Mijn C50+CD50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Dennoz schreef: 18 jul 2022 21:36 Ziet er niet onwijs gezond uit , sluiten je kleppen nog wel af ?
Dat moet ik nog nakijken ja. Laatst wel geprobeerd, maar was me even teveel gepriegel.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Welke tekeningen passen het beste bij bamiblokken?
Ik heb het volgende onderdeel...
Afbeelding
... en geen flauw idee meer waar die hoort.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door stoterstangen90 »

Die schuifmaat zou ik er niet inzetten.
Afbeelding

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Dennoz »

:lol: meebewegende slag-meter
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Oh ik heb zoveel onderdelen over, past nu makkelijk!
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Het ding moest dus onder de koppeling.
Ik kwam ook nog een dikke rubberen ring/bus tegen die dus blijkbaar tussen het kapje en de nokkenas moet.
Een boutgat in carter is wel een beetje lam helaas. Een bout maat groter halve centimeter inkorten zou wel moeten gaan.
Maar eerst maar zorgen dat de boel kan draaien en de kickstarter werkt.

Wel apart is eigenlijk dat heel veel wat "gelig" verkleurd is en dergelijke. Geen idee of dat temperatuur of vieze olie is geweest.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Duss.. Even ander blok eronder. Heb alleen steeds last dat het bij de benzinekraan lekt.
Aangezien het hendeltjeding niet als standaard onderdeel te krijgen is; Is de flexibiliteit van de rubberen schijf de hoofdreden voor de vloeistofdichtheid? Het gaat om een (C70) valstroom btw.

En vraagje mbt de gasnaald en -schuif.
De naald heeft het juiste nummer. Maar er zit een messing ring bij. Hoort dat? Zodat je de naald op een "halve groef" in kunt stellen of is dat niet zo kritisch?
En hoe zit het met gasschuiven? Past er enkel een in die werkt? Iirc was er sowieso een korte en lange,
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Ik heb nu dat boutje van die remhendel los.Afbeelding
Beter dan dit niet gelukt. De draad in het aludeel uiteraard ook niet geweldig, maar valt mee.
Ik had enkel de hendel en het boutje nodig voor de smalle gasrondsel. Opzich hoeft het weinig te houden lijkt me (is met name borging toch?), heb ook niet gemeten of er genoeg is voor M4, denk maar gewoon een las apparaat kopen, word ik wakker met een spik splinter nieuwe bout opgepoetst en wel.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door NIX »

Zaag gewoon het slechte draad van de bout af, vijl het uiteinde netjes zodat de draad weer werkt en haal een M5 tapje door het armatuur. Niets aan de had.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Armatuur bedoel je het alu deel van het stuur mee? Is een drupje lock-tite nog handig of blijft dat echt wel hangen (zijn tenslotte twee verschillende materialen, wat ook wel eens positief werkt).

Kleine vraag tussendoor aan de Hondagod, wat is de "officiële" maat van de schroefkoppen? PH3 en PH3 zijn het eigenlijk niet helemaal (is de juiste überhaupt (nog) wel te koop).
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door stoterstangen90 »

robertsp schreef: 06 mei 2023 12:52 Armatuur bedoel je het alu deel van het stuur mee? Is een drupje lock-tite nog handig of blijft dat echt wel hangen (zijn tenslotte twee verschillende materialen, wat ook wel eens positief werkt).

Kleine vraag tussendoor aan de Hondagod, wat is de "officiële" maat van de schroefkoppen? PH3 en PH3 zijn het eigenlijk niet helemaal (is de juiste überhaupt (nog) wel te koop).
Dat is een JIS standaard.
Afbeelding

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Thanks, even uitzoeken dan, ik vind het zonde om schroefkoppen onnodig te mutileren. Er is al genoeg daarvan op de wereld tenslotte.
Ik keek even bij PB (m' n favo spul is daarvan vanwege de verwisselbare kling), maar aanbod viel wat tegen. Kwam er wel een tegenn voor kleine doppen en voor 'torque' wat alletwee nog nog wel interessant kan zijn.

(Heb ook wel gelezen over torque bits, maar de meningen gemiddeld genomen gaven geen goed/positieve uitkomst.)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1334
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door ildert »

Ik heb die van Vessel gekocht, bevalt erg goed! Wereld van verschil met een philips of pozidrive.
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door nielspbr »

ildert schreef: 09 mei 2023 08:13 Ik heb die van Vessel gekocht, bevalt erg goed! Wereld van verschil met een philips of pozidrive.
Geen wonder, je schroefkoppen blijven heel en je kan kracht zetten. Voordeel van koppen met dezelfde vorm.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1334
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door ildert »

Idd! Was toch verbaasd hoeveel verschil het maakt.
grote klappen, snel thuis

Plaats reactie