Telefonica aapje
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Telefonica aapje
Hai
na wat geknoei met het kitaco blok besloten toch maar het zoncheng blok er onder te zetten
dit, zodat ik rustig het blok even kan openen en nalopen
project fotos staan Hiiieerrrr
en de eerste foto Groot formaat
laat maar horen wat je er van vind
ciao!
oh, onderdelen lijstje, dat hoort er bij natuurlijk .. ..
jincheng singa frame
honda k3 tankje & k3 zijkapje allebei in telefonica style gespoten
daytona zadel met zelfgebouwde zadelplaat/achterlicht ophang unit
aangepaste singa voorvork (hoger, iets lagere veer voorspanning, iets meer ingaande demping)
10inch aluminium velgen (2,75 voor 3,5 achter)
2x 3,5inch brede 10inch dia Duro's
+10 achterbrug
280mm veren (instelbare voorspanning en ingaande demping) met risers
CNC gefreesde alu dubbel zuiger voorklauw met Goodridge opmaat stalen remleiding, gevoed door een 14mm rempomp
spider backstep setje
Zoncheng 124cc blok
krukas koppeling, 54x54, grote kleppen, bla bla zo'n standaard ding
enige wijziging ; vvv ontsteking er af, normale er op
Mikuni VM26 carburateur met kitaco spruitstuk
Takegawa 3rijen koeler met mesh guard setje
Takegawa oud model Bomber-tornado uitlaat
en voor de rest een Hoop detail materiaal omdat ik dat mooi vind
(takegawa halogeen koplamp, 120km.h teller, Veel geanodiseerde boutjes, alu rood achtertandwiel van MRD, Iris silver RX ketting etc etc)
na wat geknoei met het kitaco blok besloten toch maar het zoncheng blok er onder te zetten
dit, zodat ik rustig het blok even kan openen en nalopen
project fotos staan Hiiieerrrr
en de eerste foto Groot formaat
laat maar horen wat je er van vind
ciao!
oh, onderdelen lijstje, dat hoort er bij natuurlijk .. ..
jincheng singa frame
honda k3 tankje & k3 zijkapje allebei in telefonica style gespoten
daytona zadel met zelfgebouwde zadelplaat/achterlicht ophang unit
aangepaste singa voorvork (hoger, iets lagere veer voorspanning, iets meer ingaande demping)
10inch aluminium velgen (2,75 voor 3,5 achter)
2x 3,5inch brede 10inch dia Duro's
+10 achterbrug
280mm veren (instelbare voorspanning en ingaande demping) met risers
CNC gefreesde alu dubbel zuiger voorklauw met Goodridge opmaat stalen remleiding, gevoed door een 14mm rempomp
spider backstep setje
Zoncheng 124cc blok
krukas koppeling, 54x54, grote kleppen, bla bla zo'n standaard ding
enige wijziging ; vvv ontsteking er af, normale er op
Mikuni VM26 carburateur met kitaco spruitstuk
Takegawa 3rijen koeler met mesh guard setje
Takegawa oud model Bomber-tornado uitlaat
en voor de rest een Hoop detail materiaal omdat ik dat mooi vind
(takegawa halogeen koplamp, 120km.h teller, Veel geanodiseerde boutjes, alu rood achtertandwiel van MRD, Iris silver RX ketting etc etc)
Ik vond hem vorig jaar eerlijk gezegd mooier. Met 8 inch en kortere achterbrug (was toen +4/6?).
Zo te zien heb je nu precies dezelfde spruitstukoplossing als ik heb met mijn peanut tankje + VM26. Past bij jou net of ook net niet?
Uitlaat is uniek, komt nog via monkeybike UK, mij en nog iemand vandaan. Ik heb hem alleen op 50 cc gehoord, hoe is ie op dit blok?
Groeten en zie je misschien wel op Bobby!
Zo te zien heb je nu precies dezelfde spruitstukoplossing als ik heb met mijn peanut tankje + VM26. Past bij jou net of ook net niet?
Uitlaat is uniek, komt nog via monkeybike UK, mij en nog iemand vandaan. Ik heb hem alleen op 50 cc gehoord, hoe is ie op dit blok?
Groeten en zie je misschien wel op Bobby!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
niet bijzonder, wel leuk geluid maar geen verassingSBloke schreef:mooi ding maar vooral, MOOI uitlaatje! Hoe klinkt dat?
en tja, met een kelk komt er enorm veel geluid van uit de carburateur dus de uitlaat is hooguit een extratje vergeleken met het holle gedreun uit de carb ..
8inch setup was ook mijn favoriet, maar ben naar 10inch gegaan omdat ik 8inch een beetje te kort vond komen, en rijden gaat bij mij voor
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
okee, ehm ;Bernard schreef:maar ben toch altijd benieuwd hoeveel zoiets kost.. het leek/lijkt me ook altijd nog wel wat maar heb niet zo'n erg goed zich op de kosten.. geef es een ruwe schattig?..
ooit een singa gekocht voor 500,- bijna 2jaar geleden
zadel heeft me 75,- gekost
tankje was 50,- en heeft voor ongeveer 150,- extra werk
velgen 100,-
remhendel 75,- remleiding 75,- (opmaat laten maken) remklauw 60,-
motorblok zoncheng 124 200,- (kitaco blok bijelkaar - ongeveer 1000,-)
mikuni carburateur set met spruitstuk etc 225,-
uitlaat ooit gekocht bij een chaly (marktwaarde? 200,- zoiets)
oliekoeler set 175,-
takegawa halogeen clear koplamp 75,-
backstep kit 150,-
brug 70,-
banden 65,-
achterveren kompleet 125,-
dan nog 50,- lak materialen
25,- sticker sets (incl gele striping tape)
25,- gekleurde boutjes etc
en tel er maar direct 250,- bij voor alle dingen die ik snel vergeten ben, denk aan ngk-bougie kabel, zijkapjes, gashendel, ketting, kitaco remschoenen achter, km teller, achtertandwiel etc etc etc
ongeveer 3000 - 3500 denk ik?
is wel veel geld direct, maar als je bedenkt dat ik het door de tijd heen bij elkaar gespaart heb...
en overgins gebruik ik nog geen dure onderdelen,
tuurlijk takegawa koeler kost wat, maar daar spaar ik dan ook wat langer voor en koop ik omdat ik het waard en mooi vind
velgen wil ik simpele bolletjes velgen.. naja dan ben ik met een goedkoop setje net zo goed af, zeker omdat ik toch van plan was ze zijdeglans zwart te spuiten....
en ja het blok is Duur, maar dat is passie wat daar in gaat zitten
rijd goed!!! vandaag 100km gereden, nagenoeg probleem loos!en jah hoe rijd hij nu? en wat is er met je kitaco blok?
alleen even de uitlaat opnieuw vast schroeven...
kitaco blok heeft beetje raar koppelings probleem en waarschijnlijk een uitlaat klep die een klein beetje lekt
en aangezien ik het niet wil slopen of overhaasten heb ik het er even onder uit gehaald om het rustig en netjes te doen
dit blok er onder gezet met oog op bobby wat ik gewoon graag wil mee rijden
kickstart heb ik nog niet eens gepast, komt er niet op ook denk ikSkypager schreef:Mooi ding. Ik ben benieuwd of je een passende kickstarter kunt vinden. Ik zoek er zelf ook nog een namelijk..
Trouwens een vraagje.. zit er op die remtrekker met dat externe potje ook een bevestiging voor remlicht? Dank.
er zit Geen remlicht schakelaar op!
dat thema heb ik ooit gezien op een motogp hondaCamiel schreef:Ik vind het een erg mooi ding. Heb alleen wel een vraagje: waarom dat Telefonica/MoviStar erop? Sponsoren die het oid?
en sinds dien vind ik het erg mooi
persoonlijk vind ik het ook een van de mooiste gp machines tot nu toe (naja, die nieuwe yamaha eigenlijk wat mooier nog )
toen kwam ik 2 sticker setjes tegen het lijf en bedacht ik dat ik het wel leuk vond om mijn monkey in dat thema te doen
zo gezegd, zo gedaan!
wel volledig natuurlijk, dus ook de gele biesjes en lekker veel zwart
Is die uitlaat niet gewoon een kitaco snake of takegawa tornado? In ieder geval een mooi uitlaatje en erg mooie brommerB&DHC schreef:zeer mooie monkey!
Waar heb je die uitlaat gehaald? Behoorlijk zeldzaam lijkt me.
Ik ben die monkey volgens mij ook ooit op het brommerforum tegen gekomen, toen ik nog 2takt reedt. Toen zag ie er nog wel iets anders uit, maar wel de zelfde tank meen ik.