Franse ss50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Franse ss50

Bericht door MaiXiaM »

Een weekje geleden mijn eerste brommer aangeschaft: een ss50z k1 uit Frankrijk.

Afbeelding

Gisteren eindelijk wat tijd gehad om er aan te werken en snel draaiende gekregen dus zo blij als een klein kind! :D
Na een zeer oppervlakkige wasbeurt zag hij er dan al wat meer zo uit:

Afbeelding

Bij het eerste ritje viel hij terug in toerental toen ik de gas volledig opendraaide, maar da's nog niet zo raar als je weet dat ik nog niets afgesteld heb en die brommer al minstens 5 jaar stilstond (en waarschijnlijk een pak langer). Iets later toen hij wat was opgewarmd reageerde hij wel juist bij volgas geven.

Er is nog wel heel wat werk aan om hem in orde te krijgen, maar dat vind ik helemaal niet erg.
Zal hier binnenkort nog wel wat meer foto's bijzetten zodat jullie mee kunnen zien hoe deze brom terug op de baan komt!

Gegroet, Maxim

da master of honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2007 21:43
Locatie: Apeldoorn

Re: Franse ss50

Bericht door da master of honda »

Respect voor deze klasieker
Honda Civic Vtec

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Franse ss50

Bericht door MaiXiaM »

Yes, terug een sleutel waarmee ik hem kan uitzetten en dus niet altijd moet laten stilvallen door te choken :lol:
Alle lichtjes branden en de claxon werkt nu ook momenteel

Ondertussen nog eens opgelijst wat er nog allemaal moet gedaan/gevonden worden:
-knipperlichten laten knipperen :D ->nieuw relais
-batterijcover
-één spaak
-één tankembleem
-grote koplampunit fixen (zit nu een kleine in geplakt met tape maar hoort niet echt zo)
-zadelovertrek
-steppenbalk
-spatlap
-ander koppelingsdeksel vinden waar de as van de trappers mee ondergaat
-alles eens degelijk proberen af te stellen, want 60 zou die toch vlot mogen halen denk ik?

en dan alles eens goed wassen, dat zal ook al een serieus verschil geven.

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Franse ss50

Bericht door MaiXiaM »

Eens tijd voor een update,

Ondertussen al vele kleine dingetjes gedaan maar spijtig genoeg nooit echt veel tijd om eraan door te werken. Wel ook nog wat vragen :)
-Eerst en vooral al de verlichting in orde gebracht. Is het logisch dat er bij high beam in de koplamp gewoon een ander lampje van ook 25W aangaat (dus geen verschil in lichtsterkte)? Ook geeft mijn achterlicht wel heel weinig licht vind ik, met die 5W voor gewoon licht en 21W voor het stoplicht (of moet dit omgekeerd?).
- eindelijk degelijke steppenbalk, rijdt al een pak aangenamer! :lol:
-tank ontroest, maar moet nog eens beter gebeuren
-tankembleempje gemonteerd
-koppeling afgesteld, kan terug in neutraal!
-spaakje gevonden, maar deze wilt er nog niet direct tussen
-ondertussen ook al eens mijn cilinder en dergelijke er moeten afhalen en zoeken zoeken zoeken, want borgmoertje om de kleppen te stellen was spoorloos (via olieterugvoer naar carter geschoven, maar uiteindelijk toch teruggevonden!)
-nieuwe imi seat cover is onderweg

Hier nog enkele foto's van wat kuiswerk en hoe hij er nu bij staat. Mijn excuses voor de mindere kwaliteit, ik heb geen fancy smartphone en was iets te lui om een degelijk fototoestel te zoeken!

Naftkraantje uitgekuist, reed ineens stukken beter!
Afbeelding


voor:
Afbeelding
na:
Afbeelding

uitlaatklep zag er niet al te best uit, en deze zweette ook wat als ik er wat remmenreiniger langs de uitlaatpoort inspoot. Inslijpen?
Afbeelding

Nieuwe koplampunit
Afbeelding

Hier maskeert de zon mooi de grote bluts in mijn tank :D
Afbeelding

Afbeelding

Als je nog zo'n batterij/frame cover hebt hoor ik het graag, dan kan ik dit lelijk ding vervangen.
Bestaat er trouwens een cover die ook over die uitstekende as (van de trappers) past?
Afbeelding

Glenn-N
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
Bezit: SS50, Dax
Locatie: BE

Re: Franse ss50

Bericht door Glenn-N »

Mooi! Hoe heb je die uitlaat terug zo proper gekregen?
Staalwol en Belgom?

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Franse ss50

Bericht door MaiXiaM »

Glenn-N schreef:Mooi! Hoe heb je die uitlaat terug zo proper gekregen?
Staalwol en Belgom?
nope, enkel een doekje met wat turtle wax metal en chrome polisch.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Franse ss50

Bericht door Eric »

Als de uitlaatklep wat lekt, deze even opnieuw inslijpen. Die kap voor de trappers bestaat en die noemen wij "trappereitje". Deze kap heeft namelijk de vorm van een ei, vandaar de naam. Ik heb er ooit een NOS bij Houtie vandaag gehaald. Misschien dat hij nog een mooi exemplaar heeft liggen. Let er wel op dat ze voor de ss in het zwart en in het grijs zijn!! Ook die van een c50 past en dan heb je de verkeerde kleur grijs te pakken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Franse ss50

Bericht door MaiXiaM »

Eric schreef:Als de uitlaatklep wat lekt, deze even opnieuw inslijpen. Die kap voor de trappers bestaat en die noemen wij "trappereitje". Deze kap heeft namelijk de vorm van een ei, vandaar de naam. Ik heb er ooit een NOS bij Houtie vandaag gehaald. Misschien dat hij nog een mooi exemplaar heeft liggen. Let er wel op dat ze voor de ss in het zwart en in het grijs zijn!! Ook die van een c50 past en dan heb je de verkeerde kleur grijs te pakken.
Dit gaat dan over die originele kunststof delen vermoed ik? Ik had liever iets aluminium gezien, maar denk niet dat ik dat zal vinden (later misschien eens zelf proberen te maken). En is dat Houtie van dit forum waar u het over heeft? Ben nogal een leek op dit vlak dus ken de vaste waarden nog niet helemaal :wink:

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Franse ss50

Bericht door NIX »

Houtie is een forumnaam en een eitje is van blik.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie