'83 Honda C90 + '71 C50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8544
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: terborg gelderland

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door butt head » 11 jun 2014 16:18

Als het lager na het monteren gewoon blijft zitten en er niet telkens uit valt niets aan doen.
Als hij los in het carter licht dan zou ik hem vast lijmen.

Maar dat het lager waar jurrien het over heeft kapot loopt kan ik me ook wel voor stellen.
Met het vast draaien van je boutje druk je de lager kooi ovaal. En als je hem dan zwaar gaat belasten dan is hij snel kapot.
Dat gebeurt ook als je bij een wiel de bus tussen de lagers weg haalt en je wiel bout strak aan draait en vervolgens gaat rijden dan is je lager ook snel naar de kloten.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
Netlus c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125
Locatie: Veghel

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door Netlus c50 » 12 jun 2014 11:19

gerbrandicus schreef:Hoe is het met het blokje?
Slecht, ligt uit elkaar in een doos. Durf er niet echt een lager in te stoppen met het risico dat ie kapot draait na het vervangen van zoveel assen etc.
Wil binnenkort (lees: als ik geld overhoud na mijn vakantie) een ander blok kopen en dan het beste van de 2 nemen en daar een blok van maken.

Dit blok is in mijn ogen helaas toch iets te ver heen (beide assen onbruikbaar, lagers, cilinder, zuiger, ingevreten kleprand)
Vandaar lijkt mij het voordeliger/verstandiger een ander blok te nemen in een iets hogere prijs/kwaliteit klasse, waarbij een normale revisie voldoet.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Utrecht

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door gerbrandicus » 13 jun 2014 14:24

Dat kan ik me voorstellen.
Ach ja, dan kan deze naar Nix ;-)
Ik keur ALLE Honda's, ook offroad modellen en Japanse imports. Cilinderinhoud naar keuze (50cc of motor). Ook reparaties, revisies, restauraties. PB voor info.

Gebruikersavatar
Netlus c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125
Locatie: Veghel

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door Netlus c50 » 10 dec 2014 15:51

Et voila
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Was een gokje, via eBay gekocht.
Deze keer zijn de carters in ieder geval goed.

Gebruikersavatar
Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door Nicoscub » 10 dec 2014 21:46

Heb je hem al werkend gehad, gaat hij netjes door de versnellingen heen etc.?
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
Netlus c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125
Locatie: Veghel

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door Netlus c50 » 10 dec 2014 21:56

Nicoscub schreef:Heb je hem al werkend gehad, gaat hij netjes door de versnellingen heen etc.?
Versnellingen lijken allemaal prima, nog niet werkend gehad. Kwam zonder klepdoppen dus top-end er af gehaald.
Als dat allemaal schoon is ga ik em proberen :wink:

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17116
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door NIX » 10 dec 2014 23:11

Maak ook minimaal het centrifugaal- en gaasfilter schoon en maak de koppelingsplaten schoon. Als het mijn blokje was, zou ik er ook meteen nieuwe pennen voor de schakelvorken in stoppen.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Netlus c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125
Locatie: Veghel

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door Netlus c50 » 11 dec 2014 00:22

NIX schreef:Maak ook minimaal het centrifugaal- en gaasfilter schoon en maak de koppelingsplaten schoon. Als het mijn blokje was, zou ik er ook meteen nieuwe pennen voor de schakelvorken in stoppen.
Misschien niet zo'n gek idee nee, danku.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Utrecht

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door gerbrandicus » 11 dec 2014 01:08

Nee joh, middencarters dicht laten zitten. Waarom zou je je dat werk op de hals halen en kosten maken? Bij een 3-bak is dat meestal toch wel prima.
Het blok ziet eruit alsof er nooit aan gerommeld is, lijkt me een mooi blok. Hij heeft de bak volledig op kogellagers en de nokkenas ook. Nice!
Ik keur ALLE Honda's, ook offroad modellen en Japanse imports. Cilinderinhoud naar keuze (50cc of motor). Ook reparaties, revisies, restauraties. PB voor info.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 518
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door ReezYard » 12 dec 2014 12:13

NIX schreef:......... Als het mijn blokje was, zou ik er ook meteen nieuwe pennen voor de schakelvorken in stoppen.
Slechte ervaringen mee gehad? Of gewoon uit voorzorg!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17116
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door NIX » 12 dec 2014 14:17

Ze zijn altijd versleten. Zeker van C blokjes. Ik heb een versnelling er liever precies in zitten. SS bakken reageren erger op versleten pennen, maar versleten is versleten. Los daarvan maak je het blokje een keer open en zie je de rest ook even. Vaak zit in die C-blokken een berg bagger van heb ik jou daar omdat ze alleen maar afgebeuld zijn.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Netlus c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125
Locatie: Veghel

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door Netlus c50 » 12 dec 2014 19:32

Heb het koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt kut schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Laatst gewijzigd door Netlus c50 op 14 okt 2015 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door Nicoscub » 12 dec 2014 19:36

Netlus c50 schreef:Heb de koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt Opel schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Ik zou hem als hij toch op je werkbank ligt even uit elkaar halen, is minder moeite dan als.je hem er onder hangt en hij schakelt niet goed en je weet gelijk waar je aan toe bent.
Maar vooralsnog ben jij het die het doet dus.... :wink:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
Netlus c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125
Locatie: Veghel

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door Netlus c50 » 12 dec 2014 19:51

Nicoscub schreef:
Netlus c50 schreef:Heb de koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt Opel schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Ik zou hem als hij toch op je werkbank ligt even uit elkaar halen, is minder moeite dan als.je hem er onder hangt en hij schakelt niet goed en je weet gelijk waar je aan toe bent.
Maar vooralsnog ben jij het die het doet dus.... :wink:
Daar heb je zeker een punt, maar mezelf kennende zou ik het dan niet kunnen laten een volledige revisie te doen. Dus ik gok het erop.

Gebruikersavatar
Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Bericht door Nicoscub » 12 dec 2014 19:52

Netlus c50 schreef:
Nicoscub schreef:
Netlus c50 schreef:Heb de koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt Opel schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Ik zou hem als hij toch op je werkbank ligt even uit elkaar halen, is minder moeite dan als.je hem er onder hangt en hij schakelt niet goed en je weet gelijk waar je aan toe bent.
Maar vooralsnog ben jij het die het doet dus.... :wink:
Daar heb je zeker een punt, maar mezelf kennende zou ik het dan niet kunnen laten een volledige revisie te doen. Dus ik gok het erop.
Oké ben benieuwd.
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Plaats reactie