Madass + Batavus TS49

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Luukert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 mei 2009 20:32
Locatie: Zevenaar, Geldeland.

Madass + Batavus TS49

Bericht door Luukert »

Gaaf dat ik toch mijn brommers mag plaatsen! Hierbij de foto's

De Madass

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nogmaals de Madass samen met de Madass van een vriend.

Afbeelding
Afbeelding

Van de batavus heb ik nog geen goede foto's. Binnenkort toch maar even wat leuke plaatjes maken.

Afbeelding

En het verhaal achter de batavus

Mijn vader is goede vrienden met de eigenaar van een autobedrijf in Arnhem. Ik werd laatste gebeld door Peter (eigenaar van het autobedrijf) dat hij iets voor me had, maar dat ik wel naar hem toe moest komen. Ik met mijn vader naar het autobedrijf gereden, waar hij mij een brommer liet zien. Ik had altijd al een zwak voor oude brommers, helemaal zeldzame als deze. Erg leuk om te zien, en om eens te proberen hoe dat nou zit.

Na even gekeken te hebben ging ik met mijn vader en Peter naar een teras om wat te gaan drinken. Na een uurtje te hebben gechilled op het terras waren we weer terug bij de garage. Peter vroeg mij wat ik van de brommer vond. Ik natuurlijk vertellen dat ik wel gaaf vond. Nou, zei peter. Neem maar mee dan. I was like :o Maargoed, niet geklaagd en meegenomen. Zit wel wat werk aan de brommer.Hij stond vanaf 1987 stil. Blokje zat vast, hier en daar wat roest, en moeten wat veertjes en lagertjes vervangen worden. Blij als ik was ging ik proberen het blok los te krijgen. Lekker een nachtje in de olie laten staan zonder bougie, en de volgende morgen kreeg ik hem los. Bougie schoongemaakt, en gekeken in mijn madass of de bougie nog vonkte. Bougie was nog prima. Bougie kabel nagekeken, en vervolgend de bougie weer terug in het blok gedraaid. Tot mijn grote verbazing kreeg ik hem na een half uurtje nog aan het lopen ook, en hoe! Brommer klimt nog lekker in de toeren, is heerlijk stil, en stottert of hapert niet. Als nieuw gewoon. Zelfs de verlichting werkt nog. Schakelen etc. gaat nog allemaal erg stroef, maarja, heb de hele zomervakantie om er aan te werken.
Are there any experienced suicide bombers?

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Welkom

Leuk die 'prof' kentekensoep, en daarna groot in beeld 8-)

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Mooie foto's!
Komt die vriend van je ook uit Zevenaar?
Ik kan me niet herinneren ooit een Madass te hebben gezien hier..
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Luukert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 mei 2009 20:32
Locatie: Zevenaar, Geldeland.

Bericht door Luukert »

Yep, vriend van mij komt ook uit zevenaar. Ik was vergeten het tape van het plaatje af te halen voor de foto. Ik was namelijk toen nog niet in het bezit van het kenteken bewijs van de brommer, en toen plakte de man van de brommer zaak het kenteken af.
Are there any experienced suicide bombers?

Dr.Ed
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 jan 2009 21:39
Bezit: Opel Corsa B GSI -> 2.0-16v (ombouwproject)
Locatie: Dokkum

Bericht door Dr.Ed »

Mooi hoor, dat transparante spruitje op die zilveren ass-maad :roll: . Had ik nog niet eerder gezien..


Dr. Ed

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

leuke brommers!
zeker die batavus, top dat iets dat zolang stil heeft gestaan het nog steeds doet, probeer er maar wat moois van te maken!

Trouwens, wat voor een camera gebruik je !?

Groetjes,
Bernd

pirtre
4T-MSB regular
Berichten: 381
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:12
Locatie: Amersfoort

Bericht door pirtre »

mooi, zo'n ts50

madass is minder :)
sommige mensen vinden ruïnes ook mooi...
honda sleutelaar schreef:iedereen kan beunen

v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 apr 2009 18:34

Bericht door v1nce76 »

Hmmm, het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik vind beidde brommers wel erg tof.

Wat de Madass betreft, hij ziet er natuurlijk compleet anders uit als een ouwe Honda maar wat ze wel overeen (lijken) te hebben:

Erg simpel, robuust, doordacht en hopelijk betrouwbaar. Ik las in de wiki dit:

"The engine of Madass is based on the hugely popular horizontal one cylinder originally used in Honda mopeds and small motorcycles from late 60s. As the base engine is very common there is broad range of aftermarket parts and replacement engines available."

Hoe zit dat heeft die Madass dus bijna dezelfde motor als zeg een SS50 of Ceetje? Of is het Bami/toch andere kwaliteit?

Hoe dan ook, toffe machines en welkom op het forum wat mij betreft!

Luukert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 mei 2009 20:32
Locatie: Zevenaar, Geldeland.

Bericht door Luukert »

Bedankt voor de reacties. Ik heb werkelijk geen idee wat het is qua blok. Ik ben nog niet zo handig met de termen als bami blok etc. Mijn Madass is compleet origineel op het luchtfilter na. Ik vind de brommer wel erg traag, ik moet moeite doen om een citta snor naar huis te rijden. Hoe kan ik een 4 takt het beste opvoeren? Het hoeft geen race monster te worden, maar een snelheid van 65 km/h lijkt me wel zo prettig. Ik had al iets gelezen over een andere carberateur, en een ontgrensde CDI. Er zit nu een 14mm Mikuni carb op met 14mm spruitstuk.
Are there any experienced suicide bombers?

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Stoere Batavus, jammer van die Madass. Batavus ziet er geschikt uit voor een 4t blokje.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

ach, best leuk hoor zo'n madass, heb er hier in de buurt ook eentje rondrijden en heb liever dat ik die langs hoor komen dan al die verschrikkelijke scooters.

Vind het geen mooie machines, maar het is tenminste 4takt.

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

chaly-dude schreef:ach, best leuk hoor zo'n madass, heb er hier in de buurt ook eentje rondrijden en heb liever dat ik die langs hoor komen dan al die verschrikkelijke scooters.

Vind het geen mooie machines, maar het is tenminste 4takt.
Juist :D liever zoiets
Afbeelding

dan zoiets
Afbeelding
Afbeelding

rise and shine
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:47
Locatie: Westervoort

Bericht door rise and shine »

Dezelfde Jasper schreef:
chaly-dude schreef:ach, best leuk hoor zo'n madass, heb er hier in de buurt ook eentje rondrijden en heb liever dat ik die langs hoor komen dan al die verschrikkelijke scooters.

Vind het geen mooie machines, maar het is tenminste 4takt.
Juist :D liever zoiets
Afbeelding

dan zoiets
Afbeelding
Zoiets dan maar?

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=IAY8YAZE

''Rats Don't Need Light Man, They've Got Radar''

Plaats reactie