Pagina 5 van 8

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 03 jul 2014 16:20
door Kaaskabouter
vandaag weer wat kleine dingetjes gedaan. Ik was bang dat het scharnierpunt van de achterbrug te ver naar achteren zou zijn uitgekomen maar dat valt best mee, bleek toen er veren onder zaten:

Afbeelding

Daarna het volgende probleem: het inlaatspruitstukje kwam niet uit. Ik heb al een keer eerder een heel spruitstuk gemaakt voor m'n Puch Maxi met hondablok:

Afbeelding

En aangezien dat best een werkje was geweest hoopte ik dat dit keer niet te hoeven doen. En inderdaad, er bleek een best wel simpele oplossing te zijn:

Afbeelding

En dan denk je: Dat sluit toch nooit mooi af???!??!?! Nou mooi wel dus, met dank aan een paar perfect passende plastic frutseltjes

Afbeelding

Toen ik dat gebeund had dacht ik: Dit Jincheng blok komt er uiteindelijk helemaal niet onder! (maar een hondablokje). Het gedoe is dus waarschijnlijk voor niks geweest maar ach. In elk geval gaat het Jincheng luchtfilterhuis hem niet worden

Afbeelding


En nu kan ik niet verder! Wie helpt mij aan onderdelen? Zie deze gevraagd thread:

viewtopic.php?f=6&t=28425

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 05 jul 2014 16:18
door butt head
is een ss50 bocht buikbaar?

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 09 jul 2014 18:10
door Kaaskabouter
Nou ik kon heel voordelig aan een hele SS50 pijp komen, dus nu is een bocht niet meer nodig. Ik moest hem wel grondig aanpassen want de flens en de rand waren natuurlijk weg. Die heb ik dus zelf maar gemaakt. Zo'n bocht op zich staat ook wel stoer:

Afbeelding

daarna een een stukje van 50 ertussen gelast om te zorgen dat de uitsparing in de demper precies over de schokbreker heen valt.

Afbeelding

en een beugeltje voor de ophanging:

Afbeelding

En dan is dit waar ik vandaag ben gebleven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wordt best een leuk ding.

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 10 jul 2014 10:49
door MrSinga
waarom gebruik je geen origineel spruitstuk van een Nice/Wave? die dingen hebben carbu origineel boven de klepdop zitten. Niets gepruts met bussen/langere bouten/...
lijkt me veiliger tegen valse lucht enz.

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 10 jul 2014 10:57
door mielmania
Ja leuk topic om te volgen, ga zo door!

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 10 jul 2014 11:10
door Kaaskabouter
@Mr Singa: Uiteindelijk komt dat er vast ook wel op hoor. Maar ik dacht: Dit kan ik even beunen dus waarom niet.

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 10 jul 2014 16:19
door gerbrandicus
Of van een TT/NT C, iets makkelijker te vinden ;-)

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 10 jul 2014 17:00
door Kaaskabouter
vandaag heb ik niet al te veel gedaan want bij de minste of geringste inspanning spoot het zweet uit m'n voorhoofd.. Wel even het achterlichtbeugeltje gerepareerd, zat wat laswerk aan, kleine dingetjes gemonteerd en een scharnierpunt gemaakt voor de voetrem:

Afbeelding

En een net hitteschildje voor de uitlaat gescoord en erop gemaakt.

Afbeelding

Morgen las ik dat voetremding erop en ik heb inmiddels een voorvorkje op het oog, dus binnenkort is het een brommer!

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 11 jul 2014 10:47
door marnix
Haha tering daar heb je voldoende werk aan zeg, blij dat ik hem niet gekocht heb destijds :mrgreen:

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 11 jul 2014 15:28
door Kaaskabouter
Zo goeiendag zeg dat wel. Echt ALLES wat op het oog redelijk leek blijkt uiteindelijk waardeloos te zijn, of op zijn minst laswerk te hebben. Zo ook vandaag de tank. Het montagepunt aan de achterkant is weg/kapot. Dat moet dus worden gerepareerd maar ik heb eerst een zadel nodig om te kijken of dat elkaar niet in de weg zit.

Afbeelding

In elk geval heb ik wel het scharnierpunt voor de achterrem kunnen fixen

Afbeelding

En dat gekke tosje van een paar bladzijdes terug is terug van de poedercoater en wordt langzaam een brommer

Afbeelding

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 12 jul 2014 09:54
door MrSinga
gerbrandicus schreef:Of van een TT/NT C, iets makkelijker te vinden ;-)
denk dat ik hier nog 1 of 2 van die nice dingen heb liggen... Die carbu'tjes waren wel ok

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 12 jul 2014 15:57
door hypercub
Zonder twijfel de gaafste Ps50 aller tijden!

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 15 okt 2014 10:18
door florisvan
mijn excuses voor de staat van de brommer, nu ik het zo terug zie was het inderdaad érg beun..
dit is voor mij ook wel een les, ik heb de neiging om bij projecten er de kantjes van af te lopen maar dit is uiteraard niet correct.

ik zie dat je goed op weg bent, het wordt vast een zeer mooie brommer !

nogmaals mijn excuses aan kaaskabouter en ook aan de rest van het forum voor het leveren van zulk slecht werk, ik zal proberen om het in het vervolg beter te doen.

gr,

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 15 okt 2014 20:25
door Kaaskabouter
Ajoh Floris, al beunende leert men! Je brommer reed en dat is al een hele prestatie. Je bent niemand een verontschuldiging verschuldigd. Heb je al een nieuw project?

Re: ps50k 1971, maar dan nét iets anders

Geplaatst: 21 okt 2014 18:18
door Kaaskabouter
Vandaag weer een klusje gedaan, namelijk tank- en zadelophanging gefixt. Tadaa:

Afbeelding

Nu het volgende: ik zat eraan te denken om gewoon een PS/PC vork te gebruiken, maar die is een beetje zwakjes. De diameter van de balhoofdpijp is 30. Is dat hetzelde als bij een SS/CD? Want dan gebruik ik liever zo'n vork. Heeft iemand er nog een?