nieuw leven voor een C50
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
- Bezit: ss50
c320s - Locatie: Utrecht
Re: nieuw leven voor een C50
Even een vraag, wat is je beroep? Metaal en hout liggen nogal uit elkaar, hoewel, voor een handige harry wellicht niet.
h2o op ss50
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
Re: nieuw leven voor een C50
Ik doe van alles wat, meubelmaker, lasser, draaier, schilder, motormonteur, loodgieter, kinder loopfietsjes maker (http://www.dunecraft.nl) e.d. , ik ben reeds in het bezit van een vernikkelset. Ik kan niet wachten tot ik de eerste onderdeeltjes gereed heb. Uiteraard zal ik een fototje plaatsen met het resultaat. Ondertussen zijn de meeste delen in de grondverf gezet klaar om zwart geschilderd te worden.
Dank voor de leuke reacties.
Dank voor de leuke reacties.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: nieuw leven voor een C50
leuke loopfietsen, zitten ook lekker dik in de lak zag ik.
maar een vincent rapide. vertel is.
er zijn hier ook zat jongens die dat spul ook heel mooi vinden.
maar een vincent rapide. vertel is.
er zijn hier ook zat jongens die dat spul ook heel mooi vinden.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: nieuw leven voor een C50
Het is altijd leuk om een motorrijwiel op te bouwen, of het nu een Vincent is die volledig origineel de weg op kan of (misschien wel leuker) een brommer opbouwen naar eigen inzicht. Het plezier van het resultaat zal niet veel voor elkaar onder doen. Reeds vannavond het blokje de C gedemonteerd, wat een ingenieus ontwerp.
Niets te veel aan onderdelen en na vele vele km's na de eerste revisie nog altijd zonder ernstige slijtsporen. Die meneer die dit ontworpen heeft verdiend een biertje .. of twee. Daar het vandaag toch zo'n rare dag was heb ik nog tijd gevonden om wat aan de uitlaatdemper te doen en ook heb ik vandaag kans gezien om de binnenkant van het houten spatbord van een epoxilaagje te voorzien.
Meest recent project is een XT 600 Yamaha uit 2000 of zoiets, van onder het kippegaas vandaan getrokken en met een zo laag mogenlijke inverstering weer wat van gemaakt. Hier en daar wat houten dingentjes. Er moet nog wel wat aan het zadel gebeuren.. later ofzo.
Niets te veel aan onderdelen en na vele vele km's na de eerste revisie nog altijd zonder ernstige slijtsporen. Die meneer die dit ontworpen heeft verdiend een biertje .. of twee. Daar het vandaag toch zo'n rare dag was heb ik nog tijd gevonden om wat aan de uitlaatdemper te doen en ook heb ik vandaag kans gezien om de binnenkant van het houten spatbord van een epoxilaagje te voorzien.
Meest recent project is een XT 600 Yamaha uit 2000 of zoiets, van onder het kippegaas vandaan getrokken en met een zo laag mogenlijke inverstering weer wat van gemaakt. Hier en daar wat houten dingentjes. Er moet nog wel wat aan het zadel gebeuren.. later ofzo.
Re: nieuw leven voor een C50
Even een update van mijn c50.
Ik heb het een en ander vernikkeld, geverfd en samengesteld, nieuwe spaken, velgen en naven grijs gespoten, blokje weer in orde gemaakt.
De uitlaat (komt links) is bijna klaar maar de vorm is goed. Het houten spatbord krijgt ook vorm maar daar heb ik even geen foto's van.
Ik moet nog iets met de tank vogelen..
Dat vernikkelen is geinig om te doen maar het vereist wel veel voorbereiding van de te vernikkelen onderdelen maar het resultaat is weer eens wat anders dan kwasten of spuiten. Oude bouten en moeren worden weer als nieuw. aanrader!
Ik hou je op de hoogte van mijn vorderingen tijdens het Whikey drinken.
Ik heb het een en ander vernikkeld, geverfd en samengesteld, nieuwe spaken, velgen en naven grijs gespoten, blokje weer in orde gemaakt.
De uitlaat (komt links) is bijna klaar maar de vorm is goed. Het houten spatbord krijgt ook vorm maar daar heb ik even geen foto's van.
Ik moet nog iets met de tank vogelen..
Dat vernikkelen is geinig om te doen maar het vereist wel veel voorbereiding van de te vernikkelen onderdelen maar het resultaat is weer eens wat anders dan kwasten of spuiten. Oude bouten en moeren worden weer als nieuw. aanrader!
Ik hou je op de hoogte van mijn vorderingen tijdens het Whikey drinken.
Re: nieuw leven voor een C50
Ik heb een begin gemaakt met de tank, even een 'before and after' plaatje.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: nieuw leven voor een C50
Hoe krijg je zo'n prachtig patina in het " after" plaatje?
In the beginning there was nothing, which exploded.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: nieuw leven voor een C50
Omdat de laatste geuploade foto altijd vooraan staat... (eigen constatering)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 24 jan 2015 02:02
- Bezit: Honda C70 C
Honda CB50 J
Honda SS50 Z
Honda Z50 J
Re: nieuw leven voor een C50
Ik zeg, goed bezig!
Re: nieuw leven voor een C50
Ik had even een wikipedia momentje ..."patina".
Om de verf van de tank af te halen gebruik ik een nylon schijf.
'M3 scotch brite' schijf b.v. (http://www.schuurmaterialen-shop.nl/3m- ... sc-dr.html ), ik vind het altijd zo'n gedoe om met verfafbijt aan de gang te gaan. Vaak werkt het nauwelijks, vandaar. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een enigsins versleten schijf, die zijn niet zo scherp en maken dus minder diepe krassen in het ijzer. Daarna plamuren-schuren (123X) en spuiten naargelang je voorkeur.
Ik denk zelf dat ik de tank slechts met Owatrol (http://www.verfwebwinkel.nl/owatrol-olie.html) zal bedekken en hier en daar een lijntje bladgoud of zoiets zal aanbrengen.
Het houten voorspatbord is reeds in de maak, morgen weer lekker pielen.. uitlaatdemper steuntjes en achterstandaard lassen ofzo.
Om de verf van de tank af te halen gebruik ik een nylon schijf.
'M3 scotch brite' schijf b.v. (http://www.schuurmaterialen-shop.nl/3m- ... sc-dr.html ), ik vind het altijd zo'n gedoe om met verfafbijt aan de gang te gaan. Vaak werkt het nauwelijks, vandaar. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een enigsins versleten schijf, die zijn niet zo scherp en maken dus minder diepe krassen in het ijzer. Daarna plamuren-schuren (123X) en spuiten naargelang je voorkeur.
Ik denk zelf dat ik de tank slechts met Owatrol (http://www.verfwebwinkel.nl/owatrol-olie.html) zal bedekken en hier en daar een lijntje bladgoud of zoiets zal aanbrengen.
Het houten voorspatbord is reeds in de maak, morgen weer lekker pielen.. uitlaatdemper steuntjes en achterstandaard lassen ofzo.