Opbouwen C50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
WietseC
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2011 10:11
Bezit: Honda C50

Opbouwen C50

Bericht door WietseC »

Beste allemaal,

Zo her en der heb ik al een keer een post geplaatst, maar ik heb nog nooit tot nu de moeite genomen om mijn eigen thread te beginnen. Allereerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben Wietse, wonend in Zwolle. Toen ik anderhalf jaar geleden 16 werd besloot ik een brommer aan te schaffen. Dat moest en zou een C50 worden vanwege het retro karakter en de kleurstelling en omdat daar de meeste jongens op rijden op school.

Afijn, zo heb ik in de buurt een nette C50 in de olijf/mosgroene NL kleuren gekocht. Had het liefst een blauwe gehad, maar dit kwam zo langs. Inmiddels de vriendin ook aan een honda brommer geholpen, en die tuft binnenkort rond op de oude Dax van Jelle als ze haar rijbewijs binnen heeft. We waren overigens samen op de tweede koek en appelsaprit op de dax, ging nog best snel!

Afgelopen december de hele plofpony uitelkaar gehaald om de roest uit het achterspatbord te halen. Bij toeval is er ook een nieuw achterkantje ingezet, omdat er toevallig ergens NOS originele achterspatbordjes tevoorschijn kwamen, prima! Wel met Engels achterlichtsteun, maar die was er zo vanaf.

Dat is inmiddels al weer een tijdje geleden, en het frame zit weer in de verf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Momenteel staat het er zo bij, met wat elektra onderdelen er al in, maar ik maak wel meer foto's als ik na het paasweekend weer wat verder heb gebouwd.

Groeten!

ozzie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 mar 2008 23:03
Bezit: 2 schattige C50-jes, metalic zwart, en nl turf groen
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Opbouwen C50

Bericht door ozzie »

Goed bezig ziet er goed uit ben benieuwd naar de verder opbouw
Foto's Gr. Ozzie
hoe harder ik rijd hoe korter ik vervuil

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Opbouwen C50

Bericht door Kippenverver »

Ziet er erg mooi uit meneer!
Ga heen en vereenvoudig u!

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 844
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Opbouwen C50

Bericht door Ronaldo »

Ziet er al veelbelovend uit, maar waarom groen als je graag een blauwe wilde hebben?

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Opbouwen C50

Bericht door Thomgun »

Zo zo! Ziet er puik uit!
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Online
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1807
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Opbouwen C50

Bericht door hypercub »

Strak Ceetje.
Waar heb je `m laten spuiten?
Life is too short for lousy coffee.

WietseC
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2011 10:11
Bezit: Honda C50

Re: Opbouwen C50

Bericht door WietseC »

Bedankt voor de leuke reacties!
Ronaldo schreef:Ziet er al veelbelovend uit, maar waarom groen als je graag een blauwe wilde hebben?
Ik kwam dus eerder een groene tegen dan een blauwe vervolgens deze Cee maar in de 'originele' kleur gelaten. Inmiddels vind ik de NL C met wit achterspatbord, ULO, trappers bijna niet meer te overtreffen! Misschien is een blauwe C iets voor de toekomst
Strak Ceetje.
Waar heb je `m laten spuiten?
Ik heb er wel over nagedacht om hem professioneel te laten spuiten, maar ik heb het uiteindelijk zelf gedaan, misschien lijkt het op de foto's strakker vanwege de flits of iets dergelijks. Als je echt van heel dichtbij kijkt, zitter er wel minder mooie puntjes. Dat artikel in het blad 'zelf je brommer spuiten' was wel handig.

Kon het niet laten om toch al weer wat onderdelen erop te zetten. Kapjes en knipperlichten er even voor de leuk opgezet.
Afbeelding
Afbeelding

Is het trouwens gebruikelijk dat de remkabel en de kilometertellerkabel door de holle buis gaan door het balhoofd? Het lijkt mij wel zo netjes, maar ik kan het met niet meer herinneren van het uitelkaar halen.

Groeten!

Online
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1807
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Opbouwen C50

Bericht door hypercub »

Heb je de verf na laten maken?
Lijkt me geen standaard kleur voor in een spuitbusje.
Life is too short for lousy coffee.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Opbouwen C50

Bericht door Kippenverver »

WietseC schreef:
Is het trouwens gebruikelijk dat de remkabel en de kilometertellerkabel door de holle buis gaan door het balhoofd? Het lijkt mij wel zo netjes, maar ik kan het met niet meer herinneren van het uitelkaar halen.

Groeten!
Klopt inderdaad.
Ga heen en vereenvoudig u!

WietseC
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2011 10:11
Bezit: Honda C50

Re: Opbouwen C50

Bericht door WietseC »

Ik heb de verf inderdaad na laten maken. Ral kleuren wijken te sterk af, dat werkt alleen als je de hele brommer (incl. kunstof gedeeltes) overspuit. Ik heb het laten doen bij Colorworks, zij claimen op hun website alle kleuren na te kunnen maken. Ik had de meneer daar een onderdeel gegeven, vervolgens mengt hij vanaf een bestaande kleur naar de kleur van het onderdeel toe. Het onderdeel moet wel netjes gespoten zijn geweest om een goede indruk van de verf te krijgen.

Ik blijf het jammer vinden dat Honda zelf niet een keer naar buiten komt met de 'oorspronkelijke verfcodes'.

Binnenkort weer meer foto's!

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Re: Opbouwen C50

Bericht door Spherius »

Kippenverver schreef:
WietseC schreef:
Is het trouwens gebruikelijk dat de remkabel en de kilometertellerkabel door de holle buis gaan door het balhoofd? Het lijkt mij wel zo netjes, maar ik kan het met niet meer herinneren van het uitelkaar halen.

Groeten!
Klopt inderdaad.
Officieel niet :)

https://www.hondavereniging.nl/index.php ... em&id=5594

Afbeelding

Als ik dit zo zie, begint het weer te kriebelen om mijn ceetje op te bouwen, maar eerst dingen aan de bus doen...
**Hona is Tjoei**

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Opbouwen C50

Bericht door Nicoscub »

Hallo Wietse je kan beide kabels gewoon door de buis laten lopen als je eerst de kabels er doorheen trekt en daarna je voorspatbord monteert, dat heb ik de laatste keer ook gedaan.
Je Cee ziet er mooi uit trouwens, ben benieuwd hoe hij er uitziet als hij klaarr!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Opbouwen C50

Bericht door Kippenverver »

Spherius schreef:
Kippenverver schreef:
WietseC schreef:
Is het trouwens gebruikelijk dat de remkabel en de kilometertellerkabel door de holle buis gaan door het balhoofd? Het lijkt mij wel zo netjes, maar ik kan het met niet meer herinneren van het uitelkaar halen.

Groeten!
Klopt inderdaad.
Officieel niet :)

https://www.hondavereniging.nl/index.php ... em&id=5594

Afbeelding

Als ik dit zo zie, begint het weer te kriebelen om mijn ceetje op te bouwen, maar eerst dingen aan de bus doen...
Ik lees het nu pas goed, alleen de tellerkabel gaat daarlangs inderdaad!
Ga heen en vereenvoudig u!

WietseC
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2011 10:11
Bezit: Honda C50

Re: Opbouwen C50

Bericht door WietseC »

Nou ButtHead, hierbij de beloofde foto's. Er zijn nog een paar dingen die moeten gebeuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verder ben ik niet zo te spreken over het zadeldekje dat er op zit. Ik heb me er eerder nooit zo aan geërgerd, het zat altijd ook wel comfortabel. Een strak zwarte met in het wit 'Honda' achterop, staat denk ik beter. Als iemand er nog zo een heeft liggen, dan houd ik mij aanbevolen.

Vragen en commentaar, altijd welkom.

Groeten!

Michel26
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 apr 2011 20:15

Re: Opbouwen C50

Bericht door Michel26 »

Dat ziet erg strak uit zeg :D

Plaats reactie