Honda Dream
Re: Honda Dream
Verloopt nauwelijks de klepspeling bij dit soort koppen. Dikke nokkenasketting zit erin ook, die verslijt je niet.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Ben lekker bezig geweest de laatste maanden.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Vorige week heb ik hem voor het eerst weer gestart. 2x kicken en lopen, alleen nog niet zo mooi.
Standaard hoort er een 75 hoofdsproeier in, deze heb ik nu vergroot naar een 80. Toen ik hem kocht zat er een 84 in, dit was teveel van het goed.
Volgas test moet ik nog doen, eerst wachten op beter weer.
Nu loopt hij goed stationair met de luchtschroef een halve slag uit en de naald in de middelste positie.
Als ik nu snel het gas open trek valt hij uit.
Wat is wijs om als eerst te doen? Grotere stationair sproeier of de naald omhoog?
Met langzaam gas geven gaat het overigens wel goed.
Er zit nu de standaard stationair sproeier 38 in.
Groetjes,
Govert
https://www.facebook.com/photo.php?v=72 ... 9977967422
Standaard hoort er een 75 hoofdsproeier in, deze heb ik nu vergroot naar een 80. Toen ik hem kocht zat er een 84 in, dit was teveel van het goed.
Volgas test moet ik nog doen, eerst wachten op beter weer.
Nu loopt hij goed stationair met de luchtschroef een halve slag uit en de naald in de middelste positie.
Als ik nu snel het gas open trek valt hij uit.
Wat is wijs om als eerst te doen? Grotere stationair sproeier of de naald omhoog?
Met langzaam gas geven gaat het overigens wel goed.
Er zit nu de standaard stationair sproeier 38 in.
Groetjes,
Govert
https://www.facebook.com/photo.php?v=72 ... 9977967422
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
- Bezit: gezond verstand
- Locatie: antwerpen
Re: Honda Dream
volgens mij heeft stationairsproeier er niets mee te maken, opentrekken en uitvallen dan verzuip je de motor volgens mij. of te weinig lucht dus een te grote sproeier zou ik zeggen, probeer stapsgewijs telkens eentje groter te gaan vanaf 75 dan in jouw geval, heb dat euveltje ook gehad met mn ss'je en is mooi in orde nu. gasnaald is voor halfgasgovertkroon1977 schreef:Vorige week heb ik hem voor het eerst weer gestart. 2x kicken en lopen, alleen nog niet zo mooi.
Standaard hoort er een 75 hoofdsproeier in, deze heb ik nu vergroot naar een 80. Toen ik hem kocht zat er een 84 in, dit was teveel van het goed.
Volgas test moet ik nog doen, eerst wachten op beter weer.
Nu loopt hij goed stationair met de luchtschroef een halve slag uit en de naald in de middelste positie.
Als ik nu snel het gas open trek valt hij uit.
Wat is wijs om als eerst te doen? Grotere stationair sproeier of de naald omhoog?
Met langzaam gas geven gaat het overigens wel goed.
Er zit nu de standaard stationair sproeier 38 in.
Groetjes,
Govert
https://www.facebook.com/photo.php?v=72 ... 9977967422
knappe dream btw. veel moois aan gedaan
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Het is echt het eerste stukje van de gashandel. Langzaam open geen probleem, ineens half tot 3/4 open is niet verzuipen of sputteren maar gewoon ineens uit door een benzine tekort.
Met de 75 sproeier hetzelfde probleem. Misschien moet de gasnaald omhoog?
De 84 hoofdsproeier die er in zat liep wel goed, maar bij vol gas sputterde hij af en toe.
Groetjes,
Govert
Met de 75 sproeier hetzelfde probleem. Misschien moet de gasnaald omhoog?
De 84 hoofdsproeier die er in zat liep wel goed, maar bij vol gas sputterde hij af en toe.
Groetjes,
Govert
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
- Bezit: gezond verstand
- Locatie: antwerpen
Re: Honda Dream
dat is wel plots een andere uitleg maar goed, ik denk nog steeds te grote sproeier, als het een te kleine was geweest zou ie mooi stationair draaien en bij volgas goed accelereren maar moeilijk terugvallen in toeren. en zeer warm lopen. met witte bougie als gevolg. zoals ik al zei : probeer vanaf 75 telkens stapje groter te gaan met de (hoofd) sproeier. en laat voorlopig de gasnaald in het midden staan. en stel je luchtschroef af zoals in de faq beschreven om te beginnengovertkroon1977 schreef:Het is echt het eerste stukje van de gashandel. Langzaam open geen probleem, ineens half tot 3/4 open is niet verzuipen of sputteren maar gewoon ineens uit door een benzine tekort.
Met de 75 sproeier hetzelfde probleem. Misschien moet de gasnaald omhoog?
De 84 hoofdsproeier die er in zat liep wel goed, maar bij vol gas sputterde hij af en toe.
Groetjes,
Govert
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Ik heb met de 75 wel een stukje gereden, stationair met luchtschroef goed afgesteld.
Met plotseling gas geven hetzelfde probleem, uitvallen. Langzaam gas geven geen probleem.
Ik zal met de volgas test eerst eens op zoek gaan naar de goede hoofdsproeier.
Ik zal ook de stationair sproeier nog eens goed uitblazen.
In ieder geval vast bedankt voor de feedback.
Weet er misschien iemand een vlotterhoogte voor een Keihin PC09?
Groetjes,
Govert
Met plotseling gas geven hetzelfde probleem, uitvallen. Langzaam gas geven geen probleem.
Ik zal met de volgas test eerst eens op zoek gaan naar de goede hoofdsproeier.
Ik zal ook de stationair sproeier nog eens goed uitblazen.
In ieder geval vast bedankt voor de feedback.
Weet er misschien iemand een vlotterhoogte voor een Keihin PC09?
Groetjes,
Govert
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Honda Dream
hoofdsproeier heeft niks te maken met oppakken onderin.
luchtstelschroef
eventueel gasnaald iets mee rommelen
eventueel stationair sproeier, maar dat zou vreemd zijn voor een ori dream met ori carb
luchtstelschroef
eventueel gasnaald iets mee rommelen
eventueel stationair sproeier, maar dat zou vreemd zijn voor een ori dream met ori carb
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Heb net wat gegevens binnen gekregen voor de basis afstelling vanuit een frans onderhoudsboek.
Hoofdsproeier 75
Stationair sproeier 38
Luchtschroef 1 1/4 uit
Naald in stand 4
Vlotterhoogte 20mm
Om de vlotterhoogte te meten zal ik een brugje knippen met een uitsparing van 20mm. Die zet ik dan over de onderzijde van de carburateur, als het goed is sluit de naald als de vlotter er dan op ligt.
Naald in stand 4 neem ik aan dat dit van boven geteld is, dus vanuit de laagste naald positie.
Nu zit hij in het midden, groef 3.
Groetjes,
Govert
Hoofdsproeier 75
Stationair sproeier 38
Luchtschroef 1 1/4 uit
Naald in stand 4
Vlotterhoogte 20mm
Om de vlotterhoogte te meten zal ik een brugje knippen met een uitsparing van 20mm. Die zet ik dan over de onderzijde van de carburateur, als het goed is sluit de naald als de vlotter er dan op ligt.
Naald in stand 4 neem ik aan dat dit van boven geteld is, dus vanuit de laagste naald positie.
Nu zit hij in het midden, groef 3.
Groetjes,
Govert
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: Honda Dream
Hallo,
Leuk al die gegevens maar als je eerst even heel simpel bij de basis blijft dan heb je een hele hoop info die je plaatst helemaal niet nodig gehad.
Als je brom met de 84 sproeier wat wilde pruttelen bij volgas dan zet je gewoon je gasnaald een standje hoger(zit je naald lager dus minder brandstof)
Mocht de naald verstellen niet werken dan had je er waarschijnlijk al geweest als je een sproeier van 82 in had gezet.
Dan lekker een stuk gaan rijden en de puntjes op de i zetten met de gasnaald.
Voor een brom die bijna goed loopt is een stap van 84 naar 75 een veel te grote stap.
Zo'n stap maak je alleen als het ding echt waardeloos loopt.
Je bent wel lekker bezig met je brom geweest zeg!
Het ziet er weer als nieuw uit al had ik eerst de indruk dat je hem helemaal in de oorspronkelijke lak zou laten.
Groetjes
Leuk al die gegevens maar als je eerst even heel simpel bij de basis blijft dan heb je een hele hoop info die je plaatst helemaal niet nodig gehad.
Als je brom met de 84 sproeier wat wilde pruttelen bij volgas dan zet je gewoon je gasnaald een standje hoger(zit je naald lager dus minder brandstof)
Mocht de naald verstellen niet werken dan had je er waarschijnlijk al geweest als je een sproeier van 82 in had gezet.
Dan lekker een stuk gaan rijden en de puntjes op de i zetten met de gasnaald.
Voor een brom die bijna goed loopt is een stap van 84 naar 75 een veel te grote stap.
Zo'n stap maak je alleen als het ding echt waardeloos loopt.
Je bent wel lekker bezig met je brom geweest zeg!
Het ziet er weer als nieuw uit al had ik eerst de indruk dat je hem helemaal in de oorspronkelijke lak zou laten.
Groetjes