Honda CB77 opknap project
Re: Honda CB77 opknap project
Oke, maar in principe moet ik hem eruit kunnen draaien dan ?
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Honda CB77 opknap project
Ik las in je andere topic dat je dat al geprobeerd hebt, maar als dat niet wil, dan wil het niet. In onze brommertjes worden volgens mij ook 2 types Tec bobines gebruikt, en bij 1 van de 2 kun je hem eruit draaien, bij de andere zit hij gewoon vast. Als je hem er dan uit wil draaien, breekt hij af en kun je hem weggooien. Is ruilen geen optie?
Ga heen en vereenvoudig u!
Re: Honda CB77 opknap project
Nee, meestal zit op alles garantie behalve electronische onderdelen.Kippenverver schreef:Ik las in je andere topic dat je dat al geprobeerd hebt, maar als dat niet wil, dan wil het niet. In onze brommertjes worden volgens mij ook 2 types Tec bobines gebruikt, en bij 1 van de 2 kun je hem eruit draaien, bij de andere zit hij gewoon vast. Als je hem er dan uit wil draaien, breekt hij af en kun je hem weggooien. Is ruilen geen optie?
Ik ga wel pielen, las op het motor-forum dat iemand ook zijn oude bobine open heeft gezaagt met een klein zaagje, daarna de draden heeft kunnen fixen, en weer dicht gemaakt.
Denk dat je het eigenlijk prima dicht kunt smelten met de soldeerbout, tis echt van dat 'rubber-plastic' , taai spul , en smelt goed.
We zien wel
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Honda CB77 opknap project
Komt wel goed, en desnoods een nieuwe weer... Ben benieuwd hoe het rijd en klinkt straks, het ziet er nu al toppie uit. Weer een project succesvol afgerond.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
Re: Honda CB77 opknap project
Jip, ik ben nu vooral benieuwd hoe het rijdHaakie schreef:Komt wel goed, en desnoods een nieuwe weer... Ben benieuwd hoe het rijd en klinkt straks, het ziet er nu al toppie uit. Weer een project succesvol afgerond.
Het zal niet de meest comfortable ride worden denk ik, zadel is vrij hard. Maar het scheelt dat ik dat wel enigzins gewend ben van me CB50 waar ik eigenlijk dagenlijks mee rij
Hierna denk maar eens kijken of ik me XT nog op kan knappen, ff inventariseren wat er allemaal verrot is, en of het nog de moeite waard is
Zou zonde zijn om zo'n klassiekert op de schoothoop te moeten gooien, eens erop, voor altijd erop...
Zou ik echt heel erg zonde vinden, heb sinds me 15e (sinds ik me 1e brommer had, Yamaha DT50 ) altijd al gedroomd van een XT500 , en verdomme, heb ik er een, rij ik hem na een half jaar ofzo in puin
Baal erg nog steeds van.
Dat ik er lichamelijk leed aan had/heb interesseert me eigenlijk minder
Ding reed echt super lekker, was alleen niet snel op de snelweg, (135max. heb ik ermee geklokt na 4km plat liggen ) maar de B-wegen met dat ding.. zo machtig mooi om die klappen te horen. En dat soepele optrekken met die klappen.............
Hij moet gered worden !
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Honda CB77 opknap project
Nou, nieuwe bobjes zijn binnen, zijn een stuk beter verpakt als de vorige, kabels mooi recht, keurig. Kan niets fout mee zijn.
Vanavond installen, en morgen of zondag testen. (ritje natuurlijk doen, met bijbehorend ZOEF! filmpje )
Je mag voor me duimen als je dat wilt !
Vanavond installen, en morgen of zondag testen. (ritje natuurlijk doen, met bijbehorend ZOEF! filmpje )
Je mag voor me duimen als je dat wilt !
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Honda CB77 opknap project
Nou, geen filmpje, maar toch weer een stapje vooruit
Alles ging natuurlijk weer niet zoals gepland, maar och.. *zucht* je went eraan en houd er al rekening mee
Goed, de motor loopt netjes op 2 pitten, perfect, start met 1 kick zoals het hoort !
Dus, ik me 1e ritje gemaakt vandaag ! *klik* 1e versnelling, en gaan !
*2e versnelling*
hm... hij wil niet in zijn 2.. nog maar eens proberen, enz. enz. enz.
Goed, wat blijkt nu, de versnellings as die het blok ingaat, blijkt iets verkeerd te zitten (heb er nooit aangezeten, dus het is niet mijn schuld ! )
Hij staat een paar graden verkeerd, wanneer ik heel veel moeite doe, en met me hand/arm aan het pookje trek, krijg ik hem in zijn 2, en 3 en 4. Terug schakelen gaat weer perfect *klik, klik* zoals het hoort.
Anyway, de as staat dus een paar graden verkeerd waardoor de schakel arm (of hoe het allemaal ook moge heten, ik ben niet zo van de termen) de schakelklok net wel/niet net , ver genoeg krijgt om hem in zijn versnelling te zetten.
Met de voet is dan niet te doen, alsof er 20kg op je voet staat, en dat omhoog moet drukken.
Gaat gewoon niet.
Anyway, dat is dus waarschijnlijk het probleem, zou makkenlijk op te lossen moeten zijn.
De linker zij carter van het blok moet er dus af, komt eigenlijk wel weer een soort van goed uit, want ik wil het kettingkje van het oliefilter eigenlijk ook vervangen. Zit er nu een op met schakel, maar eigenlijk wil ik gewoon een eindloze ketting.
Geen risico dat het clipje er vanaf springt en zich eens even uit gaat leven in een 50jaar oud motorblokje dat 8000rpm draait.
Ook zit er nog een klein lekje, kan ik dat ook gelijk mooi oplossen.
Misschien morgen kijken, en anders volgende week, dan heb ik wel weet wat pics van de organen van het beestje.
Alles ging natuurlijk weer niet zoals gepland, maar och.. *zucht* je went eraan en houd er al rekening mee
Goed, de motor loopt netjes op 2 pitten, perfect, start met 1 kick zoals het hoort !
Dus, ik me 1e ritje gemaakt vandaag ! *klik* 1e versnelling, en gaan !
*2e versnelling*
hm... hij wil niet in zijn 2.. nog maar eens proberen, enz. enz. enz.
Goed, wat blijkt nu, de versnellings as die het blok ingaat, blijkt iets verkeerd te zitten (heb er nooit aangezeten, dus het is niet mijn schuld ! )
Hij staat een paar graden verkeerd, wanneer ik heel veel moeite doe, en met me hand/arm aan het pookje trek, krijg ik hem in zijn 2, en 3 en 4. Terug schakelen gaat weer perfect *klik, klik* zoals het hoort.
Anyway, de as staat dus een paar graden verkeerd waardoor de schakel arm (of hoe het allemaal ook moge heten, ik ben niet zo van de termen) de schakelklok net wel/niet net , ver genoeg krijgt om hem in zijn versnelling te zetten.
Met de voet is dan niet te doen, alsof er 20kg op je voet staat, en dat omhoog moet drukken.
Gaat gewoon niet.
Anyway, dat is dus waarschijnlijk het probleem, zou makkenlijk op te lossen moeten zijn.
De linker zij carter van het blok moet er dus af, komt eigenlijk wel weer een soort van goed uit, want ik wil het kettingkje van het oliefilter eigenlijk ook vervangen. Zit er nu een op met schakel, maar eigenlijk wil ik gewoon een eindloze ketting.
Geen risico dat het clipje er vanaf springt en zich eens even uit gaat leven in een 50jaar oud motorblokje dat 8000rpm draait.
Ook zit er nog een klein lekje, kan ik dat ook gelijk mooi oplossen.
Misschien morgen kijken, en anders volgende week, dan heb ik wel weet wat pics van de organen van het beestje.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Honda CB77 opknap project
Nou, het probleem is nog eenvoudiger dan gedacht... *schaam*
Ik laat het morgen wel weten, met wat foto's erbij is het leuker
Ik laat het morgen wel weten, met wat foto's erbij is het leuker
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Honda CB77 opknap project
pedaal loopt onder de voetsteunbeugel door en die trek je er omhoog dus tegenaan??bonjour schreef:Nou, het probleem is nog eenvoudiger dan gedacht... *schaam*
Ik laat het morgen wel weten, met wat foto's erbij is het leuker
iets waar ik ook ff op heb zitten puzzelen toen ik mijn schakelpedaaltje ging maken
Re: Honda CB77 opknap project
Nee
(foto's komen morgen, moet vanmiddag weg)
(foto's komen morgen, moet vanmiddag weg)
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Honda CB77 opknap project
Zoek de verschillen :
En verbeterd :
En daarna schakelen, als een mes door de boter... wat een verschil !
En verbeterd :
En daarna schakelen, als een mes door de boter... wat een verschil !
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Honda CB77 opknap project
ah, een vorkje wat doodaan ging tegen het schakelheveltje, ook zo'n leuk geintje.
Maaruhm... jij hebt nu wel je voetsteunen links en rechts verschillend staan denk ik zo, zou je deze niet 1 of 2 tandjes verder naar voren moeten draaien om ze gelijk te krijgen?
Of heb jij je achterremkabel erg schuin naar achter lopen?
by the way, met goede banden rij je het schakelmechaniek aan de grond, heb ik al eens gedaan met m'n pa z'n CB72
Maaruhm... jij hebt nu wel je voetsteunen links en rechts verschillend staan denk ik zo, zou je deze niet 1 of 2 tandjes verder naar voren moeten draaien om ze gelijk te krijgen?
Of heb jij je achterremkabel erg schuin naar achter lopen?
by the way, met goede banden rij je het schakelmechaniek aan de grond, heb ik al eens gedaan met m'n pa z'n CB72
Re: Honda CB77 opknap project
Bij mij staan de schuur sporen nog op de uitlaten van de vorige eigenaar
Denk dat bij mij het schakelmechaniek niet de grond kan raken, voetsteunen steker daar teveel voor uit.
En de voetsteunen links en rechts zitten inderdaad niet op 1 lijn geloof ik, maar dat is bij me kleine CB'tje ook niet zo.
Schakelkant zit iets verder naar achteren (2cm ofzo)
Nog effe kijken of ik die gelijk kan/moet maken, maar heb er geen hinder van ondervonden ofzo tijdens het rijden.
Zijn allemaal puntjes voor later
Denk dat bij mij het schakelmechaniek niet de grond kan raken, voetsteunen steker daar teveel voor uit.
En de voetsteunen links en rechts zitten inderdaad niet op 1 lijn geloof ik, maar dat is bij me kleine CB'tje ook niet zo.
Schakelkant zit iets verder naar achteren (2cm ofzo)
Nog effe kijken of ik die gelijk kan/moet maken, maar heb er geen hinder van ondervonden ofzo tijdens het rijden.
Zijn allemaal puntjes voor later
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Honda CB77 opknap project
Waarneer komt het filmpje van een perfect lopend cb77tje en het bekende ZOEF filmpje ?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Re: Honda CB77 opknap project
Misschien morgen
Ligt een beetje aan het weer ook, met de harde wind kan je het toch niet horen, en ik ga altijd een uur of half 7 pas sleutelen. En dan is het al een beetje donker.
Liefst natuurlijk doen als het licht is.
Komt wel goed, in ieder geval voor of met zondag.
Ik zal eraan denken, misschien dat ik morgen avond nog ff een 'test' ritje ga maken
Dus dan kijk ik wel, ik zal er aan denken. Maar het moet natuurlijk wel een kwaliteits filmpje worden, dus liefst natuurlijk als het gewoon licht is
Anyway, geduld, voor of met de zondag zeker !
Ligt een beetje aan het weer ook, met de harde wind kan je het toch niet horen, en ik ga altijd een uur of half 7 pas sleutelen. En dan is het al een beetje donker.
Liefst natuurlijk doen als het licht is.
Komt wel goed, in ieder geval voor of met zondag.
Ik zal eraan denken, misschien dat ik morgen avond nog ff een 'test' ritje ga maken
Dus dan kijk ik wel, ik zal er aan denken. Maar het moet natuurlijk wel een kwaliteits filmpje worden, dus liefst natuurlijk als het gewoon licht is
Anyway, geduld, voor of met de zondag zeker !
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*