SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
Ooit in een ver grijs verleden de boel wel eens op Hondaheaven gegooid maar nu toch ook eens hier.
Van alle reserveonderdelen (lees gecrasht frame, oude meuk en optisch leuke onderdelen) eens een creatie gemaakt tijdens mijn opleiding.
Na een welverdiende vakantie door Nederland (2300 Km) met een maat van mij was de testfase over en was het tijd voor het mooimaken.
Helaas kwam er een klein ongelukje tussen wat tot een total-loss van zowel auto als brommer leidde. Het prille begin, teken en rekenwerk was klaar nu bezig met de opbouw fase.
Veel geluk met de materiaalkeuze omdat een klap van 80km/u door een auto in de bak dezelfde bak mij flink heeft gered van allerlei engs. Bepakt en bezakt voor de trip, met achter het stoelje in de bak een krat vol creativiteit en fantasie Het strand op ging prima, eraf viel tegen... maar met hulp van 4 man en de 70cc 3-bak toch nog gelukt.
De autoradio is volledig droog en veilig weggestopt met kleine gel-accu in het leger kistje.
Speakers onder de stoel en een functionele antenne voor de overnachtingen in het bos. De politie wou ons graag op de foto zetten en met veel gelach wensten ze ons nog een goede vakantie
Momenteel ben ik bezig om een SS50Z K1-AR op te bouwen.
Het verzamelen van de benodigde onderdelen (5-bak blok in nieuwstaat, race-zadel etc.) schiet aardig op.
Tank en zadel liggen momenteel bij de spuiter, het is nog even wachten op wat kleine onderdelen en daarna met veel tijd en liefde de boel maar eens langzaam opbouwen.
Foto's van dit project volgen nog.
Van alle reserveonderdelen (lees gecrasht frame, oude meuk en optisch leuke onderdelen) eens een creatie gemaakt tijdens mijn opleiding.
Na een welverdiende vakantie door Nederland (2300 Km) met een maat van mij was de testfase over en was het tijd voor het mooimaken.
Helaas kwam er een klein ongelukje tussen wat tot een total-loss van zowel auto als brommer leidde. Het prille begin, teken en rekenwerk was klaar nu bezig met de opbouw fase.
Veel geluk met de materiaalkeuze omdat een klap van 80km/u door een auto in de bak dezelfde bak mij flink heeft gered van allerlei engs. Bepakt en bezakt voor de trip, met achter het stoelje in de bak een krat vol creativiteit en fantasie Het strand op ging prima, eraf viel tegen... maar met hulp van 4 man en de 70cc 3-bak toch nog gelukt.
De autoradio is volledig droog en veilig weggestopt met kleine gel-accu in het leger kistje.
Speakers onder de stoel en een functionele antenne voor de overnachtingen in het bos. De politie wou ons graag op de foto zetten en met veel gelach wensten ze ons nog een goede vakantie
Momenteel ben ik bezig om een SS50Z K1-AR op te bouwen.
Het verzamelen van de benodigde onderdelen (5-bak blok in nieuwstaat, race-zadel etc.) schiet aardig op.
Tank en zadel liggen momenteel bij de spuiter, het is nog even wachten op wat kleine onderdelen en daarna met veel tijd en liefde de boel maar eens langzaam opbouwen.
Foto's van dit project volgen nog.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
- Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
- Locatie: Baarn
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
Suuuper gaaf!
ziet er echt heel vet uit!
alleen de kleur.. maarja, dat is een kwestie van smaak
ziet er echt heel vet uit!
alleen de kleur.. maarja, dat is een kwestie van smaak
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 03 jan 2010 21:09
- Bezit: Honda CD50
Honda C50 - Locatie: Ommen
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
JEzuz wat ZIEK heb je daar geen bouwtekeningen van ofzo?
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
*Zoekt emoticon voor petje af*
Wow!
Wow!
Life is too short for lousy coffee.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
De tekeningen heb ik helaas niet meer.Blootkonijn schreef:JEzuz wat ZIEK heb je daar geen bouwtekeningen van ofzo?
Maar mocht je serieus willen gaan bouwen heb ik zat instructies voor je en kan ik wel wat dingen op papier zetten.
Was ook super leuk om op 2 wielen mee te rijden, kon het op een gegeven moment zo'n 400m volhouden je moest de mensen dan zien kijken.
Had er voor de extra stevigheid een CD achterbrug en wiel in zitten maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat we halverwege de vakantie het optisch leuke wiel moesten plunderen voor spaken...
Ook het (geveerde en afgeremde) zijspan wiel moest het tijdens de vakantie flink ontgelden en kreeg een nieuw bandje.
Als je goed kijkt zie je rond de bak allemaal kleine beugels zitten.
Ik had er ook een zeil voor gemaakt die hier overheen vastgezet kon worden.
Helaas veeeels te weinig foto's gemaakt omdat ik dacht hem nog optisch mooi te kunnen maken.
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
Mooie creatie. Helaas nooit in het echt gezien
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 19 nov 2011 12:47
- Bezit: HONDA SS50m (spijtig genoeg niet de 5-bak)
- Locatie: Kalmthout (dicht bij Antwerpen)
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
echt een vet ding man
mijn vader rijd ook met een zijspan, wel een originele Ural
mijn vader rijd ook met een zijspan, wel een originele Ural
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
Echt super vet gedaan! Leuk als je zoiets op je studie mag doen .
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 24 dec 2010 22:40
- Bezit: honda ss50 z
cb50j café racer - Locatie: Utrecht
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
wouw!
ik droomde als kind (voor sommige ben ik nog steeds kind) er al van om een zijspan op mn brommer te zetten.
het jammere is dat ik totaal niet kan lassen... over een jaartje ga ik waarschijnlijk industrieel design of werktuigbouwkunde hbo doen, misschien leer ik dan er mee om te gaan en kan ik daar er eentje bouwen!
ziet er in ieder geval heel vet uit!
ik droomde als kind (voor sommige ben ik nog steeds kind) er al van om een zijspan op mn brommer te zetten.
het jammere is dat ik totaal niet kan lassen... over een jaartje ga ik waarschijnlijk industrieel design of werktuigbouwkunde hbo doen, misschien leer ik dan er mee om te gaan en kan ik daar er eentje bouwen!
ziet er in ieder geval heel vet uit!
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
Koop een mig apparaat en je kunt lassen. Een aap kan lassen met een mig lasapparaat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 24 dec 2010 22:40
- Bezit: honda ss50 z
cb50j café racer - Locatie: Utrecht
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
NIX schreef:Koop een mig apparaat en je kunt lassen. Een aap kan lassen met een mig lasapparaat.
hahaha
ik heb wel mensen die me er bij kunnen helpen, maar om het stevig te maken moet je ook je brommer frame sterker maken en dingen er op lassen... en daar heb ik niet zo veel zin in. misschien een leuk project als ik wat ouder ben (meer geld heb).
wouter
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
Geld hoeft het niet echt te kosten, op materiaal na dan, verstevigen is wel een bult werk.
Het oude frame heb ik deels doormidden geslepen en van binnen compleet kaal gemaakt. Vervolgens heb ik van voor naar achter er een aantal kokerprofielen in gelast.
Ook heb ik net boven de blokbvestigingspunten er een stevige plaatstalen "L" in gezet en deze met kokerprofielen verbonden aan de andere verstevigingen.
Op de verstevigingen heb ik uiteindelijk de bevestigingspunten gemaakt door dwars door het frame een extra kokerprofiel hierop te lassen.
Mijn advies is: Gewoon doen!
Het oude frame heb ik deels doormidden geslepen en van binnen compleet kaal gemaakt. Vervolgens heb ik van voor naar achter er een aantal kokerprofielen in gelast.
Ook heb ik net boven de blokbvestigingspunten er een stevige plaatstalen "L" in gezet en deze met kokerprofielen verbonden aan de andere verstevigingen.
Op de verstevigingen heb ik uiteindelijk de bevestigingspunten gemaakt door dwars door het frame een extra kokerprofiel hierop te lassen.
Mijn advies is: Gewoon doen!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
Ondertussen ben ik al een tijdje (jaar of 3) bezig met het verzamelen van onderdelen om mijn K1-AR op orde te maken.
De (zeldzame) blokdelen die ontbraken of aan vervanging toe waren zijn ondertussen gevonden en vervangen. Nu is het de beurt aan al het kleine grut wat nog wel bestelbaar is. Omdat het project al een aardige tijd loopt had ik al wat dingen in elkaar gezet, maar deze foto's wil ik jullie niet onthouden. En ik ben inderdaad een ori neuker het moet of ori Honda ofwel Ori zelfgemaakt zijn...
Al het geleidingsmateriaal en rubber is uiteraard vernieuwd, anders haal ik de 95 km/h fabrieksopgaaf nooit.
Gereviseerde krukas met nieuwe lagers, drijfstang etc. 3e overmaats ori hogedrukzuiger met de cilinder daarop binnen tolerantie gehoond. En wat de 3e overmaat betreft alle beetjes helpen nietwaar?!
Het vinden van dit tandwiel voor de 5-bak heeft een aardige tijd gekost, maar uiteindelijk is het goed gekomen.
De (zeldzame) blokdelen die ontbraken of aan vervanging toe waren zijn ondertussen gevonden en vervangen. Nu is het de beurt aan al het kleine grut wat nog wel bestelbaar is. Omdat het project al een aardige tijd loopt had ik al wat dingen in elkaar gezet, maar deze foto's wil ik jullie niet onthouden. En ik ben inderdaad een ori neuker het moet of ori Honda ofwel Ori zelfgemaakt zijn...
Al het geleidingsmateriaal en rubber is uiteraard vernieuwd, anders haal ik de 95 km/h fabrieksopgaaf nooit.
Gereviseerde krukas met nieuwe lagers, drijfstang etc. 3e overmaats ori hogedrukzuiger met de cilinder daarop binnen tolerantie gehoond. En wat de 3e overmaat betreft alle beetjes helpen nietwaar?!
Het vinden van dit tandwiel voor de 5-bak heeft een aardige tijd gekost, maar uiteindelijk is het goed gekomen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 mei 2011 12:35
- Bezit: CD50, C50
XR80,XR80, XL600r, XR600r
XBR500
CR500
Kick 'n go
Amigo, Novio
Re: SS50Z K1-AR + SS50Z K3/Ural creatie
Die is über !