Honda Dream

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: Honda Dream

Bericht door August »

Verloopt nauwelijks de klepspeling bij dit soort koppen. Dikke nokkenasketting zit erin ook, die verslijt je niet.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Ben lekker bezig geweest de laatste maanden.
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (91.8 KiB) 1567 keer bekeken
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Foto's
Bijlagen
6.jpg
6.jpg (26.24 KiB) 1566 keer bekeken
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Foto's
Bijlagen
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
14.jpg (40.54 KiB) 1566 keer bekeken
15.jpg

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Foto's
Bijlagen
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Foto's
Bijlagen
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Foto's
Bijlagen
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Vorige week heb ik hem voor het eerst weer gestart. 2x kicken en lopen, alleen nog niet zo mooi.
Standaard hoort er een 75 hoofdsproeier in, deze heb ik nu vergroot naar een 80. Toen ik hem kocht zat er een 84 in, dit was teveel van het goed.
Volgas test moet ik nog doen, eerst wachten op beter weer.

Nu loopt hij goed stationair met de luchtschroef een halve slag uit en de naald in de middelste positie.
Als ik nu snel het gas open trek valt hij uit.
Wat is wijs om als eerst te doen? Grotere stationair sproeier of de naald omhoog?
Met langzaam gas geven gaat het overigens wel goed.

Er zit nu de standaard stationair sproeier 38 in.

Groetjes,

Govert

https://www.facebook.com/photo.php?v=72 ... 9977967422

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: Honda Dream

Bericht door Kickstarter »

govertkroon1977 schreef:Vorige week heb ik hem voor het eerst weer gestart. 2x kicken en lopen, alleen nog niet zo mooi.
Standaard hoort er een 75 hoofdsproeier in, deze heb ik nu vergroot naar een 80. Toen ik hem kocht zat er een 84 in, dit was teveel van het goed.
Volgas test moet ik nog doen, eerst wachten op beter weer.

Nu loopt hij goed stationair met de luchtschroef een halve slag uit en de naald in de middelste positie.
Als ik nu snel het gas open trek valt hij uit.
Wat is wijs om als eerst te doen? Grotere stationair sproeier of de naald omhoog?
Met langzaam gas geven gaat het overigens wel goed.

Er zit nu de standaard stationair sproeier 38 in.

Groetjes,

Govert

https://www.facebook.com/photo.php?v=72 ... 9977967422
volgens mij heeft stationairsproeier er niets mee te maken, opentrekken en uitvallen dan verzuip je de motor volgens mij. of te weinig lucht dus een te grote sproeier zou ik zeggen, probeer stapsgewijs telkens eentje groter te gaan vanaf 75 dan in jouw geval, heb dat euveltje ook gehad met mn ss'je en is mooi in orde nu. gasnaald is voor halfgas ;-)
knappe dream btw. veel moois aan gedaan

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Het is echt het eerste stukje van de gashandel. Langzaam open geen probleem, ineens half tot 3/4 open is niet verzuipen of sputteren maar gewoon ineens uit door een benzine tekort.

Met de 75 sproeier hetzelfde probleem. Misschien moet de gasnaald omhoog?

De 84 hoofdsproeier die er in zat liep wel goed, maar bij vol gas sputterde hij af en toe.

Groetjes,

Govert

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: Honda Dream

Bericht door Kickstarter »

govertkroon1977 schreef:Het is echt het eerste stukje van de gashandel. Langzaam open geen probleem, ineens half tot 3/4 open is niet verzuipen of sputteren maar gewoon ineens uit door een benzine tekort.

Met de 75 sproeier hetzelfde probleem. Misschien moet de gasnaald omhoog?

De 84 hoofdsproeier die er in zat liep wel goed, maar bij vol gas sputterde hij af en toe.

Groetjes,

Govert
dat is wel plots een andere uitleg :) maar goed, ik denk nog steeds te grote sproeier, als het een te kleine was geweest zou ie mooi stationair draaien en bij volgas goed accelereren maar moeilijk terugvallen in toeren. en zeer warm lopen. met witte bougie als gevolg. zoals ik al zei : probeer vanaf 75 telkens stapje groter te gaan met de (hoofd) sproeier. en laat voorlopig de gasnaald in het midden staan. en stel je luchtschroef af zoals in de faq beschreven om te beginnen :wink:

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Ik heb met de 75 wel een stukje gereden, stationair met luchtschroef goed afgesteld.
Met plotseling gas geven hetzelfde probleem, uitvallen. Langzaam gas geven geen probleem.

Ik zal met de volgas test eerst eens op zoek gaan naar de goede hoofdsproeier.
Ik zal ook de stationair sproeier nog eens goed uitblazen.

In ieder geval vast bedankt voor de feedback.

Weet er misschien iemand een vlotterhoogte voor een Keihin PC09?

Groetjes,

Govert

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Honda Dream

Bericht door CB-viguur »

hoofdsproeier heeft niks te maken met oppakken onderin.
luchtstelschroef
eventueel gasnaald iets mee rommelen
eventueel stationair sproeier, maar dat zou vreemd zijn voor een ori dream met ori carb

govertkroon1977
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
Bezit: Honda Vision

Re: Honda Dream

Bericht door govertkroon1977 »

Heb net wat gegevens binnen gekregen voor de basis afstelling vanuit een frans onderhoudsboek.

Hoofdsproeier 75
Stationair sproeier 38
Luchtschroef 1 1/4 uit
Naald in stand 4
Vlotterhoogte 20mm

Om de vlotterhoogte te meten zal ik een brugje knippen met een uitsparing van 20mm. Die zet ik dan over de onderzijde van de carburateur, als het goed is sluit de naald als de vlotter er dan op ligt.

Naald in stand 4 neem ik aan dat dit van boven geteld is, dus vanuit de laagste naald positie.
Nu zit hij in het midden, groef 3.

Groetjes,

Govert

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Honda Dream

Bericht door Ilja1974 »

Hallo,
Leuk al die gegevens maar als je eerst even heel simpel bij de basis blijft dan heb je een hele hoop info die je plaatst helemaal niet nodig gehad.
Als je brom met de 84 sproeier wat wilde pruttelen bij volgas dan zet je gewoon je gasnaald een standje hoger(zit je naald lager dus minder brandstof)
Mocht de naald verstellen niet werken dan had je er waarschijnlijk al geweest als je een sproeier van 82 in had gezet.
Dan lekker een stuk gaan rijden en de puntjes op de i zetten met de gasnaald.
Voor een brom die bijna goed loopt is een stap van 84 naar 75 een veel te grote stap.
Zo'n stap maak je alleen als het ding echt waardeloos loopt.
Je bent wel lekker bezig met je brom geweest zeg!
Het ziet er weer als nieuw uit al had ik eerst de indruk dat je hem helemaal in de oorspronkelijke lak zou laten.
Groetjes

Plaats reactie