Pagina 15 van 18

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 29 mar 2014 08:45
door Jaime
butt head schreef:je gaat problemen krijgen met de koppakking.

je hebt te wienig vlees tussen het tapend rechts boven als je in de verbrandingskamer kijkt.
en om eerlijk te zijn heb ik mijn twijfels of de diameter van het inlaat kanaal in de buurt van de klep geleider ook 27mm is lijkt namelijk kleiner.
Dit is het enige wat we niet hebben bewerkt aan de kop, dit was al zo toen ik alles los haalde!
Ook zie ik de aftekingen nog van de vorige kop pakking en dit zou net gaan althans dat ga ik hopen :lol:
Zal straks eens de pakking erop leggen en eens kijken hoe of wat.
en zal is kijken op de bevore foto's kan vinden

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 29 mar 2014 11:36
door Ilja1974
Moet zeggen dat jouw tuner het inlaat en uitlaat kanaal wel iets netter had kunnen afwerken als ik jouw foto's zo zie.
Misschien maakt het voor de prestaties helemaal geen reet uit hoor maar nu ziet het er zo geharkt uit...
Toen ik bij mijn C90 kop alleen het inlaat kanaal aanpaste om een vloeiende overloop voor de grotere carb die ik er op wilde hebben,heb ik eerst het meeste materiaal weg gedremeld en toen zag het er ook een beetje zo uit.
Daarna heb ik zo'n buisje schuur papier wat bij de dremel zit gebruikt om de boel mooi strak en egaal te maken.
Misschien is het nog even een optie om het zelf zo af te werken voordat je het spul gaat monteren.
Ben wel heel benieuwd hoe het straks zal gaan lopen!
Groetjes

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 29 mar 2014 16:11
door Jaime
Dat met de kanalen is eigenlijk expres gedaan.
Hij had nogal wat ervaring in de Rally gebeuren en zij dat als je het zo doet het beter mengt, dus ja laat ik het maar proberen word het niks kan ik het altijd nog veranderen!

@ butthead ik heb even de koppakking erbij gepakt en deze komt exact over heen met de kop, ook met dat kleine oppervlakte!
even een foto gemaakt:

Afbeelding

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 29 mar 2014 16:41
door NIX
Ilja, voor de flow maakt het nauwelijks uit wat er met jouw kop gedaan is, die is nog steeds zo slecht als ie al was, eigenlijk, dat is vanaf de foto te zien. Voor de kop van Jaime geldt hetzelfde, er is wel van de onderkant van het kanaal verwijderd, maar de zijkanten zijn onveranders smal en bovenaan waar echt veel winst is te halen is helemaal niets gedaan. Van de onderkant moet je eigenlijk afblijven, dat verstoort de flow alleen maar onherstelbaar. Het mengsel moet bovenop de klep ploffen, dan ben je in de goede richting bezig.

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 29 mar 2014 20:23
door butt head
ik ben benieuwd of je koppakking het gaat overleven.

bij het bami blok dat onder de monkey zat zat ook zo'n overdreven opgeboorde cilinder. net een tikeltje minder extreem maar ik had op 50km 3 koppakkingen nodig.

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 29 mar 2014 21:15
door Eric
Met zo weinig vlees zou zelfs ik de momentsleutel pakken.

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 29 mar 2014 21:27
door CB-viguur
zou bij deze kop ook nog ff wat weghalen uit die verbrandingskamer rondom de kleppen, die liggen wel erg diep, komt geen gas langs zo.

beetje dit idee:
Afbeelding

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 06 apr 2014 16:58
door Jaime
CB-viguur schreef:zou bij deze kop ook nog ff wat weghalen uit die verbrandingskamer rondom de kleppen, die liggen wel erg diep, komt geen gas langs zo.

beetje dit idee:
Afbeelding
Bedankt voor je reactie, zeker iets om in me hoofd te houden.
Maar ik ga het eerst proberen zonder verdere aanpassingen, mocht het niet willen gaat de kop er weer af en ga ik het verwijderen!

Vandaag de laatste spulletjes besteld voor de dax oa ontluchting in OT dax luchtfilter style, achternaaf, takegawa kickstarter.

Hopelijk kan ik van de week weer verder met afbouwen(mocht ik de tijd krijgen :D )

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 14 apr 2014 20:48
door Jaime
zo vanavond eindelijk weer eens tijd voor de dax.
Ontluchting gemonteerd, elektra aangesloten, uitlaat en carb aangesloten.
hopelijk morgen de rest een beetje afbouwen dat we van de week kunnen starten!

foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 15 apr 2014 07:30
door fs1tom
Dik!

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 15 apr 2014 09:40
door nielspbr
Heb je voor 12"en achter 10"?

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 15 apr 2014 11:38
door Jaime
klopt helemaal niels, moet nog een andere brug in en het oude wiel er weer in :lol:

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 15 apr 2014 18:35
door ciebie
Een ruwe oppervlakte in je inlaatpoort is inderdaad gewenst, je wilt juist dat de lucht turbulent is om het benzine/lucht mengsel optimaal te houden. En CB-viguur bedoelt valve unshrouding toch? (is daar ook een Nederlands woord voor)

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 28 apr 2014 20:05
door Jaime
Vandaag weer een paar uurtjes er aan gesleuteld, en ja hoor hij loopt!
Bougie was al mooi koffie bruin :lol: :D

als het filmpje geüpload is post ik em. even

Re: Jaime's Dax

Geplaatst: 28 apr 2014 20:41
door Jaime