'74 ST50g, '76 ST70g & Kick 'n Go
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: '74 ST50g
Nee.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: '74 ST50g
En als je nou voor de keuring het 50 blokje tijdelijk onder de 70 hangt
Daardoor laat je het 70 blokje mooi dicht en origineel.
Gr. Wim.
Daardoor laat je het 70 blokje mooi dicht en origineel.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16200
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: '74 ST50g
Nee, vooor ot 49cc heb je een (ot/6v)49cc kop nodig.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 27 okt 2015 08:33
- Bezit: Honda ST50G ('74)
Honda Kick 'N Go
Honda ST70G ('76)
BMW 320i cabrio ('98)
Kia Ceed SW ('19) - Locatie: omgeving Breda
Re: '74 ST50g
Bedankt voor de reacties!
Die gedachte heb ik wel eens in mijn hoofd gehad, alleen moet je dan niet aan kunnen tonen waar het blokje vandaan komt? Het 70 blokje hou ik het liefste zo origineel mogelijk.
Beware of the dax
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: '74 ST50g
Nee, naar het blokje wordt niet gevraagd.
Hij mag niet boven de max snelheid uit komen.
Als bij je originele blok 70cc op de cilinder of blok staat is dat jammer, dat zien ze natuurlijk.
Vandaar het 50 blok er onder doen.
Gr. Wim.
Hij mag niet boven de max snelheid uit komen.
Als bij je originele blok 70cc op de cilinder of blok staat is dat jammer, dat zien ze natuurlijk.
Vandaar het 50 blok er onder doen.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: '74 ST50g en '76 ST70g
nee.Over dat laatste nog een vraag, kan/past de 72cc kop op een 49cc cilinder?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 27 okt 2015 08:33
- Bezit: Honda ST50G ('74)
Honda Kick 'N Go
Honda ST70G ('76)
BMW 320i cabrio ('98)
Kia Ceed SW ('19) - Locatie: omgeving Breda
Re: '74 ST50g en '76 ST70g
Ik had de benzinedop nog niet genoemd, de tank liep niet leeg met de dop er op tijdens het schoonmaken.
De on/off hendel zat muur vast, na een aantal dagen in WD zit er weer beweging in het hendeltje. Maar ontluchten gebeurt niet .
Moet je in het gaatje aan de binnenkant van de dop beweging kunnen zien als je van off naar on gaat?
De on/off hendel zat muur vast, na een aantal dagen in WD zit er weer beweging in het hendeltje. Maar ontluchten gebeurt niet .
Moet je in het gaatje aan de binnenkant van de dop beweging kunnen zien als je van off naar on gaat?
Beware of the dax
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 27 okt 2015 08:33
- Bezit: Honda ST50G ('74)
Honda Kick 'N Go
Honda ST70G ('76)
BMW 320i cabrio ('98)
Kia Ceed SW ('19) - Locatie: omgeving Breda
Re: '74 ST50g, '76 ST70g & Kick 'n Go
De nieuwe Honda aanwinst, een Kick 'n Go. Na de tip van Wim contact opgenomen met de verkoper en tot een deal gekomen, hij mocht weg vanwege een verhuizing. De vorige eigenaar en de eigenaar daarvoor waren ook Honda liefhebbers. Er ontbreken helaas een aantal onderdelen van de aandrijving. Uitdaging wordt om het zo compleet mogelijk te krijgen, maar alleen wel voor de show.
Een paar plaatjes:
Wat er ontbreekt:
- dopmoer en aantal ringen;
- tandwiel;
- ketting (de 2 eindstukken zijn er wel);
- kettinggeleider;
- veer (om de ketting op spanning te houden).
Een paar plaatjes:
Wat er ontbreekt:
- dopmoer en aantal ringen;
- tandwiel;
- ketting (de 2 eindstukken zijn er wel);
- kettinggeleider;
- veer (om de ketting op spanning te houden).
Beware of the dax
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 27 okt 2015 08:33
- Bezit: Honda ST50G ('74)
Honda Kick 'N Go
Honda ST70G ('76)
BMW 320i cabrio ('98)
Kia Ceed SW ('19) - Locatie: omgeving Breda
Re: '74 ST50g en '76 ST70g
Inderdaad, CMS heeft nog een aantal dingen op de plank, dus daar heb ik e.e.a. besteld.
Voor de ketting ben ik er ook wel uit, de 2 eindschakels zitten nog aan het frame. Die heb ik opgemeten en zijn ca. 5 mm breed en hebben een steek van ca. 6 mm (=1/4"). Deze maten passen bij een ketting (BS DIN 8187) 04B1.
De spanveer moet ik nog uitzoeken, ik kwam er in mijn zoektocht een tegen van een moderne space scooter, het zou me verbazen als die niet functioneert. De voorste kettinggeleider (die aan de veer komt te zitten) is nog iets waar ik niet uit ben. Het is uiteindelijk maar een kunststof busje, maar toch. Iemand tips?
Beware of the dax
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 27 okt 2015 08:33
- Bezit: Honda ST50G ('74)
Honda Kick 'N Go
Honda ST70G ('76)
BMW 320i cabrio ('98)
Kia Ceed SW ('19) - Locatie: omgeving Breda
Re: '74 ST50g, '76 ST70g & Kick 'n Go
Eerste plan was om het stof en vuil er af te wassen en alles iets netter te krijgen zonder de gebruikssporen te verpesten. Eerst een paar keer gewassen met cleaner en wat shampoo. De ergste roest er af gehaald met een plukje staalwol. Daarna een paar eigenwijze schroeven, van de voetplaat, een nachtje in WD40 laten weken. En dan ziet het er in eens zo uit:
Beware of the dax
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: '74 ST50g en '76 ST70g
Vette step, en inderdaad niet terugfabrieken naar nieuw!!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 08 dec 2010 20:11
- Bezit: - honda dax ST70 1988
- honda yellow little cub - Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: '74 ST50g en '76 ST70g
Heerlijke patina! houden zo
zelf ben ik niet aan resto's, verliest alle charme dan
zelf ben ik niet aan resto's, verliest alle charme dan
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 27 okt 2015 08:33
- Bezit: Honda ST50G ('74)
Honda Kick 'N Go
Honda ST70G ('76)
BMW 320i cabrio ('98)
Kia Ceed SW ('19) - Locatie: omgeving Breda
Re: '74 ST50g en '76 ST70g
Gooische Honda schreef: ↑18 nov 2020 18:48 Vette step, en inderdaad niet terugfabrieken naar nieuw!!
Dat gaat zeker niet gebeuren, ik vind dit soort gebruikssporen het mooiste.brom vlieg schreef: ↑19 nov 2020 16:20 Heerlijke patina! houden zo
zelf ben ik niet aan resto's, verliest alle charme dan
We zijn weer verder gegaan. De lak heb ik met een cleaner behandeld, daarna licht gepolijst en uiteindelijk alles 2 keer in de wax (Meguiar's M16) gezet, inclusief de roestige delen. Het metaal opgepoetst en een beetje vet aan de draaiende delen.
Voorlopig eindresultaat, waar ik heel blij mee ben. In het echt ziet het er echt weer top uit met mooie glans , de foto's laten dat niet helemaal zien:
Ik heb nu alles in de wax gezet, dit leek mij de makkelijkste manier om de patina de beschermen. Heeft iemand andere ervaringen/gebruikte spullen hiermee?
Beware of the dax