groene cruiser JC
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 10 okt 2011 14:39
- Bezit: skyteam skygo
daco sassy - Locatie: Zwijndrecht
groene cruiser JC
ik wilde tog even laten zien hoe ik er bij sta met mijn JC50Q5.
ik begon met een standaard model en heb ondertussen het een en ander vervangen:
-sassy voorvork
-sassy spatborden
-305MM shift-up vering
-70cc zoncheng plug&play set
-daxachterlicht
-fietstoeter
-ss50 pinkers (nog mee bezig)
zo begon ik ermee:
em zo staat hij er nu bij na veel lak- en vervangwerk:
ik ben nu bezig met het originele luchtfilter zwart te maken want die was botsautoblauw.
ik moet nog een beugel maken om de pinkers op de voorkant te monteren.
en uiteindelijk wil ik de uitlaat nog vervangen.
Als toekomstig groepsproject hebben ik en nog twee vrienden een chaly replica staan zoals sommige van jullie misschien al hebben gelezen. Maar het liefste zou ik nog een monkey of gorillaproject erbij hebben.
tips en meningen zijn altijd welkom.
ik begon met een standaard model en heb ondertussen het een en ander vervangen:
-sassy voorvork
-sassy spatborden
-305MM shift-up vering
-70cc zoncheng plug&play set
-daxachterlicht
-fietstoeter
-ss50 pinkers (nog mee bezig)
zo begon ik ermee:
em zo staat hij er nu bij na veel lak- en vervangwerk:
ik ben nu bezig met het originele luchtfilter zwart te maken want die was botsautoblauw.
ik moet nog een beugel maken om de pinkers op de voorkant te monteren.
en uiteindelijk wil ik de uitlaat nog vervangen.
Als toekomstig groepsproject hebben ik en nog twee vrienden een chaly replica staan zoals sommige van jullie misschien al hebben gelezen. Maar het liefste zou ik nog een monkey of gorillaproject erbij hebben.
tips en meningen zijn altijd welkom.
people don't kill people, people with beards kill people
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 10 okt 2011 14:39
- Bezit: skyteam skygo
daco sassy - Locatie: Zwijndrecht
Re: groene cruiser JC
zaterdag twee weken geleden een niet zo plezante ontmoeting gehad met een auto.
was onderweg naar daxmantb en daxmanmb om te gaan touren, kom ik aan op een rotonde.
ziet een automobilist me compleet over het hoofd. nog voor ik boe of bah kon zeggen lag ik dus op mijn plaat. gelukkig ben ik niet de schuldige en wordt alles voor mij betaald. Maar helaas ben ik dus wel mijn jc'tje een tijdje kwijt.
dit is het resultaat:
ik baal er behoorlijk van maar gelukkig kan ik mijn dax bij een garage laten fixxen.
en met een beetje geluk krijgen ze dan ook nog mijn teller aan de praat want voorheen deed die het ook niet (altijd de glimmende kant boven houden zoals mij werd verteld)
en er is nog goed nieuws, vorige week dinsdag hebben we een rollend frame opgehaald voor een vriendin bij ons in de groep, dus hebben we er nog een 4takter bij in de buurt. is weer eens wat anders dat alleen maar die zipjes hier.
nu heb ik echter nog één vraag: voor mijn verzekering moet ik de dagwaarde weten. En die kan ik nergens vinden.(het is jincheng van voor 1995)
is er iemand die me een ruwe schatting zou kunnen geven van de dagwaarde?
was onderweg naar daxmantb en daxmanmb om te gaan touren, kom ik aan op een rotonde.
ziet een automobilist me compleet over het hoofd. nog voor ik boe of bah kon zeggen lag ik dus op mijn plaat. gelukkig ben ik niet de schuldige en wordt alles voor mij betaald. Maar helaas ben ik dus wel mijn jc'tje een tijdje kwijt.
dit is het resultaat:
ik baal er behoorlijk van maar gelukkig kan ik mijn dax bij een garage laten fixxen.
en met een beetje geluk krijgen ze dan ook nog mijn teller aan de praat want voorheen deed die het ook niet (altijd de glimmende kant boven houden zoals mij werd verteld)
en er is nog goed nieuws, vorige week dinsdag hebben we een rollend frame opgehaald voor een vriendin bij ons in de groep, dus hebben we er nog een 4takter bij in de buurt. is weer eens wat anders dat alleen maar die zipjes hier.
nu heb ik echter nog één vraag: voor mijn verzekering moet ik de dagwaarde weten. En die kan ik nergens vinden.(het is jincheng van voor 1995)
is er iemand die me een ruwe schatting zou kunnen geven van de dagwaarde?
people don't kill people, people with beards kill people
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
- Bezit: CB50j
- Locatie: De Meern, Utrecht
Re: groene cruiser JC
Dagwaarde is anders dan de prijs waarvoor hij toentertijd verkocht werd. Ik heb na mijn ongeluk mijn brommer bij Loef laten taxeren, samen met een schade-expert van de andere verzekering. Qua dagwaarde was die van mij afgeschreven, maar door de klassieke waarde, ik heb een CB50, heb ik er nog een best prima bedrag voor terug gekregen!
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: groene cruiser JC
Ik zou er ook even mee naar en 4T toko gaan, voor de verzekering van de tegenpartij je een streek flikt en mogelijk als total loss ook nog je framenummer onbruikbaar wordt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: groene cruiser JC
Vóór 1995?? Ik denk dat je de dagwaarde niet hoog in moet schatten.
Voorvork krom
koplamp
teller
blok lijkt er ook een beetje vreemd onder te hangen(of is dit de foto?)
knipperlichten
etc
+herstel uren en je bent al een stuk over de dagwaarde heen.
Vergeet ook niet om kleding, eventueel letsel en eventuele andere zaken te declareren!
Voorvork krom
koplamp
teller
blok lijkt er ook een beetje vreemd onder te hangen(of is dit de foto?)
knipperlichten
etc
+herstel uren en je bent al een stuk over de dagwaarde heen.
Vergeet ook niet om kleding, eventueel letsel en eventuele andere zaken te declareren!
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 10 okt 2011 14:39
- Bezit: skyteam skygo
daco sassy - Locatie: Zwijndrecht
Re: groene cruiser JC
ik heb gekeken en de voorvork lijkt gewoon nog recht, en inderdaad het blok hangt er wat vreemd onder, ik kwam er een paar dagen geleden namelijk achter dat het frame bij een ophangpunt is gescheurd.Eric schreef:Vóór 1995?? Ik denk dat je de dagwaarde niet hoog in moet schatten.
Voorvork krom
koplamp
teller
blok lijkt er ook een beetje vreemd onder te hangen(of is dit de foto?)
knipperlichten
etc
+herstel uren en je bent al een stuk over de dagwaarde heen.
Vergeet ook niet om kleding, eventueel letsel en eventuele andere zaken te declareren!
people don't kill people, people with beards kill people
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 10 okt 2011 14:39
- Bezit: skyteam skygo
daco sassy - Locatie: Zwijndrecht
Re: groene cruiser JC
zo, de mensen van de verzekering zijn eindelijk langsgeweest.
een erg aardige man moet ik zeggen.
ik hoef niet te herkeuren en ik krijg 475 euro aan schadevergoeding.
(tis maar goed dat de man deze dingen niet kende) Nu kan ik dus eindelijk beginnen met schadeherstel.
ook heb ik in de tijd van wachten niet helemaal stilgezeten. Ik heb op een stille woensdag een ideetje uitgewerkt op
sketchup:
deze wil ik met de tijd ook gaan bouwen, voor de wielen wil ik twee dax voorvelgen en twee achterste
rempotten gaan gebruiken: dus als je die nog hebt liggen: laat het maar weten via PM.
een erg aardige man moet ik zeggen.
ik hoef niet te herkeuren en ik krijg 475 euro aan schadevergoeding.
(tis maar goed dat de man deze dingen niet kende) Nu kan ik dus eindelijk beginnen met schadeherstel.
ook heb ik in de tijd van wachten niet helemaal stilgezeten. Ik heb op een stille woensdag een ideetje uitgewerkt op
sketchup:
deze wil ik met de tijd ook gaan bouwen, voor de wielen wil ik twee dax voorvelgen en twee achterste
rempotten gaan gebruiken: dus als je die nog hebt liggen: laat het maar weten via PM.
people don't kill people, people with beards kill people
Re: groene cruiser JC
Ik zou de montage van kar naar voertuig ergens anders maken. Ergens boven ofzo.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 10 okt 2011 14:39
- Bezit: skyteam skygo
daco sassy - Locatie: Zwijndrecht
Re: groene cruiser JC
dan zit ik wel met het kenteken en spatbord dat waarschijnlijk in de weg gaat zitten.Eric schreef:Ik zou de montage van kar naar voertuig ergens anders maken. Ergens boven ofzo.
waarom eigenlijk boven en niet op de achterbrug?
people don't kill people, people with beards kill people
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
- Bezit: Veel roest op drie wielen
- Locatie: Amsterdam
Re: groene cruiser JC
Kan je niet makkelijker een bestaande fiets kar pakken en die aanpassen?
Ik dacht eerst ook, kan je niet beter hem onder het zadel vast maken?
Maar je achterbrug blijft het stabielste denk ik (qua op en neer bewegingen), dus op deze manier verminder je wel onnodig stuiteren.
Ik weet niet hoeveel gewicht je wilt gaan vervoeren, maar ik denk niet dat remmen nodig zijn.
Wat voor scharnier- bevestigingspunt wou je nemen?
Je kan een permanente beugel achterop je achterbrug maken met een soort trekhaak, dan kan je hem makkelijk los en vast maken.
Plus met een kogelgewricht kan je nog een beetje schuin door de bocht.
Ik dacht eerst ook, kan je niet beter hem onder het zadel vast maken?
Maar je achterbrug blijft het stabielste denk ik (qua op en neer bewegingen), dus op deze manier verminder je wel onnodig stuiteren.
Ik weet niet hoeveel gewicht je wilt gaan vervoeren, maar ik denk niet dat remmen nodig zijn.
Wat voor scharnier- bevestigingspunt wou je nemen?
Je kan een permanente beugel achterop je achterbrug maken met een soort trekhaak, dan kan je hem makkelijk los en vast maken.
Plus met een kogelgewricht kan je nog een beetje schuin door de bocht.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: groene cruiser JC
Hou er rekening mee dat als je een aanhangertje bouwt op twee wielen, je kans hebt dat ie omslaat?
**TOEVOEGING**
F = mv^2/r
Stel m = 20kg, r = 30m, spoorbreedte = 0,5m, hoogte zwaartepunt = 0,5m dan kun je die bocht nemen met
m*g*0,5*sb + mv^2/r * hz = sb * m * g
geeft
10*20*0,25 + 0,5*20v^2/30 = 0,5*20*10
v^2 = 50
v = 12,2 m/s
Een bochtstraal van 30 meter moet je dus niet harder nemen dan 44 km/h omdat dan de aslast van je linkerwieltje nul is.
**TOEVOEGING**
F = mv^2/r
Stel m = 20kg, r = 30m, spoorbreedte = 0,5m, hoogte zwaartepunt = 0,5m dan kun je die bocht nemen met
m*g*0,5*sb + mv^2/r * hz = sb * m * g
geeft
10*20*0,25 + 0,5*20v^2/30 = 0,5*20*10
v^2 = 50
v = 12,2 m/s
Een bochtstraal van 30 meter moet je dus niet harder nemen dan 44 km/h omdat dan de aslast van je linkerwieltje nul is.
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: groene cruiser JC
Kijk eens naar de aanhangers van Coert en Jurrien. 1 Wiel en een kruiskoppeling als verbinding. Omvallen kunnen ze niet en het ligt perfect op de weg.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: groene cruiser JC
Dat lijkt mij ook verstandiger. Die kruiskoppeling zorgt er denk ook voor dat je brommer altijd dezelfde hellingshoek heeft als je aanhanger?
Tweewielige aanhangers zijn in mijn idee voor fietsen, om je koter in te zetten OF je moet een hele brede spoorbreedte nemen, maar dat is niet wenselijk
Tweewielige aanhangers zijn in mijn idee voor fietsen, om je koter in te zetten OF je moet een hele brede spoorbreedte nemen, maar dat is niet wenselijk
Re: groene cruiser JC
Eenwielaanhanger 4 life! Mooi met 44 km/h door een bochtstraal van 30 meter! Rock en roll!
Als ik nog eens zo'n aanhanger zou maken, zou ik dit principe gebruiken in plaats van de cardanische koppeling / kruiskoppeling:
Met een cardanische koppeling komt er namelijk heel erg veel roterende kracht op die koppeling. Nou kan de koppeling zelf er wel tegen, maar de brommer niet. Mijn frame tordeerde gewoon mee met de aanhanger. En die was op zijn beurt behoorlijk aan het zwabberen.
Als ik nog eens zo'n aanhanger zou maken, zou ik dit principe gebruiken in plaats van de cardanische koppeling / kruiskoppeling:
Met een cardanische koppeling komt er namelijk heel erg veel roterende kracht op die koppeling. Nou kan de koppeling zelf er wel tegen, maar de brommer niet. Mijn frame tordeerde gewoon mee met de aanhanger. En die was op zijn beurt behoorlijk aan het zwabberen.