Pagina 8 van 10

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 11 jun 2014 16:18
door butt head
Als het lager na het monteren gewoon blijft zitten en er niet telkens uit valt niets aan doen.
Als hij los in het carter licht dan zou ik hem vast lijmen.

Maar dat het lager waar jurrien het over heeft kapot loopt kan ik me ook wel voor stellen.
Met het vast draaien van je boutje druk je de lager kooi ovaal. En als je hem dan zwaar gaat belasten dan is hij snel kapot.
Dat gebeurt ook als je bij een wiel de bus tussen de lagers weg haalt en je wiel bout strak aan draait en vervolgens gaat rijden dan is je lager ook snel naar de kloten.

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 12 jun 2014 11:19
door Netlus c50
gerbrandicus schreef:Hoe is het met het blokje?
Slecht, ligt uit elkaar in een doos. Durf er niet echt een lager in te stoppen met het risico dat ie kapot draait na het vervangen van zoveel assen etc.
Wil binnenkort (lees: als ik geld overhoud na mijn vakantie) een ander blok kopen en dan het beste van de 2 nemen en daar een blok van maken.

Dit blok is in mijn ogen helaas toch iets te ver heen (beide assen onbruikbaar, lagers, cilinder, zuiger, ingevreten kleprand)
Vandaar lijkt mij het voordeliger/verstandiger een ander blok te nemen in een iets hogere prijs/kwaliteit klasse, waarbij een normale revisie voldoet.

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 13 jun 2014 14:24
door gerbrandicus
Dat kan ik me voorstellen.
Ach ja, dan kan deze naar Nix ;-)

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 10 dec 2014 15:51
door Netlus c50
Et voila
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Was een gokje, via eBay gekocht.
Deze keer zijn de carters in ieder geval goed.

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 10 dec 2014 21:46
door Nicoscub
Heb je hem al werkend gehad, gaat hij netjes door de versnellingen heen etc.?

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 10 dec 2014 21:56
door Netlus c50
Nicoscub schreef:Heb je hem al werkend gehad, gaat hij netjes door de versnellingen heen etc.?
Versnellingen lijken allemaal prima, nog niet werkend gehad. Kwam zonder klepdoppen dus top-end er af gehaald.
Als dat allemaal schoon is ga ik em proberen :wink:

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 10 dec 2014 23:11
door NIX
Maak ook minimaal het centrifugaal- en gaasfilter schoon en maak de koppelingsplaten schoon. Als het mijn blokje was, zou ik er ook meteen nieuwe pennen voor de schakelvorken in stoppen.

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 11 dec 2014 00:22
door Netlus c50
NIX schreef:Maak ook minimaal het centrifugaal- en gaasfilter schoon en maak de koppelingsplaten schoon. Als het mijn blokje was, zou ik er ook meteen nieuwe pennen voor de schakelvorken in stoppen.
Misschien niet zo'n gek idee nee, danku.

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 11 dec 2014 01:08
door gerbrandicus
Nee joh, middencarters dicht laten zitten. Waarom zou je je dat werk op de hals halen en kosten maken? Bij een 3-bak is dat meestal toch wel prima.
Het blok ziet eruit alsof er nooit aan gerommeld is, lijkt me een mooi blok. Hij heeft de bak volledig op kogellagers en de nokkenas ook. Nice!

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 12 dec 2014 12:13
door ReezYard
NIX schreef:......... Als het mijn blokje was, zou ik er ook meteen nieuwe pennen voor de schakelvorken in stoppen.
Slechte ervaringen mee gehad? Of gewoon uit voorzorg!

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 12 dec 2014 14:17
door NIX
Ze zijn altijd versleten. Zeker van C blokjes. Ik heb een versnelling er liever precies in zitten. SS bakken reageren erger op versleten pennen, maar versleten is versleten. Los daarvan maak je het blokje een keer open en zie je de rest ook even. Vaak zit in die C-blokken een berg bagger van heb ik jou daar omdat ze alleen maar afgebeuld zijn.

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 12 dec 2014 19:32
door Netlus c50
Heb het koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt kut schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 12 dec 2014 19:36
door Nicoscub
Netlus c50 schreef:Heb de koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt Opel schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Ik zou hem als hij toch op je werkbank ligt even uit elkaar halen, is minder moeite dan als.je hem er onder hangt en hij schakelt niet goed en je weet gelijk waar je aan toe bent.
Maar vooralsnog ben jij het die het doet dus.... :wink:

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 12 dec 2014 19:51
door Netlus c50
Nicoscub schreef:
Netlus c50 schreef:Heb de koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt Opel schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Ik zou hem als hij toch op je werkbank ligt even uit elkaar halen, is minder moeite dan als.je hem er onder hangt en hij schakelt niet goed en je weet gelijk waar je aan toe bent.
Maar vooralsnog ben jij het die het doet dus.... :wink:
Daar heb je zeker een punt, maar mezelf kennende zou ik het dan niet kunnen laten een volledige revisie te doen. Dus ik gok het erop.

Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)

Geplaatst: 12 dec 2014 19:52
door Nicoscub
Netlus c50 schreef:
Nicoscub schreef:
Netlus c50 schreef:Heb de koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt Opel schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Ik zou hem als hij toch op je werkbank ligt even uit elkaar halen, is minder moeite dan als.je hem er onder hangt en hij schakelt niet goed en je weet gelijk waar je aan toe bent.
Maar vooralsnog ben jij het die het doet dus.... :wink:
Daar heb je zeker een punt, maar mezelf kennende zou ik het dan niet kunnen laten een volledige revisie te doen. Dus ik gok het erop.
Oké ben benieuwd.