verbeunde Singa (RIP) + motorproject

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
hondaap
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 okt 2009 13:53
Locatie: Nijmegen

verbeunde Singa (RIP) + motorproject

Bericht door hondaap »

Ik zit pas kort op dit forum en heb me vast een beetje ingelezen... Waarschijnlijk is de beste manier om me voor te stellen dan maar meteen met m'n imitatie-honda die ik in nogal verkakte staat heb gekocht.

Afbeelding

Zo kan je er niet op gezien worden... Aangezien het een imitatie is en geen kostbaar Honda-origineel had ik geen drang om te gaan restaureren, maar naar eigen smaak een beetje te veranderen. Er bleek later een hoop meer mis te zijn dan alleen een kapotte ontsteking zoals was aangegeven bij verkoop. Ik ben maar aan de slag gegaan om het in ieder geval rijdbaar te maken, want het idee is om er een soort rijdend project van te maken. Een paar weken later zag 'ie er zo uit:

Afbeelding

Na de winter had de pekel een beetje toegeslagen en zag ik pas echt hoeveel er niet klopte. Het frame was roestig, krom en slecht gelast na een ongeluk ofzo... Er is toen een nieuw frame voor in de plaats gekomen, en toen alles er toch af lag heb ik de rest ook meteen maar aangepast.

Afbeelding

Hoewel het al beter is vergeleken met de staat waarin de brommer verkeerde toen ik 'm kreeg, heb ik er recent andere velgen voor gekocht. De schijven van een Derbi Senda bleken perfect te passen voor nog niet de helft van het geld voor NSR-schijven. Samen met een achterrem van een pitbike en wat bussen draaien passen de velgen prima. Deze foto's zijn vandaag geschoten...

Afbeelding
Afbeelding

Er is eigenlijk niets meer origineel, afgezien van het frame, tank en de koplamp. De laatste twee hebben wel een ander kleurtje gekregen, maar ik ben er nog niet helemaal klaar mee. Op de het verlanglijstje:mono-achterbrug, zelfgemaakte uitlaat in GP-stijl, klokjes voor toeren en snelheid, een deukvrije tank met professioneel spuitwerk, USD-vork, motorkenteken, backstepjes, etcetera...
Laatst gewijzigd door hondaap op 15 jul 2010 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Re: verbeunde Singa

Bericht door arnold-d »

Leuk ding, Kun je die accu niet weg werken in het kontje, of een kleinere accu nemen. Dat zou al een stuk beter staan... :wink:
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

hondaap
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 okt 2009 13:53
Locatie: Nijmegen

Re: verbeunde Singa

Bericht door hondaap »

De CDI en wat andere elektra heeft al een plek in het zitje... Ik wilde er eigenlijk een keertje een kap maken van glasvezel/polyester die over de accu gaat.

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: verbeunde Singa

Bericht door Lejon »

Dit is een nice projectje. Vet gedaan dat zitje is echt vet.
Je kunt ook van die kapjes gewoon kopen, aan sommige zit dan wel een prijskaartje.
Verder vet ding ik zou er niet zo heel veel meer aan doen.
Perfect zo!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: verbeunde Singa

Bericht door niek is ik »

tof projectje, die velgjes he? hoeveel inch zijn die ?

in iedergeval top bedacht !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: verbeunde Singa

Bericht door thijsperdok »

Mooi ding!
Ik heb nog wel een linker frame kapje liggen voor je. pb maar als je interesse hebt.

hondaap
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 okt 2009 13:53
Locatie: Nijmegen

Re: verbeunde Singa

Bericht door hondaap »

Thx voor de leuke reacties!

De velgen op de laatste twee foto's zijn 12" van een NSR, de zilveren waren 10".

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: verbeunde Singa

Bericht door niek is ik »

ow owke, de schijfen waren van een derbi..

ik dacht de complete wielen :D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

mark
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:08
Bezit: ZB150
Locatie: Rotterdam

Re: verbeunde Singa

Bericht door mark »

super project! gare monkeys genoeg, dit begint al een uniek apparaat te worden :)

alleen hoe bedien je je toeter? :mrgreen:

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: verbeunde Singa

Bericht door chaly-dude »

haha verbeund, maar wel stoer :P

hondaap
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 okt 2009 13:53
Locatie: Nijmegen

Re: verbeunde Singa

Bericht door hondaap »

Toeter is bukken en knijpen. Als mensen nog niet raar keken doen ze 't dan wel :lol:

hondaap
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 okt 2009 13:53
Locatie: Nijmegen

Re: verbeunde Singa

Bericht door hondaap »

Het plan om de brommer opnieuw op te bouwen tijdens afgelopen winter is ietsjes vertraagd. Er is een motorkenteken en een mono-achterbrug gekomen, waarna ik het een beetje druk kreeg met school. Inmiddels ben ik op gang, maar het zal nog wel even duren.

Veel kleine zaken zijn zelf gemaakt om het budget een beetje beperkt te houden. Ik heb geen zin om meer dan 100€ neer te leggen voor een remklauwadapter als ik die ook zelf kan maken. Minder mooi weliswaar, maar ja... Veel tweede hands spul en gebeun dus, zoals de koplamp die ik bij een dumpzaak heb gekocht. Nieuw in de doos, maar wel een oudje.
Afbeelding

Daarnaast wat Brembospullen om een beetje fatsoenlijk te kunnen remmen als ie straks ~120 kan (mag!) :lol: Verder een KSR-vork van een forumgenoot en clip-ons van een GSX.
Afbeelding

De afgelopen dagen heb ik me op de uitlaat gestort. Zoals gezegd moet dat een dubbele GP-achtige unit worden. Thuis beschik ik niet over een goede werkplaats, dus even ernaast houden en passen is er niet bij, maar ik ben er redelijk tevreden over tot dusver.
Afbeelding

De demper moet in de enkele buis komen die onder het blok zit. Eenmaal thuis & gemonteerd blijkt dat het hele zaakje nog wat centimeters omhoog en naar voren moet, maar het idee is duidelijk denk ik.
Afbeelding

Volgende week wordt dat aangepast, komt er een demper in de uitlaat en hopelijk een voorbocht. Daarna komen de tellers erop.
Oorspronkelijk was ik van plan om een tank en zitje geheel nieuw te maken. Voor de grap heb ik de oude tank en het zitje van de brommer in het eerste bericht er even opgezet, en ik weet opeens niet meer of ik nog een maand wil doen over het opnieuw maken van die dingen...
Afbeelding


Commentaar/opmerkingen/kritiek zeer welkom!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: verbeunde Singa (RIP) + motorproject

Bericht door nielspbr »

Die uitlaat is groter van diameter dan ik op de losse foto verwachtte :shock:
Ik had persoonlijk alleen de eindpijpen iets horizontaler gehouden. Maar dat is best lastig als de werkplaats en de motor niet bij elkaar in de buurt zijn.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: verbeunde Singa (RIP) + motorproject

Bericht door NIX »

Leuk gedaan en nog leuker dat veel zelfbouw is in plaats van een leeggekochte catalogus.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie