Mijn 74ér st70 Dax ,77ér St50G dax en CD50
Geplaatst: 19 okt 2012 18:50
Hoi
Ondertussen ben ik hier ook alweer een paar maandjes aktief nadat ik een ssje heb aangeschaft.
de reden van de aanschaf...
Ik heb al tijden een zwak voor viertakjes en als je dan ook nog eens een collega hebt die een Monkey heeft en je dan lekker wat op internet gaat kijken,ben je verkocht.
En dat nadat ik een klein half jaartje terug mijn laatste motor,een Heritage Softail heb verkocht.
Wel heel wat anders zo'n licht fietsje maar wel een hoop lol!
Aan de ss zat werk toen ik hem aanschafte maar er zat toch iets meer werk aan dan ik in de eerste instantie had verwacht.
Het motorblokje schakelde niet maar liep wel mooi.
Uiteindelijk dat het blokje open was bleek dat een kwestie van een los schroefje te zijn.
Maar dan ga je de lagers controleren etc en het kopje bleek ook olie langs de klepgeleiders te lekken.
Om een lang verhaal kort te maken water er aardig wat onderdelen die gewoon net even te ver versleten waren.
Het blokje is voorzien van een nieuwe krukas,nieuwe tandwielen voor 3/4e versnelling(set Rdesign),schakelpennetjes en alle lagers.
Het kopje is op een paar onderdelen na ook helemaal nieuw en de cilinder heeft een nieuwe zuiger gekregen.
Ondertussen heb ik het blokje ook voorzien van een Cdi onsteking en ben daar erg tevreden mee.
Het tankje zag er ook niet uit en deze heb ik opnieuw gespoten.
Het frame heef wel zijn gebruikers sporen maar van mij mag de hij er ook wel wat gebruikt uitzien.
Tevens heb ik nog al wat andere dingen vervangen zoals de draadboom,remschoenen,tandwiel rubbers,achterschokbrekers en nog wel wat dingen .
De voorvork heb ik ook nog op mijn to do list staan net als nog wat andere kleine dingen...
Deze gaat uit elkaar en dan ga ik alle slijtagedelen vervangen.
Dan is het technische gedeelte ondertussen wel weer in topconditie.
Zoals je ziet is mijn ss niet helemaal in originele staat maar dat vind ik geen probleem.
De fiets was het niet en ik wil de fiets straks zo hebben zoals ik hem mooi vind.
Als je een compleet originele fiets treft dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Al moet ik toegeven dat voor sommige originele onderdelen wel achterlijk hoge bedragen worden gevraagd.
Het nadeel van deze hobby is volgens mij,dat het bij de meeste niet bij een blijft.
Een Dax heb ik ondertussen ook op mijn verlanglijstje staan...
Ik ben er nog niet helemaal uit of het dan een motor of een brommer zal worden.
Het lijkt mij erg leuk om er een helemaal naar wens op te bouwen.
Als ik de diverse projecten zo zie...
Helemaal die lowriders al zijn die natuurlijk zo onpraktisch als de pest.
Groetjes Ilja
Ondertussen ben ik hier ook alweer een paar maandjes aktief nadat ik een ssje heb aangeschaft.
de reden van de aanschaf...
Ik heb al tijden een zwak voor viertakjes en als je dan ook nog eens een collega hebt die een Monkey heeft en je dan lekker wat op internet gaat kijken,ben je verkocht.
En dat nadat ik een klein half jaartje terug mijn laatste motor,een Heritage Softail heb verkocht.
Wel heel wat anders zo'n licht fietsje maar wel een hoop lol!
Aan de ss zat werk toen ik hem aanschafte maar er zat toch iets meer werk aan dan ik in de eerste instantie had verwacht.
Het motorblokje schakelde niet maar liep wel mooi.
Uiteindelijk dat het blokje open was bleek dat een kwestie van een los schroefje te zijn.
Maar dan ga je de lagers controleren etc en het kopje bleek ook olie langs de klepgeleiders te lekken.
Om een lang verhaal kort te maken water er aardig wat onderdelen die gewoon net even te ver versleten waren.
Het blokje is voorzien van een nieuwe krukas,nieuwe tandwielen voor 3/4e versnelling(set Rdesign),schakelpennetjes en alle lagers.
Het kopje is op een paar onderdelen na ook helemaal nieuw en de cilinder heeft een nieuwe zuiger gekregen.
Ondertussen heb ik het blokje ook voorzien van een Cdi onsteking en ben daar erg tevreden mee.
Het tankje zag er ook niet uit en deze heb ik opnieuw gespoten.
Het frame heef wel zijn gebruikers sporen maar van mij mag de hij er ook wel wat gebruikt uitzien.
Tevens heb ik nog al wat andere dingen vervangen zoals de draadboom,remschoenen,tandwiel rubbers,achterschokbrekers en nog wel wat dingen .
De voorvork heb ik ook nog op mijn to do list staan net als nog wat andere kleine dingen...
Deze gaat uit elkaar en dan ga ik alle slijtagedelen vervangen.
Dan is het technische gedeelte ondertussen wel weer in topconditie.
Zoals je ziet is mijn ss niet helemaal in originele staat maar dat vind ik geen probleem.
De fiets was het niet en ik wil de fiets straks zo hebben zoals ik hem mooi vind.
Als je een compleet originele fiets treft dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Al moet ik toegeven dat voor sommige originele onderdelen wel achterlijk hoge bedragen worden gevraagd.
Het nadeel van deze hobby is volgens mij,dat het bij de meeste niet bij een blijft.
Een Dax heb ik ondertussen ook op mijn verlanglijstje staan...
Ik ben er nog niet helemaal uit of het dan een motor of een brommer zal worden.
Het lijkt mij erg leuk om er een helemaal naar wens op te bouwen.
Als ik de diverse projecten zo zie...
Helemaal die lowriders al zijn die natuurlijk zo onpraktisch als de pest.
Groetjes Ilja