Honda DAX en honda ZB50 UPDATE ! (p11 !)
Geplaatst: 28 jan 2007 12:39
M'n ex CD toen nog niet helemaal af, en de PS50 van me pa...
CD is verkocht dus toen kwam er een:
HONDA DAX:
1 week voor 5 mei in Hattem gekocht, vlak voor dat ik op vakantie ging.
Hij was toen in veel beroerdere staat, geen contactslot dus ook geen bedrading, alles had speling en hij was/is lelijk
Alle spelingen heb ik er al uit. Dus de voorvork heb ik nieuwe bussen voor gedraaid de wiellagers enz vervangen.
Ook de banden zijn al vervangen, contactslot gekocht en aangesloten ook gelijk een beetje fatsoenlijke bedrading gemaakt. Lopen doet ie nu ook al goed. de brommer heb ik voor de rest tape vrij gemaakt(overal zaten draden getaped) Koplamp heb ik inmiddels ook al gepolijst, die was in de zelfde kleur als het frame. Alles heb ik dus tot nu toe werkend en functioneel gemaakt, zodat ie klaar is voor de keuring en dus een KENTEKEN !
Maar dat kenteken ging nog niet zomaar, ik had hem met GVA gekocht alleen toen bleek dat ik een bouwjaarverklaring nodig had voor de keuring. Die aangevraagd en toen bleek ie van 74 te zijn dus kan ie op moto kenteken maaar aagezien ik daarvoor veels te jong ben doe ik hem op brom
Nu nog die lelijke gianelli(ofzoiets) er af rammen, DX pijp er op en keuren maar.(ik hoop hem voor de honda dag op kenteken te hebben)
Plannen voor de toekomst:
eerst kenteken, dan...
4bak handkoppeling ss blokje er onder (zit nu origineel z50a blokje + carb onder)
Alles polijsten en laten blingen
nichte-roze spuiten(waarom ? omdat het kan 8) ofterwijl me pa zij bluf dat je hem nichte-roze maakt en ik zij is goed als jij de lak dokt en dat deed ie)
Buddy opknappen, bodem plaat is gecheurd en dekje is lelijk.
velghelftjes laten verchromen(of chrome/alluminium helftjes kopen)
andere uitlaat (iets bovenliggends)
rechte en nette stuurhelftjes
kortom een komplete restauratie/pimp beurt.