Pagina 1 van 10

'83 Honda C90 + '71 C50

Geplaatst: 26 jan 2011 23:04
door Netlus c50
Hoi ik ben Jelle, 21 jaar en in 2011 een omgebouwde c90 aangeschaft.
Omgebouwd, omdat er een 50cc NT Dax blok onder hangt en een brommerkenteken heeft.
In de 90's is hij ooit van ml03zl geweest. :arrow:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Grasse, Frankrijk en 90's Hondadag.

Zo kocht ik em in Bilthoven voor 250 euro:
Afbeelding
Precies genoeg roest eigenlijk.
Afbeelding
Op die plek uiteraard iets te veel.
Afbeelding
Short term solutions. Uiteindelijk komt er nieuw achter/binnenspatbord in.
Afbeelding
Na die eerste opknapbeurt zag ie er zo uit, en is een hele tijd zo gebleven.
Totdat ik met iemand achterop het achterspatbord compleet verneukte.
Afbeelding
Tankje er maar eens uitgehaald en maar besloten binnenkort te beginnen met het vervangen van de roestige delen.
Afbeelding
Afbeelding
Tussendoor het achterwiel nog aangepakt.
Afbeelding

En om de C90 ook echt iets meer C90 te laten lijken heb ik een C90 blok in 'ghetto' Zuid-Londen opgehaald.
Hier in Nederland vragen ze er iets te veel geld voor vind ik :P
Afbeelding
Afbeelding

Reactie is verplicht

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 27 jan 2011 08:42
door rikkieh
Ziet er goed uit, gewoon lekker ori houden!

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 27 jan 2011 10:13
door jeroenhonda
Leuk spul, zo'n puchje heb ik ook nog wel eens gehad :D

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 27 jan 2011 13:57
door loris
mtx ook vet hoor?

idd, mooi ori houden

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 28 jan 2011 20:23
door Willem-Jan-
Die roest er mooi op laten voor de ekte patina look. Deze C vraagt om minimaal 70cc + en een bler pijp voor de complete finish :)

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 29 jan 2011 00:29
door Netlus c50
Er komt wel een keer een herrie pijp op ja. Ik ga hier eens die rommel die rustyco heet op testen.

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 30 jan 2011 13:34
door rikkieh
Uiteraard een bler pijp. En 70 cc is wel voor het rijplezier het fijnst.

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 30 jan 2011 14:46
door Netlus c50
Ik heb al een puch maxi met 70cc en wil deze eigenlijk zoveel mogelijk ori houden. Maar zat wel te denken aan een zero rose pijp. Eerst maar is ontroesten en keuren.

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 30 jan 2011 19:40
door Bangbrosbode
70cc op een c50 rijdt echt ideaal, ik weet bijna zeker dat je dat uiteindelijk wel gaat doen :wink:

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 30 jan 2011 23:55
door chaly-dude
Ik vind stiekem die maxi best coowl :mrgreen:

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 31 jan 2011 11:40
door Netlus c50
@Bangbrosbode: Tja, ik zat eerst te denken aan een goedkoop 125cc blokje. Goed idee?
@chaly-dude: haha kijk maar uit straks heb je een warn :P
De fs1's worden hier ook niet echt gewaardeerd heb ik al gezien :mrgreen:

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 31 jan 2011 13:48
door nielspbr
Nix en fs1tom zijn anders (ook) fs1fan.

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 31 jan 2011 23:11
door NIX
Prima brommers, FS1's. Dat er soms wat bekrompen figuren lopen te schreeuwen, soit. Men vergeet ook graag de de FS1 model stond voor de SS K1. Heb zelf een zwart samenraapsel dat toen we 16 waren van een vriend was, een Beumer en een 378 met FS80 blokje eronder op motoplaat. En nog wat projecten.

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 01 feb 2011 17:42
door Netlus c50
Ik vind het idd ook wel mooie brommers. Mijn vader zei dat die dingen vroeger heel snel waren enzo, maar dat een puch met 2 versnellingen en een 15mm bing etc ze uiteindelijk wel inhaalden.

Re: Carribean blue C50

Geplaatst: 01 feb 2011 18:20
door KiP
hahaha jah een puch 2 hand 15mm en dan harder als een vlote fs1 :mrgreen: wil de eerst nog tegen komen die dat haalt met 50cc