Pagina 15 van 20

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 24 dec 2014 15:12
door stoterstangen90
Apae heeft een goed adres voor uitdeuken zonder spuiten.
Die doet dus ook motortanks, waarvan de meeste uitdeukers zonder spuiten vinden dat ze dat niet kunnen.

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 24 dec 2014 15:27
door apae01
Nou moet ik zeggen dat het deukje in de CB tank ook wel heel mooi flauw was, en nergens echt scherp, en er heel gemakkelijk uitwipte.

Maar die man was wel een kunstenaar met uitdeuken, en hij hobby't zelf in brommertjes (Zundapps, dat dan weer wel). Een prima adres dus.

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 24 dec 2014 18:28
door MaiXiaM
apae01 schreef:Nou moet ik zeggen dat het deukje in de CB tank ook wel heel mooi flauw was, en nergens echt scherp, en er heel gemakkelijk uitwipte.

Maar die man was wel een kunstenaar met uitdeuken, en hij hobby't zelf in brommertjes (Zundapps, dat dan weer wel). Een prima adres dus.
Waar woont die man? Heb zelf ook nog wat deuken in mijn ss tankje zitten die ik er graag uit wil!

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 26 dec 2014 20:37
door apae01
Omgeving Gouda. Hij was present op een poets/deukjes dag van een autoclub, bij een garage in Bergambacht. Ik zou even moeten zoeken naar zijn exacte naam.

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 27 dec 2014 09:10
door john
ow graag

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 18 jul 2015 11:11
door john
Nieuw zadel en motorkenteken.


komt een cb200 achterbrug en naaf op, 19 inch achtervelg die er op zat komt er weer op, denk een verse mooie brede alu.
voorvelg moet ook blank worden. weet nog niet hoe. kan het er af poetsen maar dan gaat het alu oxideren denk.

Bovenste demper is mijn luchtfilter.
onderste is mijn echte demper.

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 09 aug 2015 13:56
door apae01
Ziet er een mooi idee uit, die twee dempers!

Ik heb nog eens gezocht naar de naam van die uitdeuker, maar je moet zelf even zoeken: het is de broer van Cor de Jong, Mercedesspecialist in Bergambacht. De uitdeuker woonde daar niet ver vandaan.

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 18 aug 2015 17:01
door john
dank u.

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 24 feb 2018 19:20
door john
WhatsApp Image 2018-02-24 at 19.15.33.jpeg
Ik ben op dit moment deze aan het opbouwen en kijken wat mist.

plan is hem op motorkenteken te zetten. en ik denk 85cc. Ik heb een blok en framenummer wat matcht dus dat vindt ik wel mooi., er zit nu 70cc op wat ik beloofd heb terug op te sturen naar de koper dus hij moet toch open, en ik wil de ori look zo veel mogelijk behouden. dus geen gedoe met bamiblokken en oliekoeler.


nog best een grote lijst met kleine dingetjes die missen of niet goed zijn.

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 24 feb 2018 20:08
door hotroddax
106cc scut

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 24 feb 2018 21:44
door nielspbr
Bedoel je 85cc langeslag(nt90)?

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 25 feb 2018 01:40
door john
nielspbr schreef: 24 feb 2018 21:44 Bedoel je 85cc langeslag(nt90)?
wilde gedachte om alleen een grotere pomp erin te knallen en een boring wat in deze carters past erop te zetten. niks geks.
hotroddax schreef: 24 feb 2018 20:08106cc scut
= oliekoeler dus nee.. daarbij zit je ook met de koppeling EN 6v. Het hoeft niet heel hard te gaan want ik heb de buffel daarvoor (waar ik mee door ga als mijn schuur af is)

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 25 feb 2018 09:06
door butt head
als je wil buffelen. c90 kruk c90 cilinder en c90 kop dan heb je een 85cc buffel blok. loopt niet heel erg hard wel veel power. past zo in je blok. een 52x52 setje is ook leuk maar dan lekker lui houden.
85cc korte slag wil veel meer toerenbeuken dat is mijn ervaring.

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 25 feb 2018 19:01
door nielspbr
Hoi John, je zegt wel 6V, maar volgens mij is het wel 6v met lange drijfstang, betekent dus dat je alle 12v topendspul erop kan plakken.

Wat zijn de eerste 2 cijfers van het bloknummer?

Re: john zijn brommers.

Geplaatst: 25 feb 2018 22:00
door gerbrandicus
Kan GB2 zijn, maar dat is nog geen GK4 hè. Ik trok pas ook een blok open waarbij de zuiger niet bovenin kwam. Bleek GB2 drijfstang te hebben, zat een GK4 52mm op.