Monkey Z50A K3 Minitrail + ST70 Dax

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: Monkey Z50A K3 Minitrail + ST70 Dax

Bericht door DR Monkey »

Kleine update:

Inmiddels de nieuwe wielen in mijn Monkey gefrommeld, was nog wel even een klus om dat goed voor elkaar te krijgen.
Nieuwe afstands bussen en ringetjes gemaakt alles zit er nu echt 100% perfect in en ziet er nu netjes uit, en rijd ook heel stabiel en lekker. En was al een poos opzoek geweest naar de juiste 90 graden haakse ventielen van aluminium, en inmiddels gevonden.
Was echt een rot klus om de G-craft Steady banden op de velgen te krijgen, maar met een verfstripper, veel vet en geluk is het allemaal goed gelukt. Nu snel verder aan het blok, had daar nog een cilinder/afstel issue mee,en mijn vintage Keihin 22mm bijelkaar zien te krijgen aangezien ik nog wat kleine onderdelen daarvan mist, en ook de juiste vlotterbak mis helaas. Dus wordt vervolgd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door DR Monkey op 20 okt 2016 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Monkey Z50A K3 Minitrail + ST70 Dax

Bericht door stoterstangen90 »

Mooi dat het gewoon 8 inch is gebleven. Staat hem goed.
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2530
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Monkey Z50A K3 Minitrail + ST70 Dax

Bericht door MrSinga »

zwaaaaar jaloers op die velgen... altijd al de mooiste 8"ers gevonden. Enkel 2*4.00-8 hé... te breed vooraan om comfi te rijden vind ik (3.50-8 vond ik al sucky stuurgedrag)

mooie J1, altijd proper gevonden. Enkel nog een rekje zou hem wel goed doen vind ik

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: Monkey Z50A K3 Minitrail + ST70 Dax

Bericht door DR Monkey »

Dank u wel heren!!! @stoterstangen90, tja grotere inch maat help werk je alle verhoudingen zoek, en ziet er niet uit vind ik zelf.
Monkey is het mooiste op 8inch heb het alleen even gezocht in de breedte, en een mooi model velg ook.

To MRsinga, hoeft niet jaloers te zijn hoor ;) , het klopt het is 2x 8x4.00 geworden, andere maten bestaan niet in deze velg, en zeg het eerlijk ik was ook een beetje bang voor de rij eigenschappen. Aangezien ik zelf liever voor ook altijd een smaller voorwiel heb, maar ik weet niet wat er hier aan de hand is, dit rijd echt ontzettend goed tot zéér grote verbazing. Gewoon goed en stabiel, en inmiddels 275km mee gereden in berg gebied, en nog steeds helemaal tevreden.

Dank u wel, altijd leuk om te lezen!! Ik neem aan dat je een achter rekje bedoel?
Als dat zo is ja, en dat zou ik ook graag willen, maar aangezien het een Amerikaans frame is Z50-A K3, zitten hier niet de gaten voor in.
Dus een rekje zal niet gaan, of alles moet weer helemaal uiteen, gaten boren en paar dingetjes aanpassen, en wellicht het frame her spuiten. Wie weet in de toekomst???? zou best een rekje willen van achter. Het eerste wat nu gaat gebeuren van de winter is het nieuwe blok eronder.

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: Monkey Z50A K3 Minitrail + ST70 Dax

Bericht door DR Monkey »

Een van de laatste ritjes van dit jaar.
Dan lekker naar binnen, en even komende winter wat onderhouds dingetjes uitvoeren.
Afbeelding

Plaats reactie