honda ss50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

honda ss50

Bericht door koen 50 »

hee hondaliefhebbers,

hier is mijn honda ss'je dan.
heb em nu een jaar in bezit en bevalt me zeer goed.
we hebben em in Engeland opgehaald. hadden een wrakje gekocht voor 200 pond. rollend frame en motorblok. voor de rest nog bakken met onderdelen er gratis bij.

ik heb wat problemen gehad in het begin maar daar heb ik van geleerd
aantal keren gehad dat het blok naar z'n grootje was. cilinders kapot, defecte oliepomp.
veel gekut dus in het begin maar daarna liep de ss eindelijk naar behoren :P
de tank hebben we zelf zo gespoten, dit is het resultaat van de 3e keer dat we ermee bezig zijn geweest.
nog ben ik er niet tevreden mee, de afwerking is nogal teleurstellend. maar van een afstand is het netjes :D
ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen.

voor de rest zit er gewoon 50cc op, 16mm teur en een snelle nokkenas. verder nog een vastgezet vliegwiel en een kop met grotere kanalen(22mm, mijn oude kopje had 17mm).
ori 4-bak van een ss en een grotere oliepomp. voor de rest is het vrijwel bami :oops:

sinds een tijdje ben ik bezig met een verbouwing. ben van plan een racer-achtige look te geven aan de ss.
dus ik heb clip-ons erop, nieuwe voorkant erop(van een cb50) de schijfrem erbij en een remklauw. remklauw ophanging moet nog gemaakt worden maar dat wordt waarschijnlijk deze week geregeld.

hier zijn een paar foto's.
onder andere van de dag dat we naar de rdw gingen, maar ook van afgelopen weken.
http://www.mijnalbum.nl/Album=Y7CLLV4M

ik ben benieuwd naar jullie reacties.

mvg Koen
jeuj!

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: honda ss50

Bericht door Monkeymadness »

ik zou een remklauw kopen met grotere remzuigers... zo benut je de schijfrem niet echt... :P

verder is die tank & auspuff wel leuk... 8-)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: honda ss50

Bericht door ciebie »

ha, die tank is zeker leuk! :D moet je zeker zo houden!

Haakie
4T-MSB regular
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:46

Re: honda ss50

Bericht door Haakie »

Lekker oldschool die tank man! tof.

Wat voor remklauw heb je daar trouwens?
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: honda ss50

Bericht door koen 50 »

is hydraulische remklauw van nemeco.
we hadden er een heleboel troep van een cb50 schijfrem bijgekregen, maar de helft was stuk en ik dacht dat ik er dan beter gelijk een hydraulische rem op kon zetten.
hij zit nog nie vast maar het zal vast wel goed remmen :P
jeuj!

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: honda ss50

Bericht door Jurrien »

Megacoole tank!
Monkeymadness schreef:ik zou een remklauw kopen met grotere remzuigers... zo benut je de schijfrem niet echt... :P
Nee, dit maakt niets uit. De hoeveelheid oppervlak remvoering-remschijfcontact heeft geen invloed op de remkracht. Dus dat mag 1 of 10 vierkante cm zijn, maakt niet uit, remt even hard.
Enige nadeel van een klein remoppervlak is dat hij eerder overhit zal raken en het remblokje natuurlijk eerder versleten zal zijn. Maar dat lijkt me in dit geval beiden geen vreselijk probleem.

Sterker nog, ik denk dat hij zelfs harder remt dan wanneer hij de hele schijf zou benutten. Omdat de klauw, zoals Eric aangeeft, in zijn geheel verder wegzit vanaf het centrum van het wiel en daarom een grotere remhefboomkracht heeft..
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: honda ss50

Bericht door Monkeymadness »

verklaar jij dan eens hoe het kan dat ik met mijn 4zuiger klauw sneller stop dan met m'n 2 zuiger klauw, 't is allebei brembo!
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: honda ss50

Bericht door Jurrien »

Pardon, je hebt gelijk, ik dacht alleen aan de grootte van de remblokjes. De grootte (en hoeveelheid in jouw geval) van de remzuiger maakt inderdaad wel verschil..
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: honda ss50

Bericht door nitelife »

tegekke tank idd! ik zou er een cee standaard onder hangen en een hoog stuur op schroeven :D
TWD for life!

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: honda ss50

Bericht door koen 50 »

die c standaard had ik er eerst ook onder, maar dat was toch niet zo handig, hij stond ook al tegen een muurtje toen we em ophaalden :lol:
en dat hoge stuur heb ik er ook vanaf gehaald, het gaat harder als je platter ligt he :wink:
jeuj!

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: honda ss50

Bericht door Jurrien »

Eric schreef:
Jurrien schreef:Pardon, je hebt gelijk, ik dacht alleen aan de grootte van de remblokjes. De grootte (en hoeveelheid in jouw geval) van de remzuiger maakt inderdaad wel verschil..

Gokje.. Meer kracht op de blokken of geef je ineens iedereen gewoon gelijk?
Inderdaad. Er zit een overbrengingsverhouding tussen de zuigeroppervlakte in de rempomp en de zuigeroppervlakte in de remklauw. Als je een van de twee aanpast verandert je overbrenging en moet je harder of zachter knijpen voor dezelfde remkracht. Een grotere (of meer) remklauwzuiger(s) zorgt ervoor dat je minder hard hoeft te knijpen voor dezelfde remkracht. Daarom remt Monkeymadness z'n brommer met 4 remzuigers beter.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: honda ss50

Bericht door Lejon »

Faddybike twin de beste , Whoohoo! Mooi brommer die tank is ook apart ;)
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Plaats reactie