Chaly laag

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Chaly laag

Bericht door Jurrien »

Hallo,

Ben bezig met de chaly, vind het wel leuk om er wat van te delen.

Tot nu toe gedaan: voorvork inkorten, langere achterbrug van een cb50 er in, Beugels gemaakt om het achterspatbord wat naar achteren te laten komen, hardtailstruts er op en de uitlaat opgehangen. Uitlaat is een takegawa bomber voor c50. Komt lekker langwerpig uit en dat vind ik wel mooi staan met het geheel wat wat langer is door die lange brug. De uitlaat kostte nog wat zoekwerk, dit is een van de weinige luxe uitlaten die niet zo'n enorme knik onder het blok maakt (en dus niet geschikt is voor zo laag bij de grond). Het zadeltje gaat weer een houten plank worden. Blok c90, want alles origineel Honda.

Ik weet alleen nog niet hoe ik het carburateurvak van het frame af ga dichten. Een origineel kapje er over vind ik mooier dan open laten, maar met deze carburateur gaat dat niet. Ook moet ik nog een mooi luchtfilter hebben. Als iemand suggesties heeft voor beide problemen..
Bijlagen
IMG_2557.jpg
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Chaly laag

Bericht door NIX »

Kijk eens bij motorzaagvlindercarbs.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Chaly laag

Bericht door Nicoscub »

Misschien een chaly carb... :P
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Chaly laag

Bericht door Jurrien »

Nee, het blijft wel deze carburateur
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Chaly laag

Bericht door apae01 »

Mooi gevormd kapje maken van matten: polyester of koolstof afhankelijk van de stijl die wilt.
Of een stuk boomstam uitgutsen, kan ook.
In the beginning there was nothing, which exploded.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Chaly laag

Bericht door chaly-dude »

Altijd dat eeuwige carburateurkapje! Eigenlijk als je een chaly goed wilt laten rijden, en zeker met motorplaat, ben je genoodzaakt dat ding eraf te halen. Nog nooit heb er ergens een sjieke oplossing gezien.

Ik zeg: wen er gewoon aan zoals ie er nu uitziet.

Wat ga je doen met 't zadel? Muismatjes of comfort?

Gebruikersavatar
ho_chi_man_ho_chi_man
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 feb 2007 16:26
Bezit: Honda CL50 benly,
Honda NTV650 revere

Re: Chaly laag

Bericht door ho_chi_man_ho_chi_man »

Verder zou je zelf een spruitstuk kunnen maken, waarbij de carb. naar voren wijst, heb ik vroeger ook gedaan. Met twee flenzen en een flexibel stuk er tussen. Is wel heel krap kwa ruimte, maar het is mogelijk.
Ook ken ik mensen die er een valstroom op zetten zonder filter, maar ik kan me voorstellen dat je dat ook niet optimaal vindt.

edit: en misschien een heel lang spruitstuk zodat de carb. op de plek van het originele luchtfilter komt?
Bij een s65 is het spruitstuk ook vrij lang en dat werkt ook prima. Ik kan me wel voorstellen dat je gas dan wat minder snel gaat reageren, omdat het mengsel een langere weg moet afleggen.
Groeten Eric

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Chaly laag

Bericht door Jurrien »

Haha, van hout maken is wel een tof idee!

Dat spruitstuk naar voren ook wel. Ik ga eens goed kijken wat er nou past. Ik heb al eens staan puzzelen met een ss50- en c90-spruitstuk maar dat past allebei niet.

Valstroom zou ik ook wel leuk vinden, is weer wat aparts.. Maar hij heeft motorplaat dus het moet wel een beetje meekomen, daarom zou ik dan minimaal een c70-valstroom willen (die is groter toch?) en zie daar maar weer aan te komen. Het lange spruitstuk en de carburateur wegwerken vind ik ook een hele goede optie! Ik ga er eens over nadenken.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Chaly laag

Bericht door nielspbr »

Pbr spruit? Is wel hoog.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Chaly laag

Bericht door René »

Mooi om te zien dat mijn oude Chaly nog leeft. Van al m'n oude fietsen is dit de enige waarvan ik nog weet waar die gebleven is.

Ik heb ook ooit een valstroom op mn C90 blok gehad. Op mijn gele chaly nog. Past wel. Reed wel zonder filter. Dat was een imitatie 17mm (geloof ik), maar het liep niet hard genoeg naar mijn mening.

Wat betreft het kapje. Kun je er niet eentje laten 3d printen? Dat zou wel gaaf zijn. Moet tegenwoordig wel mogelijk zijn.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Chaly laag

Bericht door Brommert »

En is een of andere valstroom van een auto ofzo een optie? Maar misschien zijn die dan weer veel te groot, en moeilijk pas te maken. Ik zit maar gewoon even mee te denken.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Chaly laag

Bericht door nielspbr »

Volgens mij had butthead het een tijdje geleden over een valstroom van een fiat 500.

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: Chaly laag

Bericht door bernhard »

Afbeelding

Afbeelding

Fiat 500: Weber 26 mm

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Chaly laag

Bericht door Jurrien »

Nou, dat is wel interessant! Heb je dat mooi aan het lopen gekregen?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: Chaly laag

Bericht door bernhard »

Het is een overkill op 70cc. Daarnaast is de boel nog niet gevlakt en er zit een 112 sproeier in. Maar het loopt wel. Ben van plan het te gaan afstellen op 120cc.

Plaats reactie