm, zwartgespoten ksrpootjes. (Die klauwhouder hoort trouwens rechts)

Ben benieuwd.

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

nielspbr schreef:Hmm, zwartgespoten ksrpootjes. (Die klauwhouder hoort trouwens rechts)

Ben benieuwd.
Zijn dat niet van die pitt-bike USD's?
voor weinig op MP?
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Dan heeft die pitbikechinees in ieder geval goed naar ksrpoten gekeken.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

ben er zelf geen super fan van...

maar inderdaad is het idee van 2 ''nette'' deuken te maken in een oude tank(niet in deze mooie) ?

En gaat je achterbrug niet je spatbord bevestiging raken zodra ie een beetje goed veert ?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

Loopt ff naar de andere kamer, En ja hoor.
Op de foto is exact het zelfde als de pittbike's voorpoten van MP.. :P
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Joepss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:57
Locatie: Diever

Bericht door Joepss50 »

arnold-d schreef:Ben ook benieuwd.
Wat je ook met je tank kunt doen, Is een oude lelijke tank zien te scoren, en netjes een paar deuken er in maken, voor de voor-poten!
Dan hoef je ook niet je tank naar achter te bouwen, en het zal er beter uit zien.
Tank indeuken vind ik veel lelijker dan naar achteren plaatsen, op de ena laatste foto staat de tank ongeveer zoals ik hem wil hebben. Vind het zo juist mooi. Ook een voordeel is dat hij dan in een lijn met het zitje/zadel staat. Origineel zit er een soort knik in die ik persoonlijk niet waardeer.
nielspbr schreef:
Hmm, zwartgespoten ksrpootjes. (Die klauwhouder hoort trouwens rechts)

Ben benieuwd.
Zijn dat niet van die pitt-bike USD's?
voor weinig op MP?
Het zijn inderdaad poten van een dirtbike. Ik vind de prijzen van die ksr/takegawa/gcraft vorken echt belachelijk hoog! Ik ben van mening dat dit prima gaat voldoen op de weg, ze zijn redelijk stug dus fijn voor op de weg.
Kan je de ss pen niet gewoon overzetten? De lasnaad van de usd wegdraaien/slijpen, eruit meppen, ss pen erin en weer vast lassen.
Alu en staal valt moeilijk aan elkaar de bakken, bovendien zou hij dan nog niet lang genoeg zijn want de kroonplaten zijn vele malen dikker

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

arnold-d schreef:Loopt ff naar de andere kamer, En ja hoor.
Op de foto is exact het zelfde als de pittbike's voorpoten van MP.. :P
:mrgreen:

Joepss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:57
Locatie: Diever

Bericht door Joepss50 »

update'je

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

ziet er strak uit maar hij mag wel een stuk lager van voren ja, hoe lager hoe beter.

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

Kan je de ss pen niet gewoon overzetten? De lasnaad van de usd wegdraaien/slijpen, eruit meppen, ss pen erin en weer vast lassen

Alu en staal valt moeilijk aan elkaar de bakken, bovendien zou hij dan nog niet lang genoeg zijn want de kroonplaten zijn vele malen dikker
maar persen kan dan weer wel.

ik zou de tank positie iets veranderen en achter wat hoger leggen krijg je een veel mooiere lijn voor een ss heb ik ook gedaan.


ook moet je wat aanpassen aan je frame of je brug want nou raakt de achterbrug met het inveren je ophanging vor het achterspatbord

Joepss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:57
Locatie: Diever

Bericht door Joepss50 »

jifu-dax schreef:
Kan je de ss pen niet gewoon overzetten? De lasnaad van de usd wegdraaien/slijpen, eruit meppen, ss pen erin en weer vast lassen

Alu en staal valt moeilijk aan elkaar de bakken, bovendien zou hij dan nog niet lang genoeg zijn want de kroonplaten zijn vele malen dikker
maar persen kan dan weer wel.

ik zou de tank positie iets veranderen en achter wat hoger leggen krijg je een veel mooiere lijn voor een ss heb ik ook gedaan.


ook moet je wat aanpassen aan je frame of je brug want nou raakt de achterbrug met het inveren je ophanging vor het achterspatbord
De tank wil ik inderdaad net als jullie wat verhogen achteraan, hebben jullie hem nu ook iets naar achteren gehaald of hangt hij gewoon aan de originele ophanging voor?

Binnenkort komt mijn race zitje binnen en bepaal ik de positie daarvan samen met de tank. Moet dan helaas naar de smit :evil: kan zelf niet zo mooi lassen zoals jullie dat doen. :oops:

Misschien ruil ik de tank ook nog wel voor een cd50 tank of oud type ss tank. Ben mijn eigen tank wat zat en er zitten rechts wat deukjes in. Wat vinden jullie mooier qua tank?

Plaats reactie