Honda Motra verkocht, nu nieuwe aanwinsten te melden pg.11

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door Sammie »

stoterstangen90 schreef:Van harte gefeliciteerd.

'T wordt tijd dat ik mijn Motra ook eens keuringswaardig ga maken.
Ja stuur eens even een foto :lol: , moet je er veel aan doen? maw. wat versta jij onder keuringswaardig maken?

Heb vanmiddag die van Maurijn gezien, tenminste dat wil zeggen de delen :P die heeft nog wat werk te verrichten. Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik het hele traject tot en met het kenteken afgerond heb. Het lijkt er steeds meer op dat ons kleine kikkerlandje de meeste Motra's ter wereld gaat krijgen. Ik ken er nu dus al zo'n 3 hier op het forum en nog zo'n 5 van horen zeggen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door nielspbr »

Er rijdt in ieder geval ook nog een gele met een nice blok rond. (staat onder andere op de foto's van afgelopen hondadag)

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door niek is ik »

en een in omgeving ede...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door roow »

BENNEKOMP!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door butt head »

roow schreef:BENNEKOMP!
daar wil je gewoon weg niet wonen :mrgreen:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door niek is ik »

roow schreef:BENNEKOMP!

zou ook kunnen ja, een pot nat.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door arnold-d »

In bennekom woont er 1 met een motra. super orgineel, en op motorkenteken.
en ik heb erop mogen rijden, en wat rijd dat super lekker :)
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door chaly-dude »

arnold-d schreef:In bennekom woont er 1 met een motra. super orgineel, en op motorkenteken.
en ik heb erop mogen rijden, en wat rijd dat super lekker... als je net van je skyteam dax afstapt. :)

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door stoterstangen90 »

Sammie schreef:
stoterstangen90 schreef:Van harte gefeliciteerd.

'T wordt tijd dat ik mijn Motra ook eens keuringswaardig ga maken.
Ja stuur eens even een foto :lol: , moet je er veel aan doen? maw. wat versta jij onder keuringswaardig maken?

Heb vanmiddag die van Maurijn gezien, tenminste dat wil zeggen de delen :P die heeft nog wat werk te verrichten. Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik het hele traject tot en met het kenteken afgerond heb. Het lijkt er steeds meer op dat ons kleine kikkerlandje de meeste Motra's ter wereld gaat krijgen. Ik ken er nu dus al zo'n 3 hier op het forum en nog zo'n 5 van horen zeggen.

Ik moet wat aan de motor doen vooral. Heb wat keerringen van de uitgaande as nodig
Afbeelding

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1224
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door XL50deSeauje »

stoterstangen90 schreef:
Sammie schreef:
stoterstangen90 schreef:Van harte gefeliciteerd.

'T wordt tijd dat ik mijn Motra ook eens keuringswaardig ga maken.
Ja stuur eens even een foto :lol: , moet je er veel aan doen? maw. wat versta jij onder keuringswaardig maken?

Heb vanmiddag die van Maurijn gezien, tenminste dat wil zeggen de delen :P die heeft nog wat werk te verrichten. Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik het hele traject tot en met het kenteken afgerond heb. Het lijkt er steeds meer op dat ons kleine kikkerlandje de meeste Motra's ter wereld gaat krijgen. Ik ken er nu dus al zo'n 3 hier op het forum en nog zo'n 5 van horen zeggen.

Ik moet wat aan de motor doen vooral. Heb wat keerringen van de uitgaande as nodig
Gewoon te bestellen bij cms, ik heb de mijne ook vervangen
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door Sammie »

Ja CMS heeft best wel veel op het motorische gebied, maar ook remstangetjes,trilrubbers(achterbrug), wiellagers (iets duur, bij een technische groothandel voor de helft van de prijs....scheelt als je er 4 nodig hebt ;) ) en nog veel meer. Zelfs nieuwe knipperlichtglaasjes á 2,50 per stuk dus dat is echt niet duur.

WAARSCHUWING: voor diegene die nog wat gaan spuiten aan hun Motra: de zijpanelen verdragen geen rare oplosmiddelen! Zelfs een milde sinaasappelontvetter kan nog kwaad! Ze lossen op terwijl je er naar kijkt, ik weet niet wat voor materiaal het is maar ik spreek dus uit eigen ervaring (ik heb andere panelen uit Japan moeten laten komen doordat ik dit niet wist).


@Maurijn: tandwiel is op foto gezet en op tekening gezet, van de week gaan we naar iemand toe die een prijs voor die dingen kan opgeven. Het is de bedoeling dat ze exact nagemaakt worden inclusief de hardheid van de as zelf( de hardheid word nog gemeten). Adapter gaat gewoonweg niet werken omdat er geen tandwielen zijn die zo'n grote binnendiameter hebben van zichzelf. Het zou dus nooit zo kunnen worden dat je gewoon een standaard tandwiel kan kopen en die erop kan zetten wat mijn bedoeling was. Dus dat worden complete assen met tandwielen uit 1 stuk gefreesd,gedraaid en gestoken. Ik houd je op de hoogte.

Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door Sammie »

Ik heb even een vraagje, ik ben bezig om mijn voorvork inwendig te reviseren. Nieuwe keerringen en dat soort bende wat allemaal vervangen kan worden. Nu moet ik hem straks weer vullen natuurlijk, doe je dat van bovenaf of via de gaatjes die een beetje onderin zitten (+- 10 centimeter vanaf de vooras) . Kan me voorstellen dat die boutjes die onderin zitten een soort van niveau zijn van tot daar vullen tot het er uit loopt en dan zit de goede hoeveelheid erin. Heb ik dat goed of is er een andere manier?

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door toerieteller »

bij de meeste honda's is onder het aftappunt, en de olie gaat bovenin bij de stuurplaatbouten erin.
in een ss gaat 125cc, dus in een motra??
volgens tom kun je ze overvullen en dan heel voorzichtig met doeken boven de gaten op je stuurplaat, de overbodige olie eruit veren, maar dat is een beetje de gegarandeerde olievlekken overal manier. :mrgreen:
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door nitelife »

nee, wat je doet is de voorvork volledig naar beneden drukken en hem dan afdoppen met olie. dan zit je altijd goed. het is makkelijk als je met zijn 2je bent, de ene druk de vork naar beneden en de ander vult de poten bij. ik doe het zelf bijna altijd alleen, dus dan pak ik een spanband/touw en zet ik de voorvork op de laagste stand vast en vul ik hem bij.
TWD for life!

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Honda CT50Jc Motra

Bericht door toerieteller »

dat is helemaal netjes tom.......
geen oliebad voor de voortrein van je fiets(nu je blokje ook zo tom!! :mrgreen: ....)
maar zal nog lastig worden als ik de verhalen van maup hoor met 13 man geleiktijdig de motra berijden.
hoeveel man heb je dan nodig om de voorvork in te duwen??? :wink: :mrgreen:
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Plaats reactie