Pagina 10 van 12

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 12 mar 2010 20:26
door Sammie
nitelife schreef:nee, wat je doet is de voorvork volledig naar beneden drukken en hem dan afdoppen met olie. dan zit je altijd goed. het is makkelijk als je met zijn 2je bent, de ene druk de vork naar beneden en de ander vult de poten bij. ik doe het zelf bijna altijd alleen, dus dan pak ik een spanband/touw en zet ik de voorvork op de laagste stand vast en vul ik hem bij.
Even ter bevestiging dat ik het begrepen heb, olie vanaf boven erin, dan tot aan het randje vullen als de vork ingedrukt staat, doppie er weer op en klaar?

Thanks in ieder geval voor de supersnelle reacties :D

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 12 mar 2010 20:30
door nitelife
je hebt het goed begrepen.

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 12 mar 2010 20:55
door Sammie
Ik zal als alles gevuld is dan ook meteen de juiste hoeveelheid vermelden in cc's, misschien handig voor diegene die die ook eens moeten doen.
De voorvork van mij kon wel een beetje olie gebruiken, er kwam een zeer kleine hoeveelheid uit dus hij zal in die 28 jaar wel gelekt hebben ergens. Toen ik met restaureren begon heb ik er geen aandacht aan besteedt maar nu ik begonnen was met testritjes bleek dat ik een erg zwakke vering had, geloof dat ie eigenlijk alleen maar op de veren en lucht veerde en geen demping meer had van de overgebleven olie.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp gaat helemaal goed komen!

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 14 mar 2010 23:50
door August
Vorkbenen zijn identiek aan een cy, zal net zoveel in moeten. Kijk anders even op cy50.de
EDIT: gevonden: Teleskopgabel - Ölfüllmenge
105 bis 110 cm³ ((Achtung: auf keinen Fall mehr!!)

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 18 apr 2010 19:49
door Sammie
August schreef:Vorkbenen zijn identiek aan een cy, zal net zoveel in moeten. Kijk anders even op cy50.de
EDIT: gevonden: Teleskopgabel - Ölfüllmenge
105 bis 110 cm³ ((Achtung: auf keinen Fall mehr!!)
Ik heb iemand gesproken die een workshop manual heeft voor de Motra en die zei me dat er 60cc in moest, dat heb ik dus gedaan en hij veert/dempt nu weer zoals het hoort. Denk dat als ik er 105cc in gooi dat ik een hele stugge voorvork ga krijgen namelijk, nu voelt hij perfect aan.

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 18 apr 2010 22:39
door NIX
Flink volgooien met olie en dan zonder bovenste bouten een keer flink de stoeprand pakken. Klaar.

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 19 apr 2010 16:07
door Monkeymadness
tip, draag wel een pilotenbril/systeemhelm met bovenstaande manier :D

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 19 apr 2010 21:13
door Sammie
NIX schreef:Flink volgooien met olie en dan zonder bovenste bouten een keer flink de stoeprand pakken. Klaar.
Pomp jij je banden op met water om het lek te vinden?

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 19 apr 2010 22:13
door NIX
Hmm, dat ik dat niet zelf bedacht...

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 20 apr 2010 09:07
door Ronaldo
Ik stop race lucht in mijn banden ;-)
Veel minder weerstand e.d. én vooral merkbaar in mijn schokbrekers.


Een schokbreker kan je wel klakkeloos vullen met olie, maar er dient een bepaalde hoeveelheid lucht in de poten te zitten. Evenals de juiste dikte olie.

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 08 sep 2010 12:14
door Ronaldo
Update?! graag :-)

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 08 sep 2010 21:05
door Guuzz
Ronaldo schreef:Update?! graag :-)
Wat valt er te updaten dan? Hoe hij z'n voorvork met olie heeft gevuld?

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 09 sep 2010 07:29
door Ronaldo
nee, gewoon nieuwe plaatjes, hoe hij rijdt e.d.
Kan er namelijk ook 1 kopen :-) en extra info e.d. is altijd handig he.

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 09 sep 2010 07:54
door nielspbr
Je had Sammie op visé kunnen spreken ;)

Re: Honda CT50Jc Motra

Geplaatst: 09 sep 2010 10:13
door Ronaldo
nielspbr schreef:Je had Sammie op visé kunnen spreken ;)
Was ik helaas niet aanwezig :-(
Veel te druk met andere dingen, helaas.

Is het motorblok, qua ophangingspunten, hetzelfde als een normaal dax blok?
Kan d'r dan bijv. een daytona 150 onderhangen.