Als dat ding pruttelt bij volgas is de sproeier gewoon niet goed, dan ga je niet lopen klooien met de gasnaald! De gasnaald is voor half gas afstelling..Ilja1974 schreef:Hallo,
Leuk al die gegevens maar als je eerst even heel simpel bij de basis blijft dan heb je een hele hoop info die je plaatst helemaal niet nodig gehad.
Als je brom met de 84 sproeier wat wilde pruttelen bij volgas dan zet je gewoon je gasnaald een standje hoger(zit je naald lager dus minder brandstof)
Mocht de naald verstellen niet werken dan had je er waarschijnlijk al geweest als je een sproeier van 82 in had gezet.
Dan lekker een stuk gaan rijden en de puntjes op de i zetten met de gasnaald.
Voor een brom die bijna goed loopt is een stap van 84 naar 75 een veel te grote stap.
Zo'n stap maak je alleen als het ding echt waardeloos loopt.
Je bent wel lekker bezig met je brom geweest zeg!
Het ziet er weer als nieuw uit al had ik eerst de indruk dat je hem helemaal in de oorspronkelijke lak zou laten.
Groetjes
Honda Dream
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Honda Dream
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
- Bezit: gezond verstand
- Locatie: antwerpen
Re: Honda Dream
iddciebie schreef:Als dat ding pruttelt bij volgas is de sproeier gewoon niet goed, dan ga je niet lopen klooien met de gasnaald! De gasnaald is voor half gas afstelling..Ilja1974 schreef:Hallo,
Leuk al die gegevens maar als je eerst even heel simpel bij de basis blijft dan heb je een hele hoop info die je plaatst helemaal niet nodig gehad.
Als je brom met de 84 sproeier wat wilde pruttelen bij volgas dan zet je gewoon je gasnaald een standje hoger(zit je naald lager dus minder brandstof)
Mocht de naald verstellen niet werken dan had je er waarschijnlijk al geweest als je een sproeier van 82 in had gezet.
Dan lekker een stuk gaan rijden en de puntjes op de i zetten met de gasnaald.
Voor een brom die bijna goed loopt is een stap van 84 naar 75 een veel te grote stap.
Zo'n stap maak je alleen als het ding echt waardeloos loopt.
Je bent wel lekker bezig met je brom geweest zeg!
Het ziet er weer als nieuw uit al had ik eerst de indruk dat je hem helemaal in de oorspronkelijke lak zou laten.
Groetjes
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: Honda Dream
Als jullie goed hebben gelezen dan lees je dat ie met die 84 sproeier af en toe pruttelde bij volgas.
Dat is wel een wezenlijk verschil met pruttelen/slecht lopen bij volgas.
Mijn eigen ervaring is dat je in de praktijk wel degelijk iets invloed hebt met je gasnaald op dat laatste beetje wat je net nodig kunt hebben.
In zo'n geval als dit kun je het gewoon even proberen en indien het niet naar wens is weer aanpassen.
Vond hier nog een leuk schema met de invloeden van de diverse delen van de carburateur.
De gasnaald verstelling heeft tot 3/4 gas invloed maar de vorm van de gasnaald tot volgas.
Als je je carburateur voor je houd en er door kijk met volgas dan zie je dat de gasnaald niet helemaal uit de sproeierbuis komt en dat kan in combinatie met de vorm van de gasnaald het gene verklaren wat ik aangaf.
Zo te zien ook met een afschuining op de schuif.
Helaas kon ik het plaatje niet compileren dus plaats ik maar even het linkje van de betreffende pagina.
viewtopic.php?f=9&t=25948&hilit=Station ... r&start=15
Groetjes
Dat is wel een wezenlijk verschil met pruttelen/slecht lopen bij volgas.
Mijn eigen ervaring is dat je in de praktijk wel degelijk iets invloed hebt met je gasnaald op dat laatste beetje wat je net nodig kunt hebben.
In zo'n geval als dit kun je het gewoon even proberen en indien het niet naar wens is weer aanpassen.
Vond hier nog een leuk schema met de invloeden van de diverse delen van de carburateur.
De gasnaald verstelling heeft tot 3/4 gas invloed maar de vorm van de gasnaald tot volgas.
Als je je carburateur voor je houd en er door kijk met volgas dan zie je dat de gasnaald niet helemaal uit de sproeierbuis komt en dat kan in combinatie met de vorm van de gasnaald het gene verklaren wat ik aangaf.
Zo te zien ook met een afschuining op de schuif.
Helaas kon ik het plaatje niet compileren dus plaats ik maar even het linkje van de betreffende pagina.
viewtopic.php?f=9&t=25948&hilit=Station ... r&start=15
Groetjes
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Zoals jullie konden zien is alles uit elkaar geweest en schoon gemaakt.
Ook de carburateur.
Sputteren bij vol gas met sproeier 84 deed hij vanaf dat ik hem kocht, die sproeier zat er in omdat hij op een onbegrensde cdi heeft gereden. Nu is hij weer normaal begrensd in versnelling 4 en 5.
Ik heb hem nu opnieuw afgesteld volgens een kopie uit de japanse manual.
Vlotterhoogte stond te laag, naald moest 1 clip rijker, luchtschroef 1 1/4 open en sproeier 75 moest er in.
1x kicken en lopen, na wat stellen op de stationair schroef loopt hij stabiel op 1800 toeren en valt niet meer weg. Goede basis om verder af te stellen.
de brommer is niet helemaal gespoten, alleen de kale delen opnieuw en een beetje uitgeneveld tegen kleurverschil.
koplamp is nieuw, kontje gespoten en de rest is allemaal originele lak.
alle nieuwe onderdelen zijn origineel honda, tot de sproeier aan toe.
Ook de carburateur.
Sputteren bij vol gas met sproeier 84 deed hij vanaf dat ik hem kocht, die sproeier zat er in omdat hij op een onbegrensde cdi heeft gereden. Nu is hij weer normaal begrensd in versnelling 4 en 5.
Ik heb hem nu opnieuw afgesteld volgens een kopie uit de japanse manual.
Vlotterhoogte stond te laag, naald moest 1 clip rijker, luchtschroef 1 1/4 open en sproeier 75 moest er in.
1x kicken en lopen, na wat stellen op de stationair schroef loopt hij stabiel op 1800 toeren en valt niet meer weg. Goede basis om verder af te stellen.
de brommer is niet helemaal gespoten, alleen de kale delen opnieuw en een beetje uitgeneveld tegen kleurverschil.
koplamp is nieuw, kontje gespoten en de rest is allemaal originele lak.
alle nieuwe onderdelen zijn origineel honda, tot de sproeier aan toe.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Vandaag nog even een rondje gedaan.
Starten ging goed, wegrijden ook. Geen choke nodig.
Als hij warm is begin hij wel weer weg te vallen bij gas snel open.
Rijdend heb ik niet geen last van, alleen als hij stil staat in vrij.
Dit weekend eerst maar eens een volgas test doen, dan heb ik in ieder geval de goede hoofdsproeier te pakken.
Vandaag is mijn linker spiegel binnen gekomen, rechts had ik al eerder binnen.
Ook is er een nieuw kleppendeksel pakking gekomen, bij die van mij waren de knoppen bij de nokkenas niet chroom. Bij de nieuwe wel. Dit weekend ook even monteren.
Groetjes,
Govert
Starten ging goed, wegrijden ook. Geen choke nodig.
Als hij warm is begin hij wel weer weg te vallen bij gas snel open.
Rijdend heb ik niet geen last van, alleen als hij stil staat in vrij.
Dit weekend eerst maar eens een volgas test doen, dan heb ik in ieder geval de goede hoofdsproeier te pakken.
Vandaag is mijn linker spiegel binnen gekomen, rechts had ik al eerder binnen.
Ook is er een nieuw kleppendeksel pakking gekomen, bij die van mij waren de knoppen bij de nokkenas niet chroom. Bij de nieuwe wel. Dit weekend ook even monteren.
Groetjes,
Govert
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Gisteren een volgas test gedaan, 1x sproeier 80 en 1x met sproeier 82.
Op de foto het resultaat van sproeier 82.
Hij lijkt me nog iets arm te lopen.
Graag jullie advies.
Op de foto het resultaat van sproeier 82.
Hij lijkt me nog iets arm te lopen.
Graag jullie advies.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 15 jun 2011 16:09
- Bezit: Honda st50g
- Locatie: Amsterdam
Re: Honda Dream
Hij lijkt mij wat aan de witte kant (te arm)
Nog vraag voor jou:
Is dit een nieuwe bougie en welke hittegraad?
en vraag voor overige forumleden:
Ik zie op de post van 02-2014 12:22 dat er een vervroegend vliegwiel op zit. Zou de keuze van cdi nog invloed kunnen hebben op het stotteren?
Tot slot nog wat links uit de faq:
carb afstellen:
viewtopic.php?f=54&t=51
bougie lezen:
viewtopic.php?f=54&t=1592
Nog vraag voor jou:
Is dit een nieuwe bougie en welke hittegraad?
en vraag voor overige forumleden:
Ik zie op de post van 02-2014 12:22 dat er een vervroegend vliegwiel op zit. Zou de keuze van cdi nog invloed kunnen hebben op het stotteren?
Tot slot nog wat links uit de faq:
carb afstellen:
viewtopic.php?f=54&t=51
bougie lezen:
viewtopic.php?f=54&t=1592
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Ik rij met een standaard vliegwiel zoals op de dream hoort en de fabrieks cdi.
Ik ben er via een Dream groep inmiddels wel achter dat de warmtegraad van de bougie te heet is en dat er nu een CR9 in moet. De verkleuring op de brug zit verkeerd.
Volgens de "base ring" loopt hij zelfs al iets te rijk. Ik keek altijd naar de brug voor de kleurbepaling.
Ik ga terug naar sproeier 80 en een andere koudere bougie. Kijken hoe het er dan uit ziet.
Ik ben er via een Dream groep inmiddels wel achter dat de warmtegraad van de bougie te heet is en dat er nu een CR9 in moet. De verkleuring op de brug zit verkeerd.
Volgens de "base ring" loopt hij zelfs al iets te rijk. Ik keek altijd naar de brug voor de kleurbepaling.
Ik ga terug naar sproeier 80 en een andere koudere bougie. Kijken hoe het er dan uit ziet.
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Honda Dream
Doe je nou een volgas test met een begrenzende ontsteking?
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Ik heb geen andere cdi die ontgrenst is. Ik zal het hier dus mee moeten doen. Overigens is in de derde versnelling de begrenzer er wel af.ml03zl schreef:Doe je nou een volgas test met een begrenzende ontsteking?
In 5 met windje tegen lukt het ook. Haal net de begrenzer niet.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 15 jul 2013 05:48
- Bezit: Honda Vision
Re: Honda Dream
Eerst gaat de Cr9 er in om de warmtegraad goed te krijgen.NIX schreef:Doe nou een ding tegelijk.
Die eerst testen en dan een nieuwe vol gas test.